Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1293 ggr
Billikanin
0

(S) "Trötter"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin Billis son Trötter, född hösten -09, är till salu då ägaren ska flytta till Irland och inte kan ta honom med. Trötter är en urgosig kille med underbart temeperament, precis som sin far. Han heter egentligen Min Gullige Alfons men kallas för Trötter eftersom han var minst i kullen och alltid lite trött av sig när han var liten. Nu har han dock vuxit till sig och är en riktigt snygg kanin! Han är väldigt kelig och mysigast i kullen, som Billi i temperamentet med mycket personlighet och egen vilja, samtidigt som han är väldigt snäll och skulle aldrig göra en fluga förnär! Han är, mig veteligen, inte hopptränad, men skulle nog kunna hoppa åtminstone lättare klasser. Billi är ju hoppad upp till 55 cm, så om hans gener har förts vidare bör han kunna hoppa. Mamman är dock inte hopptränad. Trötter skulle också bli en perfekt familjekanin eller bara kelkanin, kanske till hobbyavel…
Härstamningsbevis medföljer och jag kan också skicka foton på honom som unge. Fortsatt kontakt med nya ägaren önskas!  

MIN GULLIGE ALFONS "TRÖTTER" e. (Majakanins) Min Abra-Kadabra (alltså Billi) www.majakanin.com u. (Pomonas) Gullan http://www.freewebs.com/pomonas/** 
Född: 2/10 2009  
Korsning, 87,5 % lejonkanin och 12,5 % fransk vädur
**
Så om du vill ha en egen sötnos, eller känner som vill ha det, tveka inte att höra av dig! 
PM:a mig här så vidarebefodrar jag kontakter till ägaren. Han finns utanför Kristianstad i Skåne.