Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettot-övrigt-måste-skriva-av-mig
Läst 4138 ggr
kyrkeliden
0

OT tråd #1

Sett att de här trådarna är lite poppis på en del sajter, så tänkte jag klistrar en här med!

Skriv om din dag, allt mellan himmel och jord!!!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Twinklys
0

Wohoo, skolavslutning imorgon! :D Min sista jullovsavslutning för i juni är det studenten som gäller ;)

När slutar ni andra skolan? :)

skanorskaniner
0

#1: Din fuling:P helt orättvist att ni slutar nu:P
 Slutar egentligen den 22:( men är ledig de sista dagarna för på söndag åker jag till Kanarieöarna:D:D

kyrkeliden
0

#2 VÄRMEEEEE!!!
Jag håller på å dööö här i kylan! Inte avis, inte inte alls……..cry cry cry….så kallllttt

Jadu, tenta på tisdag :S
Å hemtenta som ska lämnas in, å jag har pluggat?? Eh svar nej!

skanorskaniner
0

#3: Haha:P jag håller också på att dö här hemma.. En massa snö, massa sena bussar och en massa hala vägar.. Ush:P kom försent till skolan idag igen och vet att jag kommer komma försent imorgon igen pga snön.. Ska blir riktigt skönt att komma bort från allt:-)

Hur kallat är det hos er??

Ida-M
0

Jag får jullov idag, och innan nu har jag sovmorgon :) ska vara i skolan 10.30 sen i aulan ca ½timme och klassrummet kanske tio minuter :D

damparu
0

Fick jullov igår (den 17) 8)

// Ludde

Twinklys
0

Nu är det jullov! ;D

Har precis varit ute och skottat snö i trädgården, var typ nästan helt omöjligt att ta sig fram… Och sen städat hos alla kaninerna, tårna och fingrarna är typ förfrusna, brrrrr! Vill ha sommar! x)

Och någon som kan gissa hur många gånger smidiga jag halkade och föll på marken på vägen hem idag? xD

Ida-M
0

Jag vill också ha snö! >.<

Twinklys
0

#8 Har en hel hög med snö i trädgården du kan få ;)

Ida-M
0

#9 Kom hit med den då, tack! :D

Emma-lundqv
0

Jag fick äntligen jullov idag, inte en dag för tidigt! Nu när man inte måste ha stalltjänst titt som tätt gör det inte så mycket att det vräker ner snö ;)

Maiae
0

Idag fick jag jullov, friiihet! :D

Mvh Maia

Jetaime
0

Vi får lov på tisdag, fast min sista praktikdag var igår, sen har jag en lektion på måndag och sen är det avslutningen på tisdag.

Husberg
0

Är det bara jag som har enhalv meter snö utanför fönstret?

Jetaime
0

#14 vi har rätt mycket också, men inte så mycket (än). :p

Maiae
0

#14 Har väll lite midre än en halvmeter :)

Mvh Maia

skanorskaniner
0

Sitter på en buss till Köpenhamn nu.. Flygplatsen utanför Malmö är stängd pga snö:-( ush! Därför gillar jag inte snö:P eller bara när man åker skidor..;) planet blir jätte försenat också.. Jobbigt:-(

kram alla hemma i Sverige;-) snart är jag förhoppningsvis på Teneriffa:D

Husberg
0

#17: Kom hem snart!Glad

Emiizan
0

Sitter inne i värmen och är lite förkyld. Jag var sjuk för några dagar sedan men det börjat ta sig, och bli bättre :) Ska snart gå ut till kaninerna, ge dom grönsaker och byta vatten (;

Popstar
0

Två presentkort på 20 kr på startavgift , 120 kr och två chokladtomtar är väl inte så dåligt för att ha passat en kanin i 11 dagar ? Tungan ute

Karin kom och hämtade Flipp idag, känns tomt utan honom :(((

Twinklys
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igårmorse hittade jag en av våra 8 veckors-ungar död i buren, antagligen ungdjursförlamning, men kan också ha varit ett inre fel då han var betydligt mycket mindre än sina syskon,

R.I.P Twinklys Diamond :(<3

Ida-M
0

#21 R.I.P <3

Popstar
0

#21 R.I.P <3

Min bästa vän fyllde år idag , så jag ringde och grattade henne.

Och så frågar jag vad hon fick, TVÅ KANINER!

Som vi har tjatat på hennes föräldrar om EN kanin, och nej har de sagt . Men nu fick hon två :D

Mia & Klara, Två svarta dvärgvädurshonor Kyss

Maiae
0

# 21 Vila i frid <3

Mvh Maia

hugoochip
0

21# RipGråter

23#Vad kul!!Skrattande

[nneo]
0

God jul alla kaninhoppare!Kyss

kyrkeliden
0

#26 detsamma!!

God Jul önskar även jag och mina pälsbollar här hemma =)

Emma-lundqv
0

God jul allihop!

lydds
0

Hoppas att alla får en trevlig jul! Skrattande

hugoochip
0

26# Det samma!!Skrattande

GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR ALLIHOP!<3

Maiae
0

God jul och gott nytt år på er allihopa!Skrattande

Mvh Maia

Zessan
0

God Jul och Gott Nytt år!:)

hugoochip
0

Tack detsamma!!Skrattande

Maiae
0

Gott nytt år på er alla!:D

Mvh Maia

Zessan
0

#21 RIP

Nu är det 2010:)

Twinklys
0

Gott Nytt År! :D

(Vaknade precis, hehe (A))

MixiDixi
0

Hehe, har provat att hoppa med Dixi lite idag (Vi har gjort det förut!)

Det som hände: hon hoppar fint, men ibland hoppar hon bock, ibland springer hon åt sidan, ibland vägrar hon att hoppa, ibland tar hon bommarna i munnen och bär bort dom, en envis liten rackare allt :)

kyrkeliden
0

Har flyttat å har haft fullt upp nu i fyra dagar. Sömn har kommit i andra hand, likaså mat. Har trots det ingen hungerskänsla och pigg just nu =p

Magda kommer å hämtar mig å Jozze vid halv åtta idag (e ju efter tolv =p) å så bär det av till Kista. Fyra dagars tävlande, wieee!!! :-)

Twinklys
0

#38 Ojoj, lycka till hela helgen :D

Zessan
0

#38 kul!:) Lycka till^^

Vet inte om jag ska till kistamässan elr inte, då jag vet inte riktigt vem jag skulle gå med och det e ganska jobbigt å åka dit, å det inte går nån buss dit… Men skulle vara kul!:)

hugoochip
0

Skar mej på knät idag:/

Skulle sätta mej på huk och då skar jag mej på en trasig kruka,den skar genom termobyxorna,jeansen och det blev ett djup jack i knät..

Hipptipp
0

#41 oj, stackare:(

hugoochip
0

Ja,det är ganska obehagligt.Men jag tror inte det behövs sys:)

[BellaO]
0

var på kistamässan idag:) Men blev lite smått irriterad på några som kollade på kaninhoppningen… En familj sa; Haha, vad idiotiskt, folk med för mycket fritid.X/ Den andra skrattade bara åt framhoppningen "haha, framoppning, ofta de har de" fast de kunde ju ingenting egentligen om kaninhoppning;)

lydds
0

#44 hörde några som sa så också. Men de flesta verkade tycka att det bara var en rolig grej liksom. (:

Popstar
0

hallåw , har nyss vart ute hos kaninerna =)

btw , den första gången man tävlar kaninhoppning, behöver man vara medlem då ?

För min kompis vill gärna prova på nästa tävling , om hon tkr om det kommer hon ju givetvis bli medlem (:

kyrkeliden
0

#46 nej det behöver man inte

Popstar
0

#47 okej , så när man gör amälan så skriver man att det är första gången man tävlar o inte är medlem ? :P

[Fruktiz]
0

#47: Vad bra! Glad

[Wildglow]
0

Är trött … det är kallt uppe i umeå. Någon som vet om den sk. Djurrättsaktivisten Maria? Min klasskompis sa att någon som kallar sig Maria går runt och stjäl kaniner. Dock så litar jag inte på henne då hon ljugit tidigare.

riiffen
0

#50 Jaa, det är tyvär sant :/ Här hittar du en artiken om det. http://www.expressen.se/husdjur/1.1841905/vitnos-bortrovad-av-djurrattsaktivist

medarbetare på allergier.ifokus .

Sashhi
0

Japp, ligger här sjuk. Igår var det iallafall tävling i Örebro och två pinnar blev det iallafall. :)

I första svåren rev Toffla alla hinder förutom pyramiden + att hon inte riktigt hann imål. I andra svåren gick hon på noll i grunden när hon dessutom var jättekissnödig - knaskanin! I finalen blev det ett litet fel. Vi ledde inför finalen men slutade tvåa. :) Älskar min skumma kanin som verkligen visar när hon vill hoppa och inte.

Nelson har på vintertävlingar i ridhus bara en på- och en avknapp, inget mellanläge. Han satt och sov hela tiden tills vi skulle hoppa. Slutade med att vi hoppade på ca 20 sekunder, ett fel. I finalen gick det ännu snabbare och noll fel. Nu kom han ur lätten genom en vinst! Nu blir han närmare att bli jämnare klassad. I rak är han ju medelsvår med en pinne.

Spöke var jättefram på framhoppningen och superglad över att få hoppa sin favoritklass medelsvår. Men när vi v'l hoppade var han helt otaggad och vi kom imål på 6 fel. Vet inte riktigt vad jag ska göra med honom, för så har det varit ett tag i lätten, men hade inte förväntat mig det i medelsvåren eftersom att han tog alla medelpinnar på fyra starter i rak. Ska hoppa honom en gång till i medeln för att se om det släpper, annars får han ha kanske en enmånads-paus :)

Not your mom, not your milk.

Maiae
0

#52 Härligt, grattis! :)

Mvh Maia

love96
0

Igår var jag och en kompis (alwis) på hopptävling och då var det rak lätt x2 vi tävlade. Jag vann rak 1 och alwis rak  2. och första pinnen för pilot <33     

Grattis föresten TO ALWIS

kyrkeliden
0

Dumma dumma snö!!!
Är så trött på vinter just nu! Det är kallt, mörkt och alldeles alldeles förskräckligt!

Vinter är itne min årstid!!!

Blir tävling i helgen! Gud som jag längtat, och längtar! Första tävlingen sedan Kista, bara en månad sedan men känns som en hel evighet!
Legat bak i skolarbetet och har nu gjort tre tentor så har varit en massa plugg, än mer tråkkk!!! Så ska bli så skönt å komma iväg, göra något man älskar och träffa sina allra bästa vänner!

Ida-M
0

Friluftsdag idag, riktigt skönt! Ska ut och rida islandshäst i 2 timmar :)

[BellaO]
0

Trött! Och ska typ baka scones till skolan, för imorron har vi typ englska dag och alla 6:or ska typ ha teatime. Asso det e att man ha so typ ett café och så kommer några andra klasser in oh beställer t ex. scones med te elr nåt;) Man pratar bara på engelska och det kostar typ fem kronor och vi har bestämt att pengarnaska gå till Haiti:)

Ida-M
0

Jag blev medlem i vkkh igår igen. Känns skönt faktiskt, det var ett tag sedan man var medlem. i mitten på 2007 tror jag att mitt medlemskap tog slut senast xD

[BellaO]
0

Juste kom på att mitt medlemskap i stkh och skhrf gick ut i januari…:S Asså trodde det skulle komma lapp elr liknande, men asså hur fixar man det (a) hehe**.

Ida-M
0

#59 Du betalar in mer pengar? xD

[BellaO]
0

#60 hehe, ja ofcXP men asså vart på hemsidan o så, har lixom aldrig gjort det förut, för jag kommer ju inte ihåg var man ska betala in pengar o vilket konto o så;P

Ida-M
0

#61 Det borde ju stå på deras hemsida? Om du letar noga hittar du det säkert..

[BellaO]
0

#62 okej, tack;)

Ida-M
0

#63 Ingen orsak :D

Jag har letat men inte hittat något svar på det jag söker. Jag vet att kaninens bur behöver vara upphöjd på vintern, men med hur många cm vilket är det minsta??

hugoochip
0

64# Så att ingen väta kan komma upp i träet:)

kyrkeliden
0

#64, #65 Har info på 20cm. Dels för väta och fukt både för buren trä, men även för kaninen.

Ida-M
0

#66 Okej tack, då funkar det :)

MixiDixi
0

mår skit. känner bara det.

[nneo]
0

trött och hes.
Ingen aning om hur jag ska lyckas ta mig upp tidigt imorgon bitti och tävla.. :(

hugoochip
0

Precis vaknat upp till en underbar dag!

Ska snart gå ut i köket och mamma har bakat skones*mums*

Tror jag ska hoppa med kaninerna idag,och fota dom små^^

Dom är helt underbara och längtar till dom öppnar ögonen.Längtar också till tävlingen den 13 i kvidinge,någon som har vägbeskrivninen? Skulle vara jättesnällt om du skrev ut det här:)

På tävlingen ska jag tävla Hugo och Molle i Lätt ny rak och så ska jag hämta hem en liten tjej,Rakel.Längtar så!

MixiDixi
0

#70: Men gud! åå, har du ungar?! Det visste jag inte! fota dom du, jag kommer smälta som smör i solsken…

hugoochip
0

Kolla på "Chip <3 Vindens Glader".

Har precis lagt upp bilder:)

Twinklys
0

#70 Vad kul att du ska ha Zoës syster! Zoë är en liten knasboll, igår öppnade hon locket till kaningodislådan helt själv trots att jag stängt till ordentligt, knyckte en godisbit och sprang sedan iväg ;O Snacka om att jag blev lite snopen, haha ^^ Lät henne göra om det sen igen så jag kunde få det på film ;)

hugoochip
0

73# Ja,ska bli jättekul! Har sett lite bilder på Zoë, hon verkar helt underbar^^

MixiDixi
0

Idag ska jag träna Dixi, på bana ute. Undrar om hon vill, om hon vill så vägrar hon göra det. Då tar hon hindret (om det är en kvist) i munnen och bär bort det xD

[Fruktiz]
0

#75 - Vilken busa! Tungan ute

MixiDixi
0

Är jätte-glad! När jag tränade Dixi, om jag drog kopplet lite till höger om hon skulle gå dit så svängde hon dit! det har vi absolut inte tränat på!

Husberg
0

Väntar nu spänt på bebisar! Magen stor och spänd, nästan säker på att jag kände någon spark mot handflatan! Hon har boat och verkar vara klar med det, nu fattas bara päls och bebisar! Nu på Torsdag, Fredag, Lördag eller Söndag, när som helst!

hugoochip
0

Har nu fått hem min efterlängtade lilla tjej.

Hon är så himla go! Hoppar redan upp i knät och vill kela,hon älskar att få gå ut i sele och springa:)

All-for-love
0

Idag har jag ridit, virkat m.m

Twinklys
0

Blir tävling i Småland nästa helg, spännande! Åker upp med Josefin och Hanna, ska bli spännande att tävla utanför Skåne för första gången ^^

PrinzeZz
0

inte roligt att återvända till rosvalla i tankarna…

Sitter och väntar på bebisarna som ska komma.. usch!
Avsluta liv är aldrig kul… tyvärr nödvändigt

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Sashhi
0

Toffla har börjat brunsta (första gången i sitt liv faktiskt, haha= och låter som en traktor så fort man tar i henne. Dock har ohn slutat med tönterierna att lägga sig och rulla och hoppar faktiskt, fastän hon låter hemskt så fort man ska korrigera eller liknande. Vi ska försöka ta oss igenom banan i helgen utan att hon blir helt galen, haha. Om hon hoppar som vanligt trots detta kan man ju alltid hoppas på sista pinnen till elit i krok och att hon vill hoppa lite höjd.

Denna kommentar har tagits bort.
[YrIPannan]
0

Åhh, nu börjar kjag blir riktigt nervös, men vill ju inte verka tjatig… Jag skulle eventuellt köpa kaninungar från Boltens, dom var beräknade till i slutet av Mars, undrar om det hänt nåt :S

Twinklys
0

Imorse när jag skulle kika på våra kaninungar ser jag något konstigt som sticker ut i honans "kaninhus". Sen ser jag att det är en kaninunge, som antagligen varit död i 4 dagar! Blev helt chockad och äcklad på samma gång :( Nej fy! Stackars lilla unge… Alltså fick Odette 6 ungar allt som allt, en var dödfödd sen innan och nu denna ungen. Usch… Fattar inte hur jag inte fått syn på den, men antagligen har den legat under spån eller så :(

Jetaime
0

Kanske inte så ot, men Gucci är på dag 19 idag ^^ och jag tror faktiskt att hon är dräktig. Honorna kan va rätt bra på att luras, men ja.. gucci är helt skum ^^. och tjock om magen dessutom Tungan ute

[YrIPannan]
0

åhhh, om typ 5 veckor kommer mina kaninungar :D

conejos
0

min hermelinhona fick en dödfödd kaninunge i sönags men hon ska paras om.Och så ska jag ta en hermelin viltgrå unge om ca.2 veckor

bild på den kommer här,det är den till höger eller dens syskon som också är brun

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

hugoochip
0

ÄNTLIGEN SOMMARLOV!!!:D

Ida-M
0

Jag fick sommarlov igår ^^,

[Bolten]
0

Taggar Breeders i mrn:D

nellachilli
0

#92 vill också åka men hade ingen skjuts..

Lycka till iaf!:D

[Bolten]
0

#93 Tack :D

kulay
0

#89 Dom är så söta! Kyss

[BellaO]
0

Är på landet, men kan inte hålla mig ifrån kaniner;) Idag när jag var i Lindesberg så gick jag förbi en hopptävling, och snabbkollade listan, kännde igen några namn på kaniner och människor jag träffat;)

Det gjorde satt jag längtade hem otroligt mycket, få se om jag åker hem lite tidigare än planerat…

conejos
0

kom nyss hem från IKEA!:)

Köpte b.l.a 26 st matskålar,ni vet såna där svarta plastskålar som kostar 3 kr styck

[h-malm]
0

Andra dagen på sommarlovet, om man tänker bort helgen! :)

Tribeskaniner
0

Nu ska jag ta och åka hem till Sashii och hämta min kanin som hon tagit hand om i 4 dagar, underbar vän som hon är. Skulle hämtat tidigare, men har haft det otroligt jobbigt eftersom jag förlorade en kanin igår.

Ska även ta och pussa på hennes nya bebis Ådi! :D

hugoochip
0

Är med Sandra!:D

alwiz
0

Pilot är MSV i rak&krok nu :D

Jetaime
0

Mina små teddybebisar är 2 veckor idag :))

Hipptipp
0

Är på semester i Örebro. :)

nellachilli
0

#103 Kul?? :D

hugoochip
0

103# Vad roligt! :D

conejos
0

sjuk :(

Hipptipp
0

#103 Ja jätte kul spelade minigolf igår hihi (Jag ägde) xD

Sashhi
0

Imorgon åker jag & Elin (Husberg på forumet) iväg till Högbo för att tävla fredag-söndag. Självklart kommer massor va andra stockholmare, men efter oss. Haha, vi ska dygna på energidricka och antagligen lgiga och sova hela tävlingarna :P

hugoochip
0

107# Såklart! ;D

Haha^^

Husberg
0

108# Vi ska ha det så roligt! Tälta, ha massa myys och framför allt, tävla i tre hela dagar!  Du och jag Sara!

conejos
0

ska fara och tävla nu på sön.4 Juli.

Lätt krok med Freja och höjd ej elit med Tyfon!:)

alwiz
0

Nu har jag äntligen lagat mina starthinder :) Blev jättebra, gjorde ett nytt plank också som jag ritade lite på ^^

Twinklys
0

Längtar till Falsterbo så jag typ spricker x)) Som jag och mina tjejer har kämpat för att klassa upp oss inför denna tävlingen, och så lyckas vi sista minuter, blev sååå glad ^^<3

nellachilli
0

#113 De är så duktiga så!:D

hugoochip
0

113# Ni är otroligt duktiga!=D

Ni är ett riktigt team!

Popstar
0

På söndag provar jag&laban medel för tredje gången, det har ju bara gått bättre och bättre så frå se vad de blir denna gången :)

Vad gissar ni på ? :D

16 April - Opl.

8 maj - 3+1! :)

nellachilli
0

1+2 kanske:)

hugoochip
0

Tävling på onsdag!=D

Två av töserna får inte följa med:P

Popstar
0

Laban hoppade 2 idag, alla 1or & 0or gick till final men grymt nöjd med honom! :D

conejos
0

ska på hopptävling den 21:a och den 25:e,hoppas det går bra :)

hugoochip
0

120# I skåne??=)

conejos
0

#121 nejnej,i västerbotten,umeå

kyrkeliden
0

Jag låser denna å startar en ny då den börjar kännas lång :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer