Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettom-sajten-sajttävlingar-lekar
Läst 6130 ggr
kyrkeliden
2009-12-25 22:36
0

Moroten

Liten rolig lek, tänkte jag Skrattande

Detta går ut som så att en person börjar att skriva om sin kanin, som om det var kaninen som berättade".
Sedan lämnar kaninen över moroten "stafettpinnen" till en kaninkompis som får berätta om sig, och så vidare!

Vi kan väl testa om det funkar!!
Den som skriver här först får börja berätta om sin kanin/er/ och lämnar sedan över moroten!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Twinklys
2009-12-26 18:38
0

Jag kallas för Zoë men heter egentligen Danger Zone, vilket är namnet jag fick av min uppfödare, Josefin. Innan brukade jag kallas för Zita.

Jag bor utomhus, och det tycker jag är skönt! När det snöar är det som roligast! Har även en rumskompis som heter Elsa, jag tror hon avgudar mig lite. Hon brukar pussa mig på öronen och det tycker jag är härligt! Och sen får jag ibland hennes mat, eller jag tror jag får den, för hon säger inte ifrån när jag äter upp allt. Men hon kan bli lite sur på mig, hehe.

Min nya matte Ayla har hoppat mig tre gånger innan, jag tycker det är kul och kan ibland bli för ivrig, och då skrattar bara matte åt mig! Men jag tycker inte om när matte vänder mig mot hinderna när jag försöker springa åt sidan, då blir jag sur och lägger mig platt på magen. Jag kan ju själv och behöver ingen hjälp alls!

Klippa klorna tycker jag inte är särskilt kul, varför klippa dem när de ändå växer ut igen? Lite onödigt tycker jag!

Men annars tycker jag det är jättekul att busa och springa ifrån matte när hon försöker fånga in mig i hagen!

Moroten lämnar jag över till min syster Rakel :D

kyrkeliden
2009-12-26 19:30
0

Hehe…låter som Zoë det ;O)
Ska sparka lite på Jozze så hon kommer in å skriver om Rakel :D

KyrkelidensJosefin
2009-12-30 00:38
0

Ja mitt namn är då Rakel (Dangerous Why you wanna trip on me)

Och jag är precis4 månader fyllda. Om jag skulle beskrivsa mig själv så skulle jag nog säga att jag är en positiv och glad tjej under den blygsamma ytan.

Att vara bäbis i den här kaningården är inte alltid det lättaste. Mamma håller sten koll på vad jag gör och ja matte… Ja vad ska vi säga om henne… Hon kan vara lite kocko i bollen:P Annars skulle jag nog vilja påstå att det är ett ganska bra ställe att bo på. Vi kaniner har en egen privat hage, käkat är bra och ja matte är ganska snäll(dock lite pussgalen).

Hoppningen är banemig en baggis för en tös som mig så länge det är torrt på marken. Är inte det värsta som finns när det är alldeles sunkigt och dyigt:S

Nej förresten det finns något ännu värre! Och det är mattes uttal på  mitt namn, KOM IGEN! Jag har två uppländska föräldrar och du kallar mig RAOKEL! Vad är det??? Nej jag vill baskemig bytta namn som farbror Pest!

Vi ska snart åka iväg jag och matte, vad var det nu det hette…?

Ehhh , Tavling?Tulling?Småland? ja i alla fall ska vi åka i ngt på fyra hjul:O läskigt eller vad!?

Jaha! nu förklarade matte! Vi ska på en tävling i småland den 17.e! haha så tokigt det kan bli,

Aja nu ska jag schlaffa lite som dem säger i det Tyska landet!

Ha det gött!

Åhh just det ja!

Halv syster bella kan få fortsätta på det här! (Dangerous Smooth Criminal)

//Josefin Svensson

Medarbetare Kaninhoppning iFokus

www.dangeroushk.weebly.com

Dangerous kaninuppfödning

PaaatyPalm
2009-12-30 02:49
0

Ja jag heter Dangerous Smooth Criminal som fick namnet Ella. Jag är en söt tjej på 1½år som bara älskar uppmärksamhet!

Jag verkligen älskar att springa, det är jätte kul när matte springer efter mig och försöker fånga mig för att jag hoppat ut ur hagen, HAHA!

Älskar att tävla också, innom massa oliak saker, Hoppning, utställning och sen såna små tävlingar som jag och mattes andra kaniner har. Tydligen ska jag vara en väldigt fin Viltblå kanin tjej, har vunnit en utställning och matte blev jätte glad på mig, fast hon blir så jobbig då!! Hon ska bara kramas och pussas då, tur att jag inte kan läsa tankar, för skulle inte vilja vara inne i hennes huvud, haha..

Nu har jag inte tävlat på jätte länge :( Jätte tråkigt, det är något med mattes knä säger hon, men att vi snart ska få komma ut på banorna igen. Idag kom hon faktiskt och sa till oss att vi kanske skulle åka och tävla på en cup den 23 januari, så skrek jag utav lycka innombords!!

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

kyrkeliden
2009-12-30 02:57
0

vilken kaninkompis Bella vidare moroten till??;)

PaaatyPalm
2009-12-30 15:59
0

#5 juste :P Vi kan ta Boltens Blossa :D

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

hjartelyckanskaniner
2009-12-30 20:41
0

#6 Bossa;) Hon heter väll Glädjens Blossande och kallas Bossa?

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

kyrkeliden
2009-12-30 21:28
0

#7 Ja det är Bossa hon mena…lagom rörigt det där namnet ibland ;O)

hjartelyckanskaniner
2009-12-30 21:34
0

#8 Hahaha;) Sulffi kanske? ;)

Mvh Emma

alwiz
2009-12-30 21:34
0

Hejhopp! Det är jag som är Pilot! Igentligen heter jag Sävast Lanjelin men alla kallar mig Pilot. Och det namnet passar ju bra efter som jag flyger över hindrena :) …i alla fall då vi hoppar utomhus, innomhus så är det så konstigt. Man ska ju inte hoppa inne, det är ju helt konstigt!
Jag bor i en fin bur utomhus på mattes gård. När hon kommer för att ta ut mej springer jag fram och tillbaka, fram och tillbaka tills hon öppnar buren. Jag älskar att springa lös i snölaburinten på gården, den är så rolig :D
Jag är också ett litet matvrak så om du har vägarna förbi kan du väll bjuda mig på lite morot? hihi!
Jag har faktiskt hopptävlat 3 gånger, och matte säger att jag ska få göra det igen snart! Jag längtar :)
En av mina favoritsaker är också att gosa med matte, men inte för länge för då vill jag ut och springa av mig lite överskottsenergi!
Hade bra alla kaninisar! hälsningar från Pilot, eller Pajlot som jag brukar kallas ibland också :P

alwiz
2009-12-30 21:35
0

ojdå! jag fick inte moroten förlåt!

KyrkelidensJosefin
2009-12-31 00:57
0

Då inväntar vi ett inlägg från Olivia:)

//Josefin Svensson

KyrkelidensJosefin
2010-01-10 15:56
0

Då inte Olivia har skrivit något om Bossa så skickar vi vidare moroten:)

Sulffi får gärna fortsätta:)

//Josefin Svensson

hugoochip
2010-01-10 16:18
0

Suffi^^

hjartelyckanskaniner
2010-01-10 18:15
0

Jag heter då Millenium's Chokladsufflé men kallas för Suffi eller Sulffi;)

Jag är prinsessan i huset och får precis som jag vill gemom att ställa mig så sött som möjligt mot gallert. Man får alltid massvis med godis av Matte, därför gillar jag henne.

På banan så ska jag visa vad jag går för och springer snabbt och hoppar snyggt. Ibland hinner Matte inte med så jag ramlar på rumpan och det gör lite ont. Jag tycker Matte ska få bättre kondis. Men det gör mindre ont i rumpan när Matte pussas och ger mig godis.

Till våren ska jag träffa en snygging. Han heter Balder. Matte tycker att han är snygg men jag är inte så förtjust i killar. Jag visar vad jag tycker om de och visar mina tänder och då blir de rädda. Höhö.

Mamma säger att jag ska börja banta, men det tycker inte jag. Jag tycker att jag är alldeless perfekt. Jag har ett jättebra självförtroende ska ni veta!

Nu ska jag skicka över moroten, även om jag helst skulle vilja sitta och smaka på den lite. Matte får ge mig ett par morötter sen.

Moroten går över till lilla Fyk!

Mvh Emma

Husberg
2010-01-10 19:33
0

Hej stora värld!
Jag är en liten kille med mycket att ge, mina dagar hemma hos Elli var toppen. Jag vet inte vad som hände när jag plötsligt satt i en transportbur tillsammans med mina kära syskon. Vi skulle visst till STKHs sista tävling inför 2010.

Det blev mycket kläm och känn den dagen, någon gick runt med mig riktigt länge, man fick det väldigt behagligt innaför personens varma jacka! Konstigt nog hamnade jag i en bil, utan mina syskon. Bilen var varm och skön dock blev jag så nervös, var var jag påväg? Jag höjde öronen oh hörde någon säga "Haha, han kissade ner mig!" Troligtvis personen som gick runt med mig hela dagen som sa så. Dagen tog slut inne i en stor bur med massa färskt hö och vatten!

Elin, min nya matte såg till att jag hade det riktigt varmt och skönt eftersom jag tidigare bott inne i en bod. Elin kom ut dagen efter med nytt ljummet vatten och gav mig ny påfyllning med pellets och hö. Sedan fick jag komma ut i en jätte stor hage, Det luktade fler kaniner och då visste jag att jag inte bodde ensam. Elin satt i hagen tillsammans med mig, höll sten koll på mig. Tills hon ska ta in mig i buren igen.. Ni förstår, jag vill inte lämna den stora hagen så jag tar mig tid på mig för att testa Elins tålamod så jag sprang runt ett tag. Hon blev trött på mitt springande och tog ett fast gräpp om mig, jag hade ingen chans!  

Varje morgon kommer hon ut och ger mig påfyllning, ni ska bara veta hur länge man måste vänta tills nästa morgon så jag måste klänga på gallret för att årminstone få min mat först! (Hon brukar variera vem som får sin mat först).

Alla får komma ut i hage eller i sele varje dag. Efter att ha fått gå i hage, fått springa lös hur fort man än vill och sedan få gå i sele är inte detsamma roliga sak eftersom hon lätt kan få tag i mig. Jag vill ju springa ifrån henne så fort hon ska försöka ta tag i mig. 

När det kommer till hoppningen vi håller på att bygga upp så ger jag den 10 i topp! Något roligare har jag aldrig varit med om. Jag får bara hoppa 30cm vilket är jätte tråkigt…
 Men Elin är en supermysig matte med bestämdsamhet och ger sina kaniner mycket omtanke och kärlek, jag har hamnat i rätta händer.  

Nu är det dags för den riktigt goda moroten att gå över i andra tassar, jag ger den till Pesten!

kyrkeliden
2010-01-11 13:16
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Fyk! Mums!

Ja Pesten/Pest kallas då jag. Egentligen tycker jag inte alls om det namnet, utan skulle egentligen vilja bli kallad Sotis eller Svante. Detta vet matte då hon tog kontakt med en djurtolk.

Jag är en mycket bestämd herre som vet vad jag vill och säger ifrån om jag inte tycker mina krav uppfylls. Under min värsta tonårsperiod var det bäst att passa fingrarna.

Jag är väl rätt duktig på att skryta också. Jag har en stor dos självförtroende och vet alltid bäst… ok kanske inte riktigt alltid!
Får jag skryta lite så har jag en fin hoppsläkt. Min mamma är den bästa i Sverige, enligt min matte i alla fall.

Det där med hoppning är enkelt, lite för enkelt ibland. Jag bryr mig inte riktigt alltid då de enklare hinderna känns så enkla. Så brukar sparka ner lite hinder i ren protest! Hihihi!

Jag och matte drar inte riktigt alltid jämt då vi är två starka viljor båda två. Ibland är hon så pinsam! Pussas å kramas när andra ser på… jag är ju en tuff kille!

Moroten råkade jag visst äta upp…woppsss…men matte har fixat en ny som jag skickar vidare till Milleniums Hot Chocolate Chip, "Chip"

hugoochip
2010-01-11 16:00
0

Tack Pestis^^

Jag heter då Milleniums hot Chockolate chip,kallas för Chip.

Jag är en bestämd donna som alltid ska synas.Jag har inte varit hos min nya matte så jättelänge kanske 4 månader,men hittills har hon varit toppen.

Jag tycket mycket om att springa lös,då kan jag springa var jag vill och äta vad jag vill,eller nästan för matte säger att jag inte kan äta allt,det kan vara giftigt.Jaja,jag får väll nöja mej med den maten jag får då tänker jag och skuttar vidare(till någor annat gott^^ )Jag är ett riktigt matvrak som ni kanske märkt men matte säger att jag måste tänka på min figur,jo pytsan!Kan man bli snyggare än mej?Knappast..

Jaja,mindre snack om min envisa matte;)

Hoppning är något som jag tycker är jättekul,jag tycker om kombinationer då jag får visa vad jag går för!Jag är koncentrerad och brukar springa på om det inte är något annat som är viktigare just då tex den där mattkanten eller den där konstiga doften..

Matte har inte tävlat med mej än men hon säger att vi ska iväg till en tävling som heter morotscupen,jag vet inte vad det är men det låter gott i alla fall;)Där ska jag också få träffa en riktig snygging,och sedan ska jag få små bebisar,det ska bli kul men jobbigt…

Jaja,nog om mej!

Nu skickar jag över det smaskiga moroten till Vindens Glader(Ses snygging^^  )

hugoochip
2010-01-11 16:01
0

Jag heter igentligen Milleniums hot chocolate chipTungan ute

Det var matte som skrev fel..

hjartelyckanskaniner
2010-01-11 18:28
0

Jag heter då Vindens Glader men kallas Gladis.

Jag är en snygg hane i färgen Japantecknad. Matte tycker att jag är himla snygg och det håller jag verkligen med om;)

Jag älskar mattes armar, vilket ingen annan gör så de får jag ha för mig själv;) Matte gillar inte det och blir lite sur när jag försöker para mig med de. På tävlingar är det extra roligt att vara hanig, man vet ju inte om man hittar någon fin flicka.

Nu när jag kommit upp i Msv i båda grenarna så är det extra roligt att hoppa, speciellt stillastående för då får matte ett par chockar. Hon tror ibland att jag inte klarar de men det gör jag för jag har mycket muskler i benen som jag älskar att avnända.

Att vara ute i sele är det bästa jag vet! Många glädjeskutt blir det så matte skrattar åt mina bus. Ibland skvätter jag mellan glädjeskutten så då får matte flytta på sig, höhö.

Nu har jag gnagat färdigt på moroten och skickar iväg den till Khaos Jumping Frenchman of Maine.

Mvh Emma

[Wildglow]
2010-01-11 22:26
0

Sotis och Bamselina vill också skriva av sig X3 De hoppar runt här och terroriserar datorn om de inte får skriva XD

skanorskaniner
2010-01-12 18:48
0

Tack Gladis!

Hallå!
Det är jag som är Khaos Jumping Frenchman of Maine och jag kallas för Frasse.

Jag är störst, bäst och vackrast här hemma, enligt mig själv då. Jag har väldigt mycket självförtroende och är väldigt bestämd, gör alltid som jag vill. Matte blir dock inte alltid jätte glad när jag total vägrar göra något som hon vill eller gör något som jag inte får. T.ex. när jag är ute i trädgården och gräver i rabatterna, det uppskattas inte jätte mycket.

Hoppning är rätt kul, men vissa hinder är ju bara för små. Jag är inte direkt den snabbaste kaninen på banan men man måste ju hinna kolla runt också, man kanske missar något riktigt intressant.

Det bästa jag vet är att springa i hagen eller lös i trädgården. Då kan jag göra en massa glädjeskutt och gräva en massa djupa hål som matte sen trillar i:P Haha säger jag bara:P
Nä ska inte vara dum mot matte men hon är ofta rätt pinsam och jobbig.. När jag varit duktig så vill hon bara pussa mig hela tiden. Det är ju en massa andra som ser det och jag ser ju ut som en tönt! Jag är absolut ingen tönt utan en riktig tuffing! Men gillar faktiskt henne väldigt mycket ändå och hon är bara min! Bara min! och ingen annans. De andra kaninerna försöker ta min matte ifrån mig och då blir jag riktigt sur.

Nu måste jag sluta för matte måste gå ut och kolla så att Dumle mår bra. Jag skickar moroten vidare till Grenens Scala "Toffla"

minkaninester
2010-01-15 16:04
0

Putt :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

MixiDixi
2010-01-15 19:30
0

En fråga bara: måste kaninerna känna varandra?

kyrkeliden
2010-01-15 20:12
0

Nejdå… inte alls,

MixiDixi
2010-01-15 20:15
0

Ehh … Efter som "Toffla", inte skrev ngt, kan jag fortsätta eller?

Sashhi
2010-01-15 21:39
0

Tack Frasse! :)

Jag heter då Grenens Scala, men kallas Toffla. En järnblå vädurskorsning med 25 % hare i. Jag ser nog ut som en mer jämn blandning egentligen. Född i september 2008 och är alltså mer än över ett år nu. Hur jag hamnade hemma hos matte Sara var så att hon kikade omkring på skoj på hoppkullar och när hon såg mig fastnade hon helt och tyckte att den kaninen verkligen var hennes! Det vill säga jag *ser stolt ut*. Jag var ganska reserverad när jag kom till mitt nya hem, men numera är jag en nyfiken och glad kanin som älskar uppmärksamhet. Jag är efter Klöverdalens Deep Of Darkness och undan Snöflingans Last Goodbye. Detta får mig att bli besläktad med: Skåningen, Love, Boomer. När det gller att hoppa är det nog bladn de bästa i hela världen! Jag visste redan första gången jag såg ett hinder att det var det här jag skulle göra. Att hoppa mig säger matte att jag är en komplicerad filur som inte kan hoppas av vem som helst. Jag gillar att göra mitt egna race på banan och föraren ska inte hjälpa mig om jag verkligen i behöver det. Det är ju meningen att jag ska klara det själv och inte föraren lyfter upp mig mitt i när jag springer igenom banan. Förut, när jag fortfarande var medelsvår i krok med svår i rak så kunde jag bli väldigt trött på den låga höjden på hindrena och kunde sparka ner hindrena i missnöjdhet. Men den dagen jag äntligen kom ur medelsvårklassen i krok så debuterade jag krok såvr genom att ta pinne! Svår är en härlig klass, men det är absolut inte svårt! Jag klarar det mesta. Jag tror matte tycker det också. Matte pratar också om något att jag ska paras i augusti det här året. Låter trevligt och matte längtar som tusan! Är klassad svår i både rak och krok med lite pinnar varstans. Har hunnit ta en höjdpinne genom att vinna den klassen också.

Jag lämnar över moroten till… Flamencos Premiere Rose "Ronja"!

Not your mom, not your milk.

Jetaime
2010-01-17 22:17
0

putt

kyrkeliden
2010-01-17 22:32
0

Ronja kommer skriva en rad så fort hon slitit sig från maten och allt annat en kanin pysslar med ;O)

kyrkeliden
2010-01-19 17:56
0

Mitt namn är till vardags Ronja. Hos min första ägarinna kallades jag Märta men Ronja tycker jag absolut mer om!
Jag har för inte sålänge sedan flyttat till Sandra efter min första kull.

När Sandra köpte mig var jag redan svårklassad i bana, men väldigt lite tävlad. Vi har inte gjort särskilt många starter ihop men vi har tagit 5pinnar tillsammans och nu är jag elit i både rak och krok. Hoppning är något jag älskar och jag gillar utmaningen. Elit har jag inte provat än men jag tänker då satsa i den höjden med!

Jag bär det fina namnet Flamencos Premier Rose på tävlingarna och vid start vill jag bara iväg. På Kstamässan trivdes jag och matte var otroligt imponerad att jag orkade alla fyra dagarna.

Både hemma och på banan är jag en diva. Jag är aldrig dum eller elak, men jag vill bestämma och buren är ju bara min!!!

Moroten skickar jag vidare till Kyrkeliden's Sann & Ärlig *Alfred*

hjartelyckanskaniner
2010-01-20 17:19
0

Jag heter Kyrkeliden's Sann & Ärlig men kallas för Alfred eller Alf. Det beror på när jag är busig. När jag är busig kallas jag för Alf men när jag är snäll så kallas jag för Alfred.

Jag är en hane som älskar att skvätta på matte. Finns det något roligare? nej…

Att rymma älskar jag också att göra!! Det är roligt när matte jagar mig men inte hinner med för jag är sååå snabb i tassarna!

Att hoppa är lätt som en plätt! Man bara springer allt vad man orkar och flyger över hinderna. Matte hinner ibland inte med och då kan man busa till det och veja undan så hon inte hinner tänka. På min debut i krok så kom jag tvåa. Min bror kom etta för att jag kände att jag hatade ett visst hinder. Jag vet inte varför men tyckte bara inte om det så det skulle DÖ! Pinnarna flög lite första gången men andra gången så nuddade jag bara några pinnar.

Att springa är superkul! Att springa fort, fort, fort är ännu roligare! Jag kan springa i 2 timmar utan att ta en pause och sen tar jag en micro pause och sedan fortsätter det igen.

Jag har blivit påhoppad av 2 stora klumpidunser! Kyrkeliden's 7Up (herregud kan han inte hitta på ett eget namn utan sno mitt?!) och Hjärtelyckans Abbe. Fast sista gången var det ju faktiskt mitt eget fel. Jag skulle bara rymma lite och sen såg Abbe såå intressant ut så jag skulle ju bara nosa lite på honom men han bets =( Men nu är jag frisk och kry igen iallafall =).

Moroten skickar jag till.. hmm.. Ester!

Mvh Emma

minkaninester
2010-01-20 17:38
0

Jag heter då Ester och min matte kallar mig för monstret. Fråga mig inte varför, hon bara gör det. Jag menar, hur kan jag som är så söt vara ett monster? :O

Jag kommer ihåg när min matte träffade mig första gången, hon stod där bakom glaset i djuraffären och tittade på oss när vi satt där i buren. Jag trivdes inte alls där, vi var sju kaniner i en liten bur!! Men när hon kom in till oss tryckte jag mig mot gallert och ville komma ut, hon var ju tvungen att välja MIG! Hon skrattade och pekade på mig, sen fick jag komma upp i hennes famn, den var jätte mysig! Och hon klappade mig så att jag nästan somnade!

Matte blir ibland trött på mig för jag bara springer,springer och springer… Men vem gillar inte lite fart och fläkt? Isåfall tycker jag att matte borde få upp sin kondis lite för att JAG vill springa!

Ibland ställer hon fram läskiga grejor, som man ska springa emot och sen hoppa, det är riktigt kul men jobbigt för jag vill ju springa snabbt, och det kan jag inte riktigt…. Så matte klagar hela tiden över att jag har för mycket spring i benen, haha! :D

Men nu har jag gnagat klart på moroten, så jag skickar den till

Lyktan´s William ! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Jetaime
2010-01-21 22:00
0

Tack Ester!

Jag heter William, men det hade ni kanske redan listat ut. Jag är den snyggaste och vackraste och bästa vita blåögda lejonhuvade kaninen som finns! (nejdå jag skryter inte, men matte säger att det är så, och då är det väl sant?). Jag är bra på att hoppa, men jag har tröttnat lite och det tycker matte är väldigt synd eftersom jag var rätt duktig, men varför hoppa när man inte behöver Flört. Jag är otroligt envis, men för att få sin vilja igenom är det det som gäller, men jag är för det mesta snäll.

Nu ska jag skutta vidare, och lämnar därför över moroten till min vän Elsa (Somewhere Else).

Twinklys
2010-01-21 22:20
0

Tack William, så gott! :D

Jag heter Somewhere Else, men kallas för Elsa. Jag är speciell och väldigt fin, för jag är en av få rexdvärgvädurar som har stamtavla och så har jag en otroligt fin färg allt, havana *mallig*! Måste bara ge matte en spark i baken så hon kan ta mig på en utställning någon gång!

Hoppning tycker jag är jättekul, fast det är samtidigt så mycket annat spännande som finns runt omkring så man måste ju ta en titt på det också! Fast då kallar bara matte mig för snigel, tycker det är taskigt av henne… Om man har två minuter på sig att klara av banan så är det väl bara att uttnyttja det?! Men visst har jag gjort matte glad många gånger, speciellt när jag gick dubbelnolla på min debut! Då ropade matte av förtjusning, och pussade massor på mig, uärk!

Jag har även en rumskompis, Zoë heter hon. När vi träffades för första gången trodde jag hon var en hane och la mig platt på magen med rumpan upp. Men ack, så besviken jag blev! Men det är väl bra ändå, för nu har hon flyttat in hos mig och jag har en allra bästa tjejkompis! Jag tycker om att putsa henne på öronen, för det är mysigt :)

Oj, nu finns det bara en liten morotsstump kvar! Den lämnar jag över till Hiroshi :)

kyrkeliden
2010-01-25 11:52
0

putt till Sara :)

Sashhi
2010-01-25 21:44
0

Tack så mycket Elsa för morotsbiten.. även om det inte mätter min mage!

Jag heter då Solbackens Hiroshi. Men matte kallar mig Hiroshi eller Fjompan och gör en massa knasiga förkortningar av de namnen. Jag är en holländsk kanin i färgen gul/svart japantecknad. Och sen är jag ju såklart holländartecknad också. Fast den är lite udda och personlig och går "inte som den borde" säger matte så jag får inte vara med på utställning. Det låter inte så kul faktiskt heller. Sedan säger hon att jag också är tok för liten för att ställas ut. Äh, jag vill inte vara någon tjockis. Jag väger 2,2 kg mer bestämt. Jag gillar mat.. nej jag älskar mat! Det är nog en av de bästa sakerna i världen. Annars så älskar jag uppmärksamhet och att gosa. Det här påhittet som matte visade mig att hoppa är jättekul! Är man jag så hoppar man jättehögt över hindrena och hoppar jättenoga. Fast det går kanske inte så jättefort. Men det tar ju ltie extra tid när man ska hoppa jättesnyggt som jag! Jag har helelr aldrig svängt utanför ett hinder, utan det är bara att hoppa på tills banan tar slut. Det verkar ju jättelarvigt att gå förbi ett hinder?! Jag är självsäker när jag hoppar, muhaha. Jag kan slå ut mina konkurrenter bara genom att tita på dem med min stolthet. Jag är svår i både rak och krok, fast jag har inte startat det så många gånger. Men när jag debuterade rak svår så gick jag på två fel. Och de två felen var en frambom på lillebron med tvåan bakom och ett rättuppstående. De stora hindrena är ju lättare! Så jag har inte svårt med att hopap det alls. Jag är också elit i höjd. Det är lätt och roligt! Men jag har inte hoppat mer än 65 cm än.. pyttsan! Lätt som en plätt. Jag kan hoppa mycket högre än så. Just nu säger matte att jag antagligen har bebisar i magen. Det tror jag med! Låter superkul med bebisar. Men det roligaste var nog att träffa min pojke Grenens Challenger "Challe" som är pappa till bebisarna. Mina bebisar kommer bli bäst! Om ni kanske skulle vilja ha en när de föds så får ni prata med matte Sara!

Jag skickar vidare den lilla blastbiten jag lämnade kvar till.. Grenens Magical Fairytale "Mayden"!

PrinzeZz
2010-01-26 06:33
0

Tackar för blasten, Dock heter jag faktiskt Grenens Made Up Fairytale! Oskyldig Magical är min duktige broder Micro!.

Mitt fina namn är då alltså Grenens Made Up Fairytale. Jag är en ganska liten svartbrokad korsning. Min pappa heter Flamencos Gt Ch Ametist och mamma heter Queen Divatrix, min mamma bor också här hemma. Jag är oftast snäll och vänlig, men har kort stubin och tycker oftast att matte måste sättas på plats. Hon är ganska trögfattad då hon ännu inte förstått att min bur är mitt område, men med tålamod och hårda bestraffningar tror jag att även hon kan lära sej.

Hoppar gör jag bara när jag vill, jag har haft en liten hopptorka då matte satte mej på långvila, hon skyllde på att jag behövde "brunsta av". Det var ganska skönt med långvila och nu har jag börjat komma igång igen. Jag hoppar fint, väldigt fint faktiskt kan ta vilket hinder som helst från stillastående om jag skulle vilja, men oftast har jag rätt bra med fart. Som liten klassade jag upp mej fort, i alla fall i krok, i rak var det alldeles för enkelt, det hände mer än en gång att jag glädjeskuttade in i hindren så bommarna flög, det var därför rakbanan gick så trögt, det var för kul helt enkelt.

I februari ska jag få träffa min första pojkvän, han är stor, snygg och stilig, och vilken hoppare *drömmer mej bort*. Jag ska få träffa honom efter SM är det planerat. Efter bebisarna hoppas både matte och jag att vi kommer igång ordentligt med tävlandet, för hoppa är riktigt kul.

Men just nu ser jag fram emot SM! eller ja… matte utlovade päron imorgon, och jag längtar nog mera efter det.

tyvärr hade matte ingen bild på mej på den här datorn

matte plockade fram en ny morot, så den skickar jag vidare till Dangerous Beat It "Bettan"

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Sashhi
2010-01-26 17:58
0

#37 - Haha, jag kom på det när jag gick och la mig. ;)

[Bolten]
2010-01-26 18:50
0

Tack för moroten ;)

Ja det är jag som är beat it, kallas bettan.

Jag är en underbar harkorsning född 2008, bor hos Olivia utanför malmö med mina andra kanin kompisar, jag är uppfödd hos Josse och flyttade till Olivia strax innan falsterbo HS, bara några veckor senare flyttade även min kompis bossa till olivia från josse.

När det gäller hoppningen har jag gjort enorma framsteg tillsammans med Olivia, i sommras gick det inte så bra och ibland kom vi nt ens i mål, nu går det toppen och jag har precis kommit upp i svårklass.
Min favorit gren är nog rak eftersom det är lättast, dock blir det lite svårt för min matte och hänga med i omhoppningen ;)

Och om allt går som det ska kommer jag få små bäbisar i vår, har ännu inte hittat någon kille, men när jag och matte hittar någon fin som passar, då blir det bäbisar :D

Skickar vidare moroten till… Magic's Rosmarin

[Bolten]
2010-01-26 18:51
0

Skickar med bilder också ;P

[Bolten]
2010-01-26 18:53
0

sista bilden ;D

KyrkelidensJosefin
2010-01-28 16:04
0

Tack dottern min!

Det är då jag som är Nellie kort och gott. På banan är det Magic's Rosmarin som ropas ut i högtalarna ( det uttalas som kryddan;)).

Jag bor numera i skåne med min matte Josefin men dess för innan bodde jag uppe i vackra Uppsala. Dock så trivdes inte jag och min dåvarande ägare riktigt med varandra så jag åkte tåget ner till skåne med Sandra.

Sedan den dagen jag flyttade in hos Josefin har jag itne haft något att klaga på. jag är inte elak utav mig , tycker bara inte om alla :P

Matte skulle nog beskriva mig som sin ögonsten och överhuvudet i kaningården. För visst är det så! Det är jag som bestämmer i hagen och matte är min och ENDAST min!! Att dela henne med de andra knäppgökarna är inte allt för roligt :/ Men vad ska man göra?

Det bästa jag vet förutom matte och mat är definitivt att få vara mamma. Matte påstår att jag är brunstig året om och påflugen på alla hanar:O något som jag vll understryka är mycket överdrivet!! Jag är en dam med mina drifter så enkelt är det.  Nåväl, jag uppfostrar min barn väl och pussar på dem så mycket jag kan. Dock gick nog något snett i förra kullen eller så tyckte inte  Zoë om mina uppfostringsmetoder. Hon gjorde i alla fall aldrig som jag sa åt henne! Gumman du använder väll hjälm nu som jag sa åt dig? Ayla, du får se till att hon använder sin militärhjälm!

Aja, som ni antaligen redan ahr förstått så älskar jag uppmärksamheten från min matte och trivs bra här i Vinslöv:)

Som hoppare skulle jag nog vilja säga att jag är ganska duktig! Självförtroendet kan svikta lite ibland men då finns matte där och stöttar mig.

Nej nu har jag sagt mitt!

Vem ska vi skicka vidare till?

Jag känner inte till några direkt..

Någon frivillig?

//Josefin Svensson

MixiDixi
2010-01-28 16:33
0

Jag tack!

Mitt namn är Dixi Stampeson, fråga mig inte varför jag heter stampeson, jag bara gör det. Men ändå är det gulligt :) min matte kallar mig för Skrutten, vilket jag tycker är väldigt taskigt! Jag menar; jag är väl för snygg för att vara en skrutt?! Jag gillar att klättra uppför hindrerna, eller rusa runt i stallet och inte låta matte fånga in mig- det är verkligen skoj!

Jag gillar att pussas- jag pussar matte på munnen när hon kommer hem från skolan =P Så matte älskar mig!

När jag var en kanin-bebis hade jag 7 syskon, plus mamma och någon annan. Vi bodde i en stor box, jag hängde med en, och vi hade grenar i boxen som vi skuttade över.

En gång kom hemska tanten (mattes mamma) och lät mig äta havre- MUMS! Så tyckte matte att det räckte- men det tyckte inte jag!

Så har jag rymt några gånger (A)

Men det ska vi inte snacka om :) själv har jag inga kanin-kompisar, jo en men vi är lixom inte bästisar!

Den gången matte hämtade mig från syskonen (hon skulle hämta hem mig) så åkte jag bil! det var jätte-hemskt …

Så när jag kom hem blev jag kung över HELA BUREN! Numera bor jag i en box, alltså är jag KUNGEN ÖVER HELA BOXEN! Tänk vad lyxigt jag har!

Det var allt om mig (hoppas jag).

Jag vet nog ingen som jag kan skicka moroten till … men jag skickar den till Valkyrie …

Opsan! jag åt upp hela moroten, det blev bara en liten snutt kvar!

[Bolten]
2010-01-28 17:14
0

Vem skickar du vidare till?

riiffen
2010-01-28 17:31
0

#44 Valkyrie, står det ;)

medarbetare på allergier.ifokus .

kyrkeliden
2010-02-06 00:04
0

Då valkyrie inte skrivit så är det den första som skriver härefter som får skriva om sin kanin å skicka vidare moroten =)

[Wildglow]
2010-02-06 00:13
0

Då kan väl lilla Dark Sunrise inta senen :D

Jag heter då Dark Sunrise, förkortning Sotis. Först så döpte matte mig till Sotis men reggade mig för ett tag sen och så fick jag namnet Dark Sunrise som tävlingsnamn.

Jag är en lättklassad hoppkanin som hoppas på en pinne i februari. Matte kommer även på nya smeknamn åt mig hela tiden som: "Bullen" "Tjockis" "Fet loppa" m.m. Ganska tasktigt. Bara för att jag väger 2.6 kg. Jag är korsning mellan hermelin och dvärg vädur. En svart snygg kanin med något som matte Julia kallar missfärgning på huvudet. Bara för att jag är lite grå på skallen efter att min elaka "mamma" Brumma ryckt pälsen.

Matte tycker även jag är lite korkad för att jag förut tog päls från Brumma att bygga bon med istället för att ta mig egen päls XD

Igår så hopptränade vi lite och matte tyckte jag var jätteduktig. Hon har även beställt en ceris rosa sele åt mig från Rabb-it.se Men den har inte kommit än :S Konstigt va?

Aja, nu bifogar jag en bild på snygga jag :D Och skickar vidare till Kyrkelidens Söt & Gullig :D

love96
2010-02-06 09:20
0

putt

KyrkelidensJosefin
2010-02-06 13:34
0

Sandra skriver nog så fort hon kan:)

//Josefin Svensson

Rero
2010-02-06 18:39
0

putt

KyrkelidensJosefin
2010-02-06 21:11
0

Sandra är på tävling idag så hon skriver nog när hon kommer hem

//Josefin Svensson

kyrkeliden
2010-02-07 17:27
0

Nu har jag kommit hem från en dags tävlande….

Mitt namn är Kyrkeliden's Söt & Gullig, eller Gustaf kort & gott ;O) Matte tyckte det var det minst vackraste namnet av dem hon valde ut till kullen, å så väljer hon att behålla det själv…hon är ju bra dum ibland =p

Från början skulle jag dock bli kelkanin. Jag var ju så liten så matte trodde väl aldrig jag skulle klara av att hoppa hinder. Jag är fortfarande inte så stor, men hinder kan jag visst hoppa! Så igen matte din knas…du hade sååå fel!

Jag är ett yrrväder, en riktig buse, överallt och ingenstans samtidigt… och allt ska gå fort fort fort, för det är det allra roligaste!!!

Men visst är jag både söt & gullig, så det stämmer ju ;O) Galen är ett annat ord matte också använder på mig så det är jag väl också då =p

Hoppning är kul, men jag har lite koncentrationssvårigheter och så ska det ju gå så fort…så det blir inte alltid så bra. Flög upp i svårklass vilken jag inte har några problem med heller. Men har ju kommit på att det luktar så gott på banan, och ibland är banan åt fel håll och då kan man ju inte hoppa heller.

Så… jag är en bestämd liten grabb! I rakbana är jag fortfaranxde lättklassad utan pinnar, men det är ju så tråkigt och lätt när hinderna står på rad… och ibland åt fel håll… och är de åt rätt håll måste man ju testa hur fort man kan springa emellan hinderna, vilket resulterar i att ngn bom flyger ibland…

Jag skickar vidare moroten till Everlasting Love, Petter tror jag han kallas!

[Fruktiz]
2010-02-07 19:29
0

#52 Gustaf är så söt på den andra bilden :)

PrinzeZz
2010-02-07 21:58
0

Tackar för moroten!

mitt namn är alltså Everlasting Love, kallas för Petrus. Innan kallades jag dock för Petter så du hade ganska rätt ;)

Jag är en Gul/Svart japantecknad dvärgvädur, dock har jag varken stamtavla, härstamningsbevis eller något köpeavtal så matte kallar mej för korsning, dessutom är jag långt ifrån lika grov som riktiga dvärgvädurar brukar vara. Jag har längre, slankare kropp och längre ben.

Jag kom hit till Matte för nästan ett år sedan, Det var ganska läskigt, för jag hade inte haft någon ordentlig kontakt med människor tidigare, men på första starten tog jag faktiskt pinne.
Jag var ganska rädd för hinder i början, så för att vara säker på att inte krascha eller göra mej illa sparkade jag ner allt som jag inte kom helt rätt på. Men matte lärde mej att våga satsa och då gick det genast mycket bättre och pinnarna började rulla in fort.

Plötsligt var jag uppe i svår, det var en stor klass men med lite rutin (och utan dom här hemska lokalerna och ridhusen) tror jag att jag kan plocka lite placeringar där också.

Hemma är jag snäll, men kan faktiskt säga ifrån även jag om jag blir riktigt uppretad på något.

matte har bara dåliga hoppbilder på mej på den här datorn tyvärr.

Jag skickar vidare moroten till Grenens Ch Pacifica, (Oh Mama Oskyldig)

PandaFish
2010-02-07 22:48
0

Tack Petrus:)

Jag heter då Grenens Ch Pacifica men kallas Pia. Jag är en viltgrå rödförstäkrt mantald harkorsning. Jag har snart bott hemma hos Sandra i 1,5 år nu. Jag kom hit när jag var ungefär 4 månader och då hade jag redan blivit tränad hemma hos min uppfödera Tina så Sandra tränade mig aldrig innan min debut. Trots det gick det jätte bra på min debut och jag tog en pinne , vad det nu är?

Jag fattade tycke för hoppning och sen dess har det bara rullat på:) Mina favorit grenar är rak och höjd. I höjd har jag hoppat 85 cm som högst jag har aldrig provat på högre men matte säger att hon vet att jag kan hoppa högre hon vågar bara inte hoppa så högt med mig säger hon;) Rak tycker jag är superkul för det är bara att springa rakt fram så fort man kan. Krok tycker jag inte om för jag blir lätt förvirrad utav alla hinder som står huller om buller , hur tänker dom egentligen? Längd förstår jag mig på riktigt bra jag har hoppat 180 cm som längst men jag tycker inte att det är särskilt roligt.

I sommras vann jag Svelandcup del tävling 3 på Dala Expo och Sandra blev så glad och chockad att hon inte riktigt visste vart hon skulle ta vägen:P Och i höstas tog jag mitt sista cert i rakbana till en Champion titel . Sammanlagt har jag 7 cert , men jag vet faktiskt inte riktigt vad det är?

Utöver hoppningen tycker jag om att springa lös inomhus och jaga katterna. Eller gosa med Sandra eller hennes mamma.Jag tycker också om snö men just nu är det alldeles för mycket plus att det är hemkst kallt ibland, och jag har inte så tjock päls så jag fryser när det blir riktigt kallt.

Jag lämmnar över moroten till Impulsive Maroon :)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

[Bolten]
2010-02-10 19:48
0

Ja, jag heter då Impulsive Maroon och kallas Mario. Jag är en svart vädurskorsning på cirka ett halv år. Jag flyttade till olivia för någon månad sedan och trvis jätte bra. 
När de gäller hoppning så är jag väldigt väldigt bestämd när jag vill och inte vill hoppa. Jag har bara startat ett par gånger men har redan tagit 2 pinnar, en i rak och en i krok.
Min favorit gren är nog rak eftersom jag har väldigt lätt och virra runt i krok då det inte alltid är så lätt och fatta bannan ;)

När jag inte hoppar så brukar jag busa en massa med matte, allt från att gräva miljoner med hål o gräsmattan, rymma ur hagarna och välta foder hinkarna i lekstugan till att gräva i mattes säng.

Jag älskar verkligen snö eftersom det är så väldigt kul att gräva i, dock har jag lite svårt att springa i den djupa snön.

Ja… det va nog allt, nu skickar jag vidare moroten till… Batman som ägs av Emma M (skanors)

[Bolten]
2010-02-10 19:49
0

En till liten bild ;)

skanorskaniner
2010-02-11 20:33
0

Text från Battis kommer imorgon;)

skanorskaniner
2010-02-14 20:58
0

Tack Mario

Jag heter Batman och är en liten dvärghare. Matte säger att jag börjar bli en gammal gubbe eftersom jag blir 6 år men enligt mig själv är jag ung. Hos Emma har jag bott i lite mer än 3 år. Så jag var 3 år när jag kom hit, dock trodde emma att jag var två för hon som sålde mig sa det. Men det upptäckte dem när jag skulle säljas.  

När jag kom hit var jag en liten stirrig kille som inte riktigt gick att kontrollera när jag va i sele. Jag sprang runt över allt. Jag var redan hopptränad hemma hos min förra ägare men fick träna lite hemma hos emma innan vår debut. På min debut med Emma kom jag 4a och fick pinne. Sen nån månad senare va jag på en jätte stor tävling med en massa folk och en massa hästar.. där vann jag klassen med runt 70 starter och sprang på ca 10 sekunder i båda loppen.
Just nu är jag medelsvår klassad med 1p i både krok och rak. Har aldrig startat höjd och längd och kommer inte göra det heller då jag ska sluta hoppa nån gång i år.

För ett år sen blev jag väldigt sjuk och Emma trodde att hon skulle förlora mig men jag kämpade på. Bodde på ett konstigt ställe där de gav mig en massa konstiga saker i sammanlagt en vecka. Men nu mår jag braJ

Jag är älskad av väldigt många, dock inte emmas skolkompisar, det brukar alltid finnas någon som snor mig på tävlingar och det tycker jag är mysigt:P

Förutom att hoppa gillar jag att busa. Att gräva är det bästa som finns och därför gillar jag snön för att den går att gräva jätte mycket i:P

Nu har jag tuggat färdigt på moroten och skickar vidare den till .. Golden Phoenix * Phoeb*

Husberg
2010-02-14 22:26
0

Tack Batman!

Mitt namn är då *Misspinky's* Golden phoenix. Kallas för "Phoeb". Är en värdurskorsning i färgen Madagaskar.
Om dagarna får jag komma ut och springa av mig i en stor hage eller också gå i sele. 
Jag kommer ihåg när jag och mina syskon satt i en hage en varm sommardag, två tjejer satt utanför och kollade riktigt länge på oss. Jag och mina syskon var då i 6-7 veckors ålder. 
1-2 veckor efter denna varma dag hamnade jag i transportbur. Påväg hem till Elin. Jag hamnade senare under dagen i en nyskrubbad bur med nytt färskt spån och hö, vatten och massa mat.

Veckor efter till och med månader har jag blivit jättestor och kraftig. Klassat upp mig så pass bra att jag har en pinne kvar till debut i medelsvår. Kanske inte världens högst klassning men alltid något! På banan håller jag tempot uppe dock måste jag ha kontakt med min förare under loppet.
Hemma är jag snäll men vill inte sitta i en tråkig famn allt för länge. Hälst vill jag springa in och ut genom min tunnel som finns i min hage. Jag bor inte ensam hos Elin. Bor bredvid två honor varav en är dräktig.

Jag har skalat moroten för nästa hungriga kanin och den ger jag till Grenens Hannya "Hannya"

KyrkelidensJosefin
2010-02-28 12:47
0

Tack Phoeb!

Jag heter då Grenens Hannya men kort och gott kallar matte mig för Hannya. jg har inte bott i skåne särskilt länge , det var under  kistamässan jag åkte med Josefin hem då veronika skulle sluta med kaninerna.

Jag kan vara en ganska försiktig tjej i buren och famnen men i sele kan jag säga att då får ni se upp! Som hoppare är jag nog ganska duktig tror jag, Sandra var i alla fall imponerad av mig *ler*

Nej, jag trivs bra här nere i lilla Vinslöv dock har jag hört rykten om en flytt men matte har lovat att jag får följa med:)

jag skickar vidare moroten till ja vem har inte haft den?

kör på den som känner för det;)

Tack för mig:)

//Josefin Svensson

hugoochip
2010-02-28 16:03
0

Då kan jag ta över den lilla morots stump som finns kvar!

Jag heter då Hugo,eller Black Shadow som jag så fint heter på banan^^ Jag kom till min matte för ca 2 år sedan.Jag är kastrerad och när min kompis inte har ungar bor jag med henne:D

Jag är störst bäst och vackrast.Och är det något jag inte vill visar jag det^^Dom stora måste ju veta vem som bestämmer. Andra hanar kan sticka sin väg medans honor är varmt välkommna^^

Jag är mycket duktig på att hoppa!Tycker jag ialla fall och det värkar ju som att matte tycker det också för hon berömmer mej och pussar på mej jättemycket när jag tar i på ett hinder.Tävlingar är det bästa jag vet för då får jag ju vara i centrum!

Den lilla morotsbiten som är kvar skickar jag till Sjärbo´s Hultsfred*Teddy*

kyrkeliden
2010-03-01 20:09
0

Tack tack Hugo för moroten…ingen ostbåge, men det går bra med morot också….

Vad ska jag då säga, eller kanske ska berätta hur matte tycker jag är. Jag är mattes hjärtegryn (jag försökte få henne att använda ett annat ord, men nähä) och hon älskar mig över allt annat, men jag tror ändå jag älskar henne mest. Detta gör att jag ibland tycker hon ska lukta bara mig!!! Dock brukar hon inte bli så glad då å säger att hon inte vill bli nerkissad…. men hon e ju MIN!

Jag är enligt matte som mitt namn antyder en Teddybjörn. Det finns nog inget som passar mig bättre än just Teddy. För visst älskar jag alla! Det bästa som finns är ju uppmärksamhet och kel och mys, eller ja… att folk helt enkelt tittar på JUST mig!

Jag är en clown helt enkelt. Älskar att bjuda på mig själv, charmar alla i min omgivning och älskar tävlingar med mycket publik!!! Kista är alltid en av mina favoriter då det finns så många som tittar å alla barn som man kan få en klapp av, gooos!

Matte säger att det inte finns något snällare i denna värld. Aldrig har jag sagt ifrån med tänderna, å aldrig har jag egentligen visat att jag inte vill. Matyte blev något förvånad då jag satt helt stilla under Kista när en unge nästan höll på å peta mig i ögonen, men barn e ju bra söta!

Det där med hoppning är också väldigt lajbans! Bangrenarna är roligast! Hoppning e väl kanske egentligen roligast för att jag och matte gör någonting tillsammans och att få springa…å springa! Inte lätt när man har konstant myror i benen!

Moroten skickar jag vidare ill kaninen med det helt utmärkta namnet, Snöflingans Insane! (å inget annart namn e då bättre =p)

kyrkeliden
2010-03-30 05:39
0

putt….Sara, det e Nelsons tur ^^

Sashhi
2010-04-01 03:34
0

Ojoj! Nu kommer jag här och charmar alla! Jo, Snöflingans Insane heter jag (efter lite envishet fick jag behålla mitt namn tack vare styrelsen), men jag kallas Nelson. Moroten slinker väl ner den med. Jag är en stoor kille säger matte. 3,5 kg, pyttsan! Ingenting! Jag har haft problem med mitt ena öga ett tag eftersom jag råkade få ett höstrå in i ögat, det gjorde ont! Men nu är det bra igen så nu längtar jag ut till hoppbanorna igen som tusan! Dock är medelsvår så litet för en stor kille som jag. Jag behöver ju knappt mer än kliva över hindrena. Matte kallar mig ofta för mysfarbror (hallå, jag är inte gammal farbror?!) och hon tycker om att gosa sig ner i min päls och fjolla omkring. Fast jag gillar matte också vääldigt mycket ibland, fast på ett annat sätt *hihi*. Jag tycker om flickor och intressanta lukter, men när det kommer ett ihnder framför ja då ska det bannemig hoppas och inte luktas! Fast det börjar bli lite mer intressant att lukta nu igen när medelsvår är så tråkigt *gäsp*. Jag är en snygging minsann, det säger alla! Med min fina kropp och storlek så måste ju alla bara älska min manlighet.

Hoppas, hoppas nsart att matte låter mig hoppa högre hinder! De där med medelsvår är ju så himla fjuttigt. Nåja, jag får väl kliva mig över hindrena tills jag får lite mer att hoppa! Det finns bara bilder på när jag hoppar den jättetråkiga lättklassen, och ni ser nog att jag vill hoppa högre redan här med tanke på hur högt över hindret jag är! Jag ser jätteliten ut på bilden! Kanske för att jag bara var bebis där… Jag längtar tills jag blir ett år och får hoppa höjd och längd också!

Moroten får… Premiärs Vintersaga (a.k.a Smiley)!

Sashhi
2010-04-06 17:24
0

Puttar :)

PandaFish
2010-04-06 23:06
0

Tack Nelson^^

Jag heter Premiärs Vintersaga men kallas oftast för Harriet:) Undantaget är Smiley som Sara kallar mig för att min överläpp är huge :O så det ser ut som att jag ler ;) Namnet Harriet fick jag utav Helenas mamma. Hon tyckte att jag såg ut som en hare och kallade mig för Harry hare , men eftersom att jag var en liten tjej fick jag heta Harriet hare istället.

Jag är född hos Helena Avermark i stockholm och jag har två bröder. Eftersom att jag har vuxit upp med mina två extremt jobbiga bröder så trodde jag själv  till en början att jag också var en han. Jag flyttade hem till Sandra den 11 April förra året. Då var jag inte alls stor och fick plats i hennes hand. Hon sa att jag var den minsta kanin bebis hon har haft , efter Corona då förstås:P

Väll hemma hos Sandra tog det ett bra tag innan vi började med vare sig sele och hoppning. Jag var så liten så det fanns ingen sele jag kunde gå i och ingen hage här hemma som jag kunde gå i utan att promenera ut. Så jag fick motioneras inomuhs:) Det är något som jag fortfarande tycker är enormt skoj ,jag älskar att ligga i soffan och glo på tv eller ligga på tangentbordet och vara ivägen ^^

När jag blev tillräckligt stor för att gå i sele och börja hoppträna så smått började vi med det också :) Jag förstod direkt vad jag skulle göra. Jag måste verkligen vara född till hoppkanin för det är ju det roligaste som finns :D Och datum för debuten var satt och jag vara riktigt nyfiken på att få följa med och tävla :) Dom andra kaninerna sa att det var riktigt skojigt och samtidigt var det ju inge kul när matte åkte bort hela dagen med dom andra kaninerna medans jag blev kvar hemma:(

Tyvärr ville ödet annorlunda och jag gjorde illa tassen. Jag ville varken gå eller stödja på fram tassen för det gjorde hemskt ont. Sandra tog mig till veterinären och där konstaterade dom att det rörde sig om en varböld mellan tårna. Dom stack hål på den och klämde rt en massa var usch det gjorde ont , så jag tog ett stort skutt upp i fammnen på veterinären kanske hon skulle bli så charmad utav mig att hon slutade pilla mig på tassen :P Som tur var var det ingen större fara och jag fick åka hem och äta pencelin i tio dar. Jag har ingen aning om vad det var men gott smakade det iaf. Sandra fick order om att blanda ut det med proviva och det tyckte jag var riktigt mums :D Tio dagar gick väldigt fort och jag blev helt återställd tassen är som ny :)

Efter det tog det ytterligare ett par veckor innan jag äntligen fick följa med och tävla :D Det var lite smått läskigt men Sandra tyckte att jag var jätte duktig. I början hade jag ingen fart alls och trodde fortfarande att jag var en hane och luktade och markerade här och var :P Men när det äntligen slog mig att jag nog inte var en hane så började det gå riktigt bra . Trots det har jag aldrig varit ett fan utav lätt klass och det tog ett tag att komma ur den men nu när jag äntligen är medelsvår klassad börjar pinnarna rulla in på löpandeband.

Förutom hoppning tycker jag jätte mycket om att springa lös det är det bästa som finns :D Jag följer ofta efter Sandra och det roligaste är när hon städar burar för då brukar jag följa med henne och tömma kärran.

Ett utav dom roligare äventyren var när jag fick följa med Sandra till skolan :) Hennes klass skulle ta något foto och hon ville att jag skulle vara med . Alla hade klätt ut sig till en massa tokiga saker och jag blev lite rädd för ett plast skelett som tydligen också ville vara med på bilden.. Men jag blev riktigt bra på bild måjag säga :)

Nu lämmnar jag över moroten till .. hmm jag känner ju inga kaniner här på kif :( Så den som kommer först kan få ta den ;)

[Bolten]
2010-04-06 23:13
0

Då skriver väl jag en liten bit om mig själv, jag heter Galaxens magic grace men kallas bejkon eftersom jag har så stora öron (A).

Det var aldrig meningen att jag skulle flytta hem till olivia, men på en tävling i höstas kom min uppfödare cassandra o satte mig i olivias knä och hon kunde inte motstå mig utan hon tog hem mig på foder och en månad senare köpte hon mig.

Jag är en riktig liten snygging och grym på att hoppa även om jag inte är så väldigt gammal så har jag redan fattat hur man ska göra och tycker det är riktigt kul :)

Skickar moroten vidare till Silverados Intenzo :)

All-for-love
2010-04-07 11:04
0

Någon som vill skicka moroten till mig snart?

hugoochip
2010-04-07 21:22
0

Kom igen Iver!Skrattande

Hipptipp
2010-04-07 23:36
0

Tack för moroten bejkon!

Jag heter då Silverados intenzo och kallas för Iver och ibland för Ior.

Jag har inte bott hos matte så länge men hittils har det varit toppen! Det bästa jag vet är att tävla, rymma från hagen skvätta ner min matte Sandra och att mysa i hennes knä, jag älskar uppmärksamhet och gör allt för att få det tillexempel river på gallret och hoppar upp och ner i buren.

Jag gillar även att vara ute och springa i selen på mina vilkor, alltså att jag ska få gå och äta precis vad jag vill anars är det inte roligt… jag ser mig själv som en nallebjörn värdens snällaste och goaste på alla sätt och viss. :)

Då har jag gnagt färdigt på morten och skickar vidare den till

Porche 911 turbo. :)

All-for-love
2010-04-07 23:41
0

Men… jag känner mig lite utanför, jag vill ha den dära sista morotsbiten!

nellachilli
2010-04-09 00:48
0

Tack kompis;)

Mitt namn är då Porche 911 turbo eller Chilli som jag också kallas:)Enligt mig själv är jag störst, bäst och vackrast och älskar att vara i centrum, ÄLSKAR uppmärksammheten. Som alla andra kaniner älskar jag också mat, speciellt banan som blir så kladdigt och gott i munnen;)

Hoppa är också roligt, fast ibland finns det så många andra roliga saker runt omkring… Men oftast hoppar jag fint och bra:)  Är inte så gammal så har endast tävlat ett par gånger. Att hoppa och vara ute och springa är jättekul, men att sitta i den lilla transportburen är det värsta jag vet… Ensamt, trångt och sååå tråkigt:/

Men nu ska jag ut och springa i hagen och leka ta fatt med matte när jag ska in:P

Den lilla morotsbiten som är kvar skickar jag vidare till min bror Lamborghini Diablo

PrinzeZz
2010-04-09 15:42
0

Tack för moroten!, ja, det är alltså jag som är Lamborghini Diablo, eller "Sune" som jag mest kallas, det är bara på tävling mitt långa namn används.

Det händer dock att jag blir kallad, "lilla ouppfostrade glin!", men det är alltid med vänlighet i rösten.

hoppa är ganska kul, både krok och rak är roligt.

Jag har inte tävlat så många gånger, 4-5 gånger kanske.
Jag var ingen höjdare på att hoppa när jag var bebis så det tog ganska lång tid innan jag fick debutera. Men nu börjar det gå riktigt bra, jag ska bara lära mej att hålla koll på mina bakben.

När jag nyss kommit hit hela vägen från skåne tänkte matte kalla mej Ned, men hon ångrade sej, det blev Sune istället, Och det tycker jag att jag passar mycket bättre i.

Moroten skickar jag vidare till Khaos Nix Nought Nothing (stavning?) "Nemo"

PrinzeZz
2010-04-16 03:23
0

putt

kyrkeliden
2010-04-16 03:36
0

Tack tack Sune…men jag är proppmätt!

Min nya matte e helt tokig. Hon tycker inte jag äter någonting och proppar jämt skålen full med mat. Sicken tok!
Märks hon inte haft en kanin"bebis" på länge. Ja hon kallar mig "bebis" jag som är en stor och tuff grabb!

Nemo kallas jag till vardags. Har visst ett mer "fancy" name som ska användas då jag får börja tävla, Sune hade rätt Khaos Nix Nought Nothing. Prova och säg det snabbt fem gånger, hehe!

Jag har inte bott hos mina nya matte särskilt länge. Min uppfödare stoppade mig och mina syskon i en transportlåda en dag och åkte iväg. En efter en försvann sedan syskonen, ganska skönt faktiskt! Särskilt då min bror Alwin försökte kväva mig…

Hem bar det till min nya matte. Här bor några fler kaniner. De flesta väldigt snälla utom en surtant som tycks hata mig. Och hon ska heta Happy…inte särskilt Happy om du frågar mig!

Min matte och uppfödare tror att jag är hemlig agent då jag alltid tycks ha något i kikarn. Kanske e jag det, kanske inte…om jag sa något vore det ju itne så hemligt längre!

Moroten skickar jag vidare till min syster-yster "Susie". Hon är mycket bättre på att äta säger matte, jaja då kan hon ju få en morot!

All-for-love
2010-04-18 22:39
0

(Kommer släpandes på en morot) Kan jag få berätta om mig under tiden?

kyrkeliden
2010-04-19 00:02
0

#77 gör du så! :)

All-for-love
2010-04-19 19:53
0

Oki :) Jag heter Tösen men heter igentligen Turn off the light och är en blandning mellan Lejonhuvad och Hermelin.

Jag älskar Gräääääs jag är en gräsätare så när matte ska försöka få mig att hoppa lägger jag mig platt som en pannkaka och äter gräs, då brukar matte oftast klappa mig.

Asså.. hoppning är inte min grej, det är igentligen tråkigt så det är kul att se Mini matte hoppa med pinnar mellan benen med en strumpa ifram, jag kom inte ihåg vad det heter.

På sommaren åker jag till Mattes Mammas sommarstuga och går på grönbete, det är fett kul att leka med myrorna då.

Jag gör inte så mycket på dagarna, och matte säger att jag är en Tjockis, jag är inte en tjockis det är ju hon som ger mig en full matskål och en massa hö hela dagarna, Det är altså mattes fel!

Jag gillar inte våran hund darwin, han är fett dum, så fort matte går förbi med honom börjar han nosa på mig, hundskrälle.

Jag lämnar moroten till.. ehm…. *kastar moroten 6 meterbort* den som tar den först får en minimorot och får berätta om sig själv

Loprrasnna
2010-04-20 00:05
0

Tack så mumsigt, fast maskrosor hade smakat bättre. Jag är en grabb på 4 år. Jag ÄLSKAR tjejer, fast mer min matte. Min matte är knäpp,men ändå snäll som släpper ut mig när det är matdags. å får jag hoppa ännu mer, och jag vet att det alltod fungerar. Jag älskar att gosa. Jag gillar att stanna och fundera på banorna, men när jag har funderat färdigt så börjar jag träna/tävla igen. Jag heter egentligen Night of Luck fast det är så jobbigt och klurigt att säga tycker jag.

Eftersom jag inte tycker om morötter sålämnar jag över den till ´den som tar den först. Gärna en tjej för sen kan vi vl pussas lite?

All-for-love
2010-04-20 19:59
0

Tog du min morot? *tar moroten*

KyrkelidensJosefin
2010-04-23 12:29
0

Då matte har befunnit sig utomlands har jag inte fått låna datorn:/

Mitt namn är Susie kort och gott, döpt för övrigt efter en Michael Jackson då min matte är en riktig nörd! Mitt fullständiga namn ska tydligen avra något konstigt som Khaos Stars in the sky. Men orka ha heeeeeeela det namnet!

jag har inte bott hos matte så länge än men jag skulle våga säga att den bruden avgudar mig mohahha.

jag har fått flytta ut utomhus och har fått en dräktig hona till granne , liksom TACK! vadå humörsvängningar liksom?!

Resten av gänget är väll okej skulle jag tro, men det är ändå ajg som är prinsessan.

nej nu får någon annan ta över här ,

skriv den som vill!

//Josefin Svensson

pigelina
2010-04-23 12:57
0

_Då kan ju jag skriva lite;)

_Mitt namn är Sagornas Tequila, fast det heter jag bara ibland, tillvaradgs och på tävlingar heter jag bara Tequila.

Jag är en liten kaxig dam som älskar mys och gos, och MAT!

Jag bor med mina jobbiga kaninungar, dom är 5 styckna, pappa kanin till dom värkar tycka det ser jätte kul ut när dom springer jagandes efter mej, an sitter alltid vid burengallret och tittar på mej.
Surtanten Sötis, vist tror man att hon är den sötaste och snällaste jär hemma, men det är helt fel! Hon värkligen hatar mej, stackars hennes ungar, hoppas dom inte blir lika sura som henne. Sen så finns Blomma oxå, hon är jätte snäll, Aska oxå.

Finns även en annan kanin längre bort, matte säjer att vi kommer bo bredvid varandra snart, det blir trevligt.

Jag har en speciel talang för hoppning, men den fåt ingen annan en matte se hemma, matte tycker att jag ska visa hur bra jag hoppar på tävlingar, men då kan dom andra härma min hoppstil ju?:O

Det finns inte mycket kvar av denna morot eftersom mina bebisar tog av mej, fy dom! Skickar över moroten till
Opel speedster (Bella)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

PrinzeZz
2010-05-11 16:36
0

puttar, tycker denna tråd är rolig och det vore trist om den dog ut =)

malin--a
2010-05-11 18:06
0

Ojdå! Denna tråd har jag missat helt, får skynda mej att skriva nu innan matte kommer!

Jag heter då Opel Speedster, men kallas för Bella, det passar mej mycket bättre! Fast ibland säger matte att jag gör själ för namnet, att jag är en liten räcerbil, men hallå, jag är ju en kanin!?! Hon är lite knasig ibland.

Jag bor tillsammans med mattes andra kanin, Jocke. Och vi är bästa kompisar! Han brukar alltid ligga och slicka mej på huvudet, och gör han inte det så buffar jag på honom tills han gör det, hihi. Men just nu så bor jag i en egen bur för att jag snart ska få ungar. Väldigt långtråkigt, det finns ju inget att göra!

Jag älskar att hoppa! Raka banor… Jag blir alltid så förvirrad när det är hinder som är utplacerade överallt utan någon nytta, usch! Jag har bara "tävlat" som matte kallar det 2 gånger hittills, och första gången vann jag! Duktigt va?? :D

Men nu ska jag smita in i buren igen. Moroten skickas vidare till… Skrållan!

Ida-M
2010-05-13 11:50
0

Hejsan, tack för moroten Bella!

Jag är en kanin på 7 år som älskar att busa, och framföralllt att springa. Jag har bara tävlat i kaninhoppning en gång och det var detta året. I grundomgången gick jag på endast 1 fel och kom i mål med en någorlunda bra tid :) men tyvärr fick jag inte hoppa om eftersom så många hoppade på 0 fel. När jag inte får komma ut och röra på mig leder det till att jag blir uttråkad och då hittar jag på alla möjliga hyss! Matte har inga bra hoppbilder på mig, därför slänger jag in en bild när jag gosar med en konstig figur o.O

Nu är snart hela moroten uppäten *tar fram en ny* som jag sedan skickar vidare till.. Lova

KyrkelidensJosefin
2010-05-27 03:11
0

Putt,

vem är ägaren till den här kaninen?

//Josefin Svensson

Ida-M
2010-05-27 09:52
0

Hade mycket bråttom när jag skrev så fick inte med hela namnet.. men det är du som fött upp henne iallafall, vet inte vem som är ägaren till henne nu eller om du fortfarande har kvar henne.

I was made for loving you "Lova" ska det stå :)

hjartelyckanskaniner
2010-05-27 13:15
0

#88 Emelie Schön är ägaren (Jahadu på khif)

Mvh Emma

kyrkeliden
2010-06-01 19:42
0

putt

hugoochip
2010-06-01 21:17
0

Tror inte Emelie har kvar Lova då hennes uppfödare har lagt ut henne tillsalu.

Så någon annan kanske ska fortsätta?:)

[Bolten]
2010-06-01 21:53
0

#91 Emelie har henne fortfarande.

Men hon verkar inte varit aktiv i denna tråden på ett tag så någon annan kan fortsätta? :)

hugoochip
2010-06-01 21:56
0

92#Okej, men då kan ju någon annan fortsätta:)

kyrkeliden
2010-06-01 22:58
0

Visst, den som tar moroten först kan fortsätta!

hjartelyckanskaniner
2010-06-02 14:46
0

Jag heter Kyrkeliden's 7UP, men kallas för Köttbullen för jag är så rund och go'.

Kelstunder är det bäst jag vet, efter kanelbullar såklart;) Jag snodde en kanelbulle ifrån Mich en gång när det var tävling;) när matte tog bullen så gjorde jag konster för att få en liten smakbit.

Hoppning är roligt, men det ska gå i snigelfart, då är det extra roligt, hihi. Jag kallades Ferdinand en tävling för jag gick fram två gånger och luktade på ett tulpanhinder. Det luktade ju hona, som är den bästa doften!

Jag jagar honor hela tiden, men de är för snabba för mig:( Mina korta ben hinner inte ikappt de med deras långa ben.

Olivia snor mig ALLTID på tävlingarna, men det är ju klart;) jag är störst (runt magen hehe), bäst och vackrast. Det sistnämda är såklart sant, jag är ju snyggast!

När jag här matte skarmla med godisskålen så ska jag såklart sticka ut huvudet ifrån buren och tigga till mig en liten godisbit. De är ju så smaskiga!

Black Shadow eller Best You Can Get får den lilla biten som är kvar.

(Matte har tyvärr ingen bild på mig på denna datorn)

Mvh Emma

kyrkeliden
2010-06-02 16:47
0

Sven <3

hugoochip
2010-06-02 18:34
0

Tack så mycket för moroten!

Men matte tar den ifrån mej för jag får inte äta saftfoder, jag blir tydligen dålig i magen av det:P

Det är då jag som är Molle, eller Best you can get som jag så fint heter på banan. Jag är en charmig och go liten dvv.

Mitt största intresse är såklart honor, men att hoppa kan vara kul det med. Jag älskar att åka och tävla, det är så mycket kul som händer och jag får vara i centrum! Att åka bil dit är dock det värsta jag vet! Det skumpar och låter, så jag slänger mig mot väggen och låtsas vara död, och då får jag som planerat den uppmärksammheten jag vill ha!:)

Men måste gå nu, ska ut och rejsa i hagen. Moroten skickar jag vidare min kompis Magic Touch:)

hjartelyckanskaniner
2010-06-02 23:20
0

#96 Naw min lilla nallebjörn<3 han är heltklart skönast att hoppa med! Man kan hoppa elit(dock tror jag inte han klarar det;)) utan att han slarvar i lätten.

Kommer ihåg första gången jag hoppade honom:P jag höll på att dö av skratt inombords. Är van vid snabba Glader oxå hoppar man Sven som tar gräshoppe hopp över hinderna och sen stannar för att äta, går lite, hoppar stillastående, äter gräs, går lite och hoppar igen osv :P fick nog ryggskott första gången jag hoppade honom ;P men inte lätt att få bra motion om man mestadels fick sitta i en bur och äta 2dl havre hos Anders:( )

Mvh Emma

Hipptipp
2010-06-03 18:06
0

Tack Molle!:)

Jag heter då Magic touch och kallas för Hipp. Jag är en glad och spralig dvv tjej.

Det jag gillar mest i hela värden är mina underbara syster Tipp hon är otroligt rolig att busa med i hagen och ibland tvätta hon mina öron när jag är trött.<3 Vi kan dock bli lite ovänner ibland syrran måste ju veta vem som bestämmer!

Hoppning är superkul, jag gillar att tävla sålänge jag får ta den tid jag behöver inne på banan jag måste ju hinna äta lite gräs också…hihi. Jag gillar även att mysa med matte Sandra och att vara med mina vänner Hugo, Lala och Chilli. Jag ÄLSKAR mat, min favorit är vindruvor och äpplen.

Sandra, Felizia och My tycker att jag är fet!! Men egentligen är jag perfekt det är bara pälsen som gör att jag ser lite… hmm krafftig ut.

Moroten kan Muffin få ta och tugga vidare på. xD

nellachilli
2010-06-03 18:57
0

Haha! Tack för moroten Hippi^^

Jag heter då Muffin och är en glad och go löwen tjej. Man kan dock inte kalla mig hoppkanin precis eftersom jag och hinderna är lite ovänner just nu.. Fattar inte varför man ska anstränga sig i onödan liksom.

Mat är i alla fall min absoluta bästa vän, eller vad man ska kalla det.. Jag bara älskar mat! men inte all mat bara det som smakar gott;D Matte tycker jag är bortskämmd men man får väll säga ifrån:P

Att hoppa i hagen är också en favorit här hemma, bara jag får det hage med saftigast gräs;)

Matte tycker också att jag är lite fet och det kan jag väll instämma lite i.. men man ska ju njuta av livet och som man säger "äta bör man annars dör man".

Jaja, nog om mig och mitt perfekta utseende;D (Matte har tyvärr ingen bra bild på mig på denna datorn..)

Moroten skickar jag vidare till… får se…. Pralinens Sweet Raspberrie!

[Bolten]
2010-06-03 21:39
0

Tihi tack för moroten :)

Jag är då Pralinens Sweet Raspberrie, kallas Vimsa, jag är efter Flamencos Surf Tiger och undan Äppelbos Nirvana.
En tävling i början av 2010 så följde jag med min uppfödare, Sandra, på en tävling. På tävlingen var även min nya ägare, Olivia. Det var igentligen inte meningen att jag skulle flytta hem till henne, men eftersom jag var så söt så kunde nt Olivia Tacka nej till mig Oskyldig

Och tur var ju det! Trivs riktigt bra hemma hos henne och jag blir väldigt bortskämd… Haha
Jag är en ganska liten viltgul hona, dock väldigt högrest, lite flax öron men dom håller på och lägga sig snart… tror jag (a)

På hoppbannan går det väldigt bra, har gjort 2 starter med Olivia och tagit en pinne :)  
Dock är de lite svårt och lugna ner sig på bannan och jag stirrar gärna upp mig lite, och blir lite över taggad Flört
Men jag är väldigt snäll och mysig i famnen, och väldigt pigg och livlig på marken Skrattande

Skickar vidare till…. Hm.. Smultron Agnes "Nesa"

Husberg
2010-06-04 10:15
0

Tack för moroten Vimsa!

Mitt namn är Kyrkelidens Smultron-Agnes, kallas för Nesa men alla Elins klubbkompisar kallar mig för Näsan.. Udda smeknamn men hon såg tydligen något i mitt namn som fick Nesa att hoppa upp i huvudet på henne. Jag är en liten tjej, växer så att det knakar, svart manteltecknad och efter den fantastiska Flamencos Premier Rose "Ronja" och den stiliga duktiga CH From Above "Bove". Elin tror att det kommer att gå riktigt bra för mig i livet men vågar vi tro på det? Vi får vänta och se.

Elin säger att jag är sprallig, en ritkig fartdåre och ska vara överallt precis när som helst. Men ni får hålla med mig, visst är det kul att rejsa genom ängar och springa i dunderfart längst raka vägar? Elin hinner knappt med..

Elin sätter alltid på mig mitt sele på en av stentrapporna, när jag får fri fot och ska springa ner för trappan blir jag så glädjefylld att jag dundrar iväg med flera glädjeskutt, så gör jag alltid när vi ska förbi gården säger Elin.

Moroten ger jag till min kära bror, Kyrkelidens Trassel Mé Trunken! :)

kyrkeliden
2010-06-20 16:47
0

Tackar syrran :D

Mitt namn är då Kyrkeliden's Trassel mé Trunken och jag kallas kort och gott för Trassel. Matte brukar lite på skoj säga att det är väldigt passande då jag lätt borde kunna trassla in mig själv i mina långa öron och långa ben….

Jag är en busig krabat som föddes i mattes lägenhet en dag i mars. Jag har tre syskon och snart var vi överallt i hela buren. Vår maamma var dock tålmodig men bestämd och sa till när det var dags för små busar att lugna sig.

Vid två veckors ålder var jag redan högt och lågt =p Matte brukar säga att jag lärde mig springa innan jag lärde mig gå och till viss del r det nog sant! Redan från början charmade jag in mig hos henne och även om hon säger att hon hade svårt att bestämma sig för vem hon skulle behålla, så tvekade iaf inte jag ;)

Nu har jag hunnit bli lite mer än tre månader. Jag bor just nu hos en kompis till matte då matte över sommaren har lite ont om plats. Men här är helkul! Jag tigger om uppmärksamhet och rejsar rundor så fort jag får chansen!!!

Matte har berättat att vi så småningom skall börja träna och tävla. Än har jag inte sett ett hinder, men matte tvivlar inte på att det kommer gå kanon när jag väl fått kläm på det, och växt i mina långa ben =p
Jag ser fram emot det med spänning, jag gillar utmaningar och får man bara springa fort fort så kan jag säkert komma att tycka om det! :)

(gammal bild, nu e jag större ^^)

Ojj, långt inlägg från mig! Moroten kastade jag över staketet så den som tar den först får skriva!

PandaFish
2010-06-20 19:49
0

Yay jag fångade moroten :D

Mitt namn är Leiras Corona , känner ni inte igen gårdsnamnet? Ne det är kanske för att jag kommer ifrån Norge :P Jag är resultatet av en tjuvparning en väldigt lyckad sådan brukar matte säga :)

Jag kom till Sandra den 6 februari 2009 på hennes födelsedag :) Tina hämtade mig på NM och åkte sedan hem med mig till Sandra. Jag är den bästa födelsedags presenten hon har fått någonsin säger hon jämt, och jag kan inte göra annat än att hålla med :P

Att Sandra valde mig var just därför att jag har en vit öronsnibb det har hon alltid velat haft säger hon. Plus att hon fastnade för mitt namn. Annicken min uppfödare tycker hon gjorde ett utomårdentligt val, hon hade tänkt behålla mig själv.

I början var jag en minimal kaninbebis med alldeles för stora öron som gjorde huset osäkert med alla glädjeskutt och rivstarter i hallen :P

Så småningom fick jag prova sele den var lite läskig. Hinder har jag aldrig haft problem med. Det är det roligaste jag vet :D Debuten gick klockren och jag tog mig en pinne sen rullade det bara på och innan jag fyllde ett år var jag elitklassad i krok , min favorit gren tog alla fem pinnarna på fem krok svår starter:)

Elit debuten var suverän tyckte Sandra 3+1 plus att jag lärde mig hoppa stora vattengraven under finalen.

Eliten är min favoritklass. Jag tar i allt jag har och hindrena har äntligen blivit en utmaning. Det tog ett tag innan jag kom igång men under stämman iår fick jag äntligen kläm på hur man gör. Och sedan dess har det bara gått super bra. Jag tog mitt första cert i guldsmedshyttan den 8 maj. Matte var så nervös i finalen så jag fick ta saken i egna händer vilket jag inte har något emot ;) 0+0 gick jag på och Sandra var så stolt över mig^^

Sen har certen rullat in riktigt fort den här helgen tog jag två till så nu har jag tre, två i rak och ett i krok :)

Höjd och längd gillar jag också väldigt mycket. Längd är favorit grenen där har jag hoppat 200 cm på tävling och 220cm hemma :) I höjd har jag hoppat hela 80 cm har inte provat högre:P

Moroten får den som kommer först ta känner inte någon här riktigt :P

Zekina
2010-06-20 22:53
0

Då kan jag ta moroten :)

Heter då Happines give me your love men till vardags kallas jag för Geisha eller bebisen ;) Matte har alltid sagt att jag charmade henne från första gången hon såg mig. Och det tycker jag är bra, för jag är ju helt bedårande söt. När man kommer nära min bur förstår jag att man ska hitta på nått kul, för då börjar jag klättra på väggarna och hoppa upp och ner som en lite groda.

Det är tänkt att jag ska bli en mästare på att hoppa, men jag vett det katten! Så länge det finns mat är hoppningen i en helt annan värld. Men när man inte finns på plats eller att matten lyfter bort mig från min mat, så tycker jag att det är kul att hoppa. Som ni då märkt är jag ett riktigt matvrak som äter och äter och äter. Men matte säger att man inte kan äta så mycket för då blir man för tung i baken och då måste man hoppa som en känguru över hindrerna ;)

Jag kom till Jasmine den 3 Juni, tror jag. Sen dess har vi bara kommit närmre och närmre varandra, och matte säger alltid hur glad och lycklig hon är för att hon valde mig. Men som sagt är ju det inte så konstigt, så söt som jag är ;)

Det var allt om mig, så jag lämnar över moroten till bror Happines please love me ''Pelle''

hugoochip
2010-06-21 11:20
0

Tack för moroten syrran!

Det är då jag som heter Happines Please love me, och jag är en japanbrokad liten kille och kallas Pelle:) Jag älskar att gå ut i sele och vara med när matte pysslar i kaninstallet, ibland får jag springa lös när hon städar burar eller vad hon nu gör;P Och det är det bästa jag vet, näst efter en sak då förstås!

Hoppning, matte kallar mej för stjärnskottet ibland och jag kan inte annat än att hålla med henne. Jag klarar med lättehet av lättklassen även fast jag bara hoppat den 2 ggr^^ Det är så roligt och ibland kan det bli så kul att jag gör ett glädjeskutt mitt i banan och flyger över ett hinder, haha.

Kela är väll kanske inte mitt favorit intresse, men om jag får bestämma tex om matte sitter i hagen klättrar jag mer än gärna på henne och att sitta på axlarna är lite extra kul för man får ju så bra utsikt.

Mat är ju också med på topplistan såklart, men så jättefötjust är jag inte, men jag äter det som bjuds ändå:P

Om två veckor ska jag få tävla för första gången, ska bli jättekul! Men det är inte matte som ska hoppa mej då, utan hennes kompis My^^

Jaha, nu har jag ätit lite på moroten, inte så sugen just nu, så jag skickar vidare den till min kompis Haradals Vasstand:)

nellachilli
2010-06-21 16:36
0

Tack för moroten Pelle!

Ja, jag heter då Haradals Vasstand eller hemma brukar matte kalla mig lite allt möjligt.. Chompi, Vassis, Bebis, Killen m.m. Men oftast blir det Alwin som jag förmodligen ska heta:P Jag är en busig liten grabb på snart 3 månader så hoppningen har vi inte börjat med ännu.. men matte tror att det kommer gå super eftersom jag är efter Amores Gd Ch Perspicuous och Epadalens Zera. Eftersom min mamma sorgligt nog dog när jag bara var ett par veckor gammal fick jag och mina syskon bli flaskmatade tills vi var sex veckor, därför bor jag nu inomhus men kommer flytta ut till de andra kaninerna så fort det blir tillräckligt varmt:)

En riktig liten buse är vad jag är.. hoppar upp och ner, sida till sida, ja överallt är jag.. Ena sekunden i fönstret och andra nere på golvet:P Matte och min uppfödare tror att jag kommer få en del temperament.. Men matte säger om man vänder det rätt kan jag komma riktigt långt inom hoppningen;) Jag har alltid varit störst bland mina syskon och bråka med de har alltid varit roligt.. Man måste ju visa vem som bestämmer;)

Jag och matte har börjart så smått med selträningen och det går utmärkt med mycket fart och bus:) Kanske blir jag en riktig fartdåre på banan.. hehe:P

Har bara bott hos My några veckor så vi känner inte varandra till 100 än men efter varje dag så visar jag mer av vem jag är och vi lär känna varandra bättre och bättre:) Men om ni vill så kan ni skicka en till morot till mig när jag har blivit äldre^^

Morot är inte min favorit men den slank ner ändå så matte fick hämta en ny:P och den skickar jag vidare till… får se.. Pralinens När jag hör din Röst:)

Sashhi
2010-06-21 19:14
0

Tack Alwin! Jag kan väl ta en liten tugga, men jag springer hellre runt och busar.

Jo, det är väl jag som är denna Pralinens "häftigt-långt-namn" kaninen då. Jag har inte bott hos matte så länge, men det är redan jättekul här! Jag gillar att hoppa ur buren när jag inte får och reta matte, hihi. Men jag vet att hon älskar mig massor ändå. Min mamma heter Flamencos Artemis, men kallas Ärtan och min pappa heter Golden Spike men kallas Ville eller Vilgot. Jo, hur jag hamnade här i detta 08-land ifrån hemlandet Skåne är ett mysterium! Jag och min brorsa Opi (Pralinens Eclipse) sattes en tidig morgon i en transportbur för att sedan åka tog en låång bit upp till Stockholm. Vid centralstation sklijdes jag från min brorsa och åkte hem till mitt nuvarande hem! Läskigt var det inte, äh, jag ska ju bli en man inte sant? Mamma kan ju inte ta hand om mig för alltid. Matte är en liten rolig filur som ger mig mat och gos. Dessutom är det roligt att klättra på henne med mina supervassa bebisklor, hihi! Jag brukar få springa lös tomten, men matte håller alltid ett öga på mig så jag inte springer iväg för långt. Jag blir aaldrig trött på att busa! Det är roligt att retas med mattes vänner också, speciellt Emma (skanorskaniner på khif). Jag ska tydligen prova på något som kalals hoppning senare. Tror det är det här när man går över pinnar i ett lite större skutt än vanligt.. det är roligt att göra tokskutt över dem i hagen! Hm, ja, nu orkar jag inte sitta här och berätta om mig, nu ska jag ut och rejsa omkring på tomten!

Moroten skickar jag vidare till.. Skärbo's The Moments Of Happiness!

kyrkeliden
2010-06-22 01:47
0

Tack Ådi!
Smask, smask, tugg tugg…svälj! Oj, nu var det visst ingen morot kvar…:S … men matte har lovat att köpa en ny, tur det!

Jag kallas till vardags för Happy då det där namnet är då på tok för långt! Men passande, för ja jag hoppas jag skänkt matte några stunder av lycka :)
(lite roligt e att mitt namn e felstavat, men jag e reggad med det så, =p Skärboäs The Moments of Happyness står det på min bok =p

Jag är en väldigt lbyg och försiktig tjej. Ja jag går efter mottot "bättre fly än illa fäkta" och tyar det säkra före det osäktra. Jag är nämligen expert på att springa och så fort något verkar farligt är det just vad jag gör - SPRINGER!!!

Men jag har mina dagar då jag kan vara riktigt tuff! Idag hittade jag en ny rolig sysselsättning "jaga höns"!! Hihi vad de sprang! Å matte säger att jag är virrig ibland, hon skulle sett dessa!

När det gäller hoppning är det alltid en överraskning med mig säger matte! Å det är väl roligare så, eller? ^^
Ena dagen kan jag springa, andra dagen tar jag det lugnt…eller varför inte rulla sig ibland! Särskilt om det är ridhus-sand eller grus som underlag! Det kliar så härligt i pälsen!

Hinder har jag nemas problemas med, det är sakerna runt omkring som jag oftast ser som störande. Jag behöver ofta en runda för att titta på alla "spöken" som matte säger jag ser och kommer jag sedan till final brukar det ha släppt å då får hon springa där baka i kopplet, hihi!
Matte är riktigt impad av mig, det säger hon jämt! Jag kan hoppa med både fart såväl som stillaståede! Men jag är bestämd och folk säger jag ibland är lite knepig. Jag har hopapt med några andra på någon enstaka tävling och det vill sig inte riktigt. Det är jobbigt tycker jag, jag känner ju matte och trivs bäst med henne i kopplet.

Matte har också sagt att längd och höjd är inget för mig. Jag har tagit mina pinnar till elit i höjd men tycker det blir läskigt på de högre höjderna så jag slipper hoppa det nu. Längd fattade jag till en början inte alls men förra tävlingen så kom jag på hur man skulel göra! Det är bara att springa fort fort fort!!! Å så kul! Hoppade 210cm o mattes haka landade i marken kan jag säga! Matte tyckte det räckte där, så har inte försökt hoppa längre.

Ojsan! Det här blev ett långt inlägg! MEn man får ju passa på när man får chansen att yttra sig! ^^
En sista sak matte tyckte jag skulle skriva: "Jag har världens sötaste flygplansvingar till öron"…vad hon nu menar med det??

Matte vågade inte ge mig en till morot att skicka iväg, med risk för att jag skulle äta upp även den! Så den som tar moroten får fortsätta!…(själv hittade jag en banan istället, mumms mums!)

PrinzeZz
2010-06-22 13:56
0

då tar jag den! Mitt namn är Arrows Graffiti With Stencil, eller Stella som matte kallar mej till vardags.

Jag är en av de större i min syskonskara på 8.

Matte valde mej för att hon tyckte jag var snygg och hade härlig personlighet. Mina andra syskon försvann en efter en, jag träffar dom ibland på tävlingar och just nu har jag min bror mittemot min bur, han semestrar här medans hans ägare åker till finland.

Han brukar sitta och göra fula grimascher och göra sitt bästa för att störa mej mitt i siestan. Jag ignorerar honom som mest, min värdefulla tid tänker jag inte ägna åt en sådan oäkting!

Hoppa kunde jag redan från början, men roligast var ju att springa fort fort. matte tyckte jag skulle lungna ner mej, det blir ju lite svårt att hoppa när man springer så fort.

När jag sedan fick börja tävla dröjde det inte många månader förrens jag var på en tävling i en stor lokal som matte kallar det. Det var roligt jag vann klassen som jag även debuterade i, bah det var väl ingen bravad tyckte jag.

och sen sa det bara brak och så fick vi inte hoppa mera den helgen, väldigt udda planerad tävling måste jag säga!.

Sen fick jag inte hoppa alls på flera veckor, skittrist att bara sitta hemma och uggla! men nu är jag ute på banan igen, och jag tycker det är jätteroligt!

Längd är kul, det är ett enda långt hinder som dom länger efter varje klarat hopp. 200 cm har jag hoppat men sen fick jag inte försöka mer, dumma matte! på torsdag ska jag få prova höjd säger matte, spännande!.

jag går efter mottot ju svårare desto bättre, hindren blir högre och längre allt eftersom men det är det som är roligt!

jag skickar moroten vidare till hmm jag vet inte, den blå saken kanske Sjökullens Blåklocka! Albin!

PandaFish
2010-06-22 15:16
0

Tack Stella :)

Mitt namn är Sjökullens Blåklocka men kallas för Albin. Jag är född i Kil tillsammans med mina två systrar Cindy och Maja. Båda två är mycket större och snyggare än mig men det spelar mig ingen större roll stora saker brukar oftast komma i små förpackningar ;)

Maja och Cindy hittade snabbt nya hem Maja skulle stanna kvar hos Elin (min uppfödare) medans Cindy skulle flytta till Helena. Det verkade inte riktigt som att någon ville ha mig och jag blev kvar hemma tills jag var två månader gammal.

Men en dag kom Elin och hämtade mig och min syster Maja stoppade oss i en bur och tog med oss till en tävlingsplats. Det var både läskigt och spännande på samma gång! Väl framme tog hon ur mig ur buren och satte mig i knäet på en främmande filur. Det var lite läskigt först men sen när hon började prata med mig och klappa mig var det riktigt trevligt. Jag hade hittat en matte :D Men sen fick jag följa med Elin hem iaf, kanske hon inte ville ha mig trots allt?Jag blev lite ledsen och började ge upp hoppet skulle jag aldrig få en egen matte?

Men en morgon blev jag instoppad i en transportbur och ficka åka långt långt och när vi äntligen kom fram kände jag inte alls igen mig. Transportburen öppnades och jag blev upp plockad hjälp tänkte jag vad är det här? Men så fort jag kom upp och såg vem det var som höll i mig blev jag glad och kröp snabbt upp i hennes famn det verkade som att hon hade saknat mig också. Jag hade äntligen hittat ett eget hem.

När jag hade blivit hemmastad hemma hos mina nya matte fick jag prova på att hoppa. Det var inga problem det kunde jag ju redan och så snart jag fyllt 4 månader fick jag följa med ut och tävla. Det var riktig skojigt men lätt klassen var så lätt och trist. Men så fort jag kom upp i medelsvår blev det riktigt kul :D Men allt runt omkring var lite läskigt så jag rev hinderna i rena paniken.

Men nu har jag vant mig och är inte rädd för någonting. Krok är min favorit gren och där är jag svår klassad och det är en klass jag gillar hindrena är stora och jätte roliga att hoppa :D

Moroten skickar jag vidare till Ella Graffiti ocf Blockbuster :)

[YrIPannan]
2010-07-11 15:39
0

Putt :)

Tarkie
2010-07-11 15:55
0

Tack Albin!

Mitt namn är Arrows graffiti of Blockbuster men Tarkan brukar kalla mig Ella/bitch/surkärring m.m. Jag föddes i mitten av maj hemma hos Nea i Örebro med mina andra syskon..

Veckorna gick snabbt och ingen verkade vilja ha mig. Men en tävling i Örebro så kom det några nya personer dit från Stockholm.. För mig då en främmande pojke som petade och vände och vred på mig. Jag tog pinne den dagen och helt plöstligt satt jag i en annan bur och i en annan bil! Men ja var aldrig rädd.. mera nyfiken och undrade vart jag skulle ta vägen..

När jag äntligen fick komma in i min nya bur så var det massa konstiga lukter där. Men när jag vande mig så gjorde jag min första start med min nya ägare och det var så kul! Men sen tröttnade jag på lätten och det gick segt.. mennär jag väl blev medel så tog jag alla pinnar i rasande fart och på 2 månader blev jag svår m pinnar!

För några veckor sen började jag brunsta och jag tror att Husse tröttnade på det så en varm eftermiddag efter att jag suttit i transportbur i 3 dagar fick jag träffa en Kille! Det var så skönt kan jag lova er ;)

Jag tror att Husse är skeptiskt till om jag blev dräktig eller inte. Men han har nog rätt att dt inte blev något, för innerst inne vill jag inte ha bebisar utan jag vill Hoppa!

Nu sitter jag här med min burkamrat och delar på moroten! Vi väljer att kasta ut den på ängen och först till kvarn!

conejos
2010-07-11 19:51
0

Mitt namn är Trixie och jag föddes i Yttertavle hos en trevlig kvinna.

Sedan flyttade jag till en snäll tjej som hette Ida,hon hade bara en holländare.´Men eftersom Sofie tagit hem en annan hollis blev hon intresserad av denna fantastiska ras och bestämde sig för att ta hem mig.

Så nu sitter jag här i en av Sofies burar,och väntar för att få komma ut i sele och springa.Jag är lite rädd ännu för okänt folk men kommer bli bättre på det.

Jag har alltid varit snabb på hoppbanan och hoppat 1,70 i längd och 60 cm i höjd.

Jag har blivit parad en gång och det blev inget.Men nu är jag lite för gammal för första kullen tycker matte och därför satsar jag på hoppning.

Moroten går över till en jättesöt kanin som heter jetaime´s gucci

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

kyrkeliden
2010-07-19 02:57
0

putt

conejos
2010-07-20 13:33
0

Fick nyss reda på att hanna(jeataime) inte äger gucci så jag byter till Tussilagons Reason To Believe "Billie"(som hanna äger )

MajaL
2010-07-20 15:06
0

#110 Vilket skutt! =P

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[chriistina]
2010-07-20 20:15
0

#116 Fast Hanna kan nog skriva om Gucc ändå om du vill. Gucci är min kanin, men har bott hos Hanna nästan hela detta året så hon känner Gucci lika bra som sina egna :)

conejos
2010-07-20 23:47
0

Okej :)

MEn hanna får välja vem hon vill skriva om :)

Jetaime
2010-07-21 00:04
0

Mina kaniner ligger och sover *host* just nu, så någon annan får gärna passa imellan Oskyldig så den som känner för det kan skriva några rader :)

Popstar
2010-07-24 21:02
0

Då kan jag skriva lite då! :P

Jag heter Flamencos In Touch With Eternity, men matte Anna kallar mig för Tino, som också passar väldigt bra till mej (a)

Jag föddes den 10 augusti 2008 hos Hanna Ericsson i Örebro. Min mamma heter Nixie & min pappa heter Zell, Zell bor i hos Carina Åslev som också tävlar i Värmlands KH så jag ser honom ibland.

Jag är klassad Krok Medel & Rak Lätt med två pinnar. Hemma på gården bor jag för tillfället bredvid en läskig typ, Laban. Han är faktiskt rätt okej men väldigt snuskig och kissar! På tävlingar tycker jag mest på krok, det går mycket snabbare och jag slarvar ingenting, men rak är väldigt tråkigt så ja då går de väl inte så jättesnabbt. Jag har 9 kullsyskon, ett dog tyvär vid födseln men vad jag vet så lever alla fortfarande :) Förövrigt tycker jag livet är hur kul som helst och jag kan bli lite småsur när mamma inte kommer till mig direkt på morgonen, jag vill ju gosa fattar hon väl?! Men hon tjatar på att hon ska till skolan och har bråttom hela tiden, så vi kommer inte ut förräns efter skolan, men nu på sommarlovet är vi ute från morgon till kväll vilket är jätteskönt eftersom de knappt finns några mygg på Annas tomt. Nej , nog pratat om mig. Nu är det Gutchies tur!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.