Zäta <3 Kommissarie Rex
Zäta <3 Kommissarie Rex
Dessa sötnosar träffades den 9/8 och det blev 5 lyckade parningar, så nu hoppas vi på bebisar om en månad! 
Zäta
Zäta överraskar mig alltid. Hon är alltid så glad och busig, man vet aldrig vart man kan hitta henne. Så fort man kommer ut till kaninerna så springer hon fram till galleriet och bara ber om att få bli klappad. Hon är verkligen en underbar kanin som alltid charmar de flesta.
I hagen är det alltid fullrulle! Glädjeskutt hit och glädjeskutt dit, och hon vill absolut inte komma in i buren igen.
På banan så går det ofta väldigt sakta men mycket säkert. Zäta är alltid så himla glad när hon hoppar och det smittar verkligen av sig.
klassning:
Rak: Lätt
Krok: Lätt
Höjd: Ej elit
Längd: Ej elit
Kommissarie Rex
Trolle är en otroligt härlig kille som gör mig glad och får mig att skratta så fort jag går ut till kaninerna. Han har alltid något tokigt för sig! Han är otroligt social och älskar uppmärksamhet. Om jag sitter i vardagsrummet och passar honom när han springer på uteplatsen brukar han springa fram till dörren och krafsa och slicka på den för att jag ska komma ut och leka med honom. Sen kan vi springa och jaga varandra hur länge som helst för det tycker han är jättekul. :)
På marken är det full fart som gäller, särskilt på hoppbanan. Att hoppa är nog det bästa han vet för varje gång han ser ett hinder riktigt lyser han upp och taggar till totalt. Han har blivit riktigt hindersäker och går nästan alltid på 0 fel i första omgången, men sen i finalen springer han så fort att han kan riva något hinder av bara farten. Han är otroligt härlig att hoppa! :D Det ska bli spännande att se vad han kan uträtta i de högre klasserna för så fort han får hoppa ett högre hinder är han skyhögt över. :)
Även om han springer på för fullt på marken så kan han aldrig få nog av att mysa i famnen, och varje gång jag gosar med honom hemma brukar han slicka mig över hela ansiktet, och sen när jag släpper ned honom på marken igen springer han iväg och gör en massa glädjeskutt. En mer personlig och levnadsglad kanin får man leta efter! :)
Klassning:
Rak: Lätt, 2 pinnar
Krok: Lätt, 1 pinne
Höjd: Ej elit
Längd: Ej elit
Jag tror att ungarna kommer bli mycket sociala och trevliga, Kommer att hamna på ungefär 1,5 - 2 kg. Passar både till enbart sällskap så som även hoppning. Obesläktade!
Intressen tas emot via: lydds@live.se
Mvh Linnea Matros
Zäta är en Dvärgvädur och Trolle är en Rex. Glömde skriva det! 
Mvh Linnea Matros

Kommer ungarna få rexpäls eller endast bli rexbärare? 
(Bara lite nyfiken
)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#2: Svarar åt Linnéa, hoppas det är okej!
Ungarna kommer att bli rexbärare! :)
Enar du att de träffades den 9/7?
Du skrev "träffades den 9/8" också skrev du inlägget den 11/7:P kanske skulle stå träffas ist för träffades:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Måste verkligen ha varit trött när jag skrev detta! Självklart ska det stå den 9/7
Mvh Linnea Matros
Förväntade färger: viltgrå, svart, viltgul, madagaskar, viltkanel, kanel.
Mvh Linnea Matros
puttar upp tråden lite. :)
Mvh Linnea Matros