Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: min-hoppkanin
Läst 957 ggr
acergirl
0

Nån som hoppar med Jätte??

Nån som hoppas med sin jätte?
Hur går det? Tävlar ni? Bilder? =)

*nyfiken*

Zekina
0

har läst att man inte ska hoppa med sin jätte, då det blir för tung belastning på fram benen för dom.

acergirl
0

Jag kan tänka mej det, Men kanske dom som har lite "lättare" jättar? Lr dom jättar som är lite mindre till växten.

Zekina
0

korsningar menar du? som sagt det beror helt och hållet på kroppsstorlek samt vikten

acergirl
0

Ja de kan de va =) Bara nyfiken på hur "större" kaniner klarar hoppning. Men kanske inte hoppar alls med dom.

Jag har sj en fransk vädur, Men ska absolut inte hoppa med henne. Bara nyfiken vad andra hittar på =)

hjartelyckanskaniner
0

Finns en uppfödare som fått fram en Bj korsning som man kan hoppa med:) tror även HippTipp hoppar med hennes Bj om jag inte har helt fel.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Hipptipp
0

Jo jag hoppar lite med min Bj Lala dock inga höga hinder precis, cirka 10 cm eller lägre men det är mest för att hon verkar tycka det är kul och det är ju bra stimurlering.

Lala är inte så jätte stor för sin ras heler och jag hoppar inte regelbundet med henne bara nån gång ibland efter att jag har tränat de andra kaninerna (Kanske en gång i månaden eller mindre, vet inte riktigt.)  Hon hoppar knapt över hinderna istället kliver hon nästan över de xD Och så länge hon tycker det är kul så ser jag inget fel i det. :)

emms
0

Hihi, det skulle aldrig gå att hoppa med min frasse. Han är bara 10 veckor men han ligger mest och chillar och hoppar knappt upp på sitthyllan. Sen är han jätteklumpig med ^^

Emma

kyrkeliden
0

Visst kan man hoppa små hinder o så. Kanske inte det bästa för benen, men å andra sidan har jag aldrig hört talas om ngn BJ som fått förslitningar i ben just pga hoppning.

Tror snarare att skulle kaninen känna att den får ont, skulle den vägra att hoppa.

Tävlade ngn gång innom KAF i lätt klass med min frasse. Ingen stjärna, men han tyckte det var riktigt kul!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

acergirl
0

hihi!

Ja kaniner är ju lite envisa så dom gör ju bara det dom vill =)