Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettfoder-skötsel-burar
Läst 2433 ggr
PandaFish
0

Vad använder ni för foder?

Jag är lite nyfiken på vad ni som är på det här forumet använder för foder till era hoppkaniner och om ni är nöjda eller missnöjda med det och varför :)

Själv kör jag med Edel vilket jag är helt okej nöjd med , nu till vintern har jag köpt en säck utav Granngårdens havrefria musli (som egentligen är till hästar)och blandat i eftersom att det har varit så kallt. Vi får se om det gör någon skillnad:)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

hugoochip
0

Till mina har jag Stampe.

Jättenöjd!

Husberg
0

Hade Stampe till mina kaniner vilket jag var riktigt nöjd med dock blev det långt för mig att åka när fodret tog slut så jag valde att byta foder. Har nu precis bytt till Edel och både jag och mina kaniner trivs bra med det.

love96
0

carrier :)

malin--a
0

stampe, och är jättenöjd med de :)

[nneo]
0

Carrier får mina.
Är helnöjd :)

kyrkeliden
0

Mina får ingen pellets. Har ett riktigt bra hö så de håller hullet bra på det :)
Sedan får de grönsaker å frukter varje dag istället. Funkar för mig å e nöjd :)

Om jag känner ngn behöver lite mer energi ger jag hellre havre eller lite havregryn som verkar vara lite snällare mot magen.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Qepta
0

Använder Stampe, funkar bra de.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Sashhi
0

Bello+Rabbit Royal blandat 50/50. Funkar superbra! Men de behöver inte så stora mängder.

Not your mom, not your milk.

Ida-M
0

Jag balndar Carrier och Stampe, funkar utmärkt för mig och kaninen :)

Jetaime
0

Ger för tillfälet ingen pellets till mina, har så pass bra hö att dom klarar att hålla bra hull på det, sen får dom grönsaker varje/varannan dag. Jag tycker det funkar bra för mina kaniner och jag är nöjd och dom verkar med nöjda ;).

(Använde annars GHF müsli och KG 125)

Papaya
0

Mina får bara hö och annat grönt. Vissa kan få Carrier ibland, men alla klarar sig för tillfället på enbart hö. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

jahadu
0

½dl hobby plus (från versele-laga) som typ heter nåt annat nu men är likadant( Obestämd) och ½dl rabbit royale per kanin och dag. Är riktigt nöjd!

Popstar
0

Carrier får mina kaniner, nöjd! :)

Twinklys
0

Jag har just nu Stampe blandat 50/50 med Rabbit Royale, men kommer byta från Stampe till Kraft Groov 125 :)

hjartelyckanskaniner
0

Har 50/50 mellan ett foder ifrån Svenska foder och RR=) Mina kaniner håller hullet utom en som inte går upp av något foder. Men börjar lägga på sig lite nu=)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

minkaninester
0

Jag vet inte riktigt vad mitt heter, är en blå säck och heter kaninpellets :P
Men min kanin håller bra hull och pälsen blir fin av det så jag är nöjd! :)
kommer ev. byta till stampe, eller lottie nu när det ska komma tillbaka :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

hjartelyckanskaniner
0

#16 Är det inte det ifrån svenska foder? en viltgul dvv på framsidan också står det något på säcken?=P Då har vi samma. Det är skitbra fastän de smular. De håller i hullet och sen RR på det så får man kaniner som äter upp maten;) Alf är väldigt kräsen så man måste ha RR för att han ska äta. Sven käkar först det blåa fodret och sen RR, den som spar den har..

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Salish
0

Hö och Bello kaninpellets 5 mm

Nickel
0

Blandar stampe med lite havre..

Dannesgnagare
0

Min får Carriers pellets.

KaninenWilma
0

#6: & #10¨: Vad har ni för hö?, och var köper ni det ? :P

minkaninester
0

#17: Kan nog vara den ja :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[Agneslundin]
0

jag använder stampe till min hoppis :)

[Bolten]
0

Stampe+Rabbit royal :)

nellachilli
0

har precis bytt till stampe:)

Mickis1994
0

har just nu lottie, har inte hittat något annat som har intresserat mig i närheten som inte säljs i 15kg. vill helst ha i något mindre säckar pga de få kaniner jag har. men lottie fungerar jättebra, kaninerna gillar det och har inga problem med hullet.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

alwiz
0

carrier + lottie :) ger dock väldigt lite pellets så blir inte så dyrt med lottie iaf ;)

WhiteWolf
0

Mina får den blå säcken, svenska foders kanin och marsvinspellets utbalndat med hel havre. Dock får dem knappt någon pellets så en säck räcker över ett år :P

Puffetuss
0

Jag använder Oxbow till min lilla Puff. Från början gillade han inte kaninunge maten, men  nu när han är vuxen får han ju en annan variant för vuxna, och den ÄLSKAR han verkligenFlört

EmsH
0

Jag blandar Rabbit Royal och kraft sport. Är jätte nöjd. Kaninerna blir nästan spegelblanka av Kraften!

conejos
0

Ger stampe + havre,jättenöjd!

Dom får även bra hö,grönsak då och då och gräs.

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Popstar
0

Mina får nu Stampe + müsli när det är som kallast (:

Lisa551922
0

Grönsaker, Carrie och stampe

LoveYourRabbit
0

Ger Stampe, är jätte nöjd med det! Sen så får dom även tillgång till gräs varje dag (om vädret tillåter) & grönsaker/frukt Glad

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

SuperLivis
0

Vi har precis (idag faktiskt) köpt Stampe som vi ska låta de vänja sig vid lite i taget. Förutom det får de grönsaker/frukt och hö varje dag. Och vatten såklart! Och varje dag får de komma ut i rasthagen och i sele om vi hinner, så de får ju äta gräs också!