(S) "Tribe´s" Midnight Festival
Midnight Festival

Hector som han kallas är född den 30 September förra året, tillsammans med sina tre systrar. Denna kull har verkligen varit min drömkull eftersom den är efter två av mina favoritkaniner, att få låna Valle till denna kull har verkligen vart en stor ära! Hector är en kelig kille med massa fart i benen och bus. Jag har inte hoppat honom alls mycket, men han fattade hoppningen direkt, och har en stil lik sin pappa, hoppar högt över hindrerna och fattar precis vad han ska göra. Hoppar maxad lättklass utan problem! En okomplicerad hoppkanin som passar nybörjaren såsom den erfarne! Kommer gå långt!
Klassning SKHRF
Rak: Lätt 1pinne
Krok: Lätt 1pinne
Hectors två systrar, Inferno (som Sashii äger) & Midnight Glory (som Husberg äger) som har tävlat betydligt mer och plockar pinnar förfullt. Inferno debuterade Medelsvår i helgen och tog två pinnar direkt, så har bara 1 pinne kvar till svår!
Föräldrarna är:
SYRENENS HELGA HUFFELPUFF och TROMBENS FOREVER WILD

Helga är en hona med skinn på näsan, hon är inte elak men är tuff och orädd. Ute på hoppbanorna är det fullfart som gäller,hon springer snabbt och har en häftig teknik över hindrerna, hon tar runda hopp och utnyttjar sin stora kropp i hoppen. Helga har en otrolig kapacitet. Hon är väldigt sparsamt tävlad och jag har nyligen köpt henne men har iallafall gjort flertal fina starter med placeringar tillsammans. Jag tror verkligen att hon kommer gå fint i eliten, för hon har verkligen kapaciteten!
Hon är efter legendariska Gd Ch Frasse (svensk mästare i längdhopp 05, totalt 29 cert i alla sm grenar) och Stjärnans Free Flame. Syskon med bla Ch Räven (4a i längd SM 2009) och Gt Ch Lowe.
Rak: Svår 4pinnar
Krok: Svår 3pinnar
Höjd: Elit 70cm
Längd: Ej Elit 1p, 180cm
Valle är en kanin jag alltid gillat, hoppningen har aldrig varit något svårt för honom utan har skyndat upp i klasserna. Han är lättstyrd i krokbanorna och hoppar hus över alla hinder, kapaciteten är enorm.
Han är efter S Ch Elliott och Gt Ch Giant Diablo. Är bland annat halvssyskon med S Ch Safir, S Ch Chip & Gt Ch Ametist mfl.
Rak: Elit, 2 cert
Krok: Elit, 3 cert (ej Ch då alla cert är i samma klubb)
Höjd: Elit , 80cm
Längd: Elit, 200 cm
Välkommen att höra av dig! Film & fler bilder kan skickas Ritzzo@live.se
Nu är Inferno (kullsyskon) svårklassad i rakbana efter tre starter i msv!
Uppdaterar med lite nya bilder, han är så fin! :D

Har beslutat mig för att behålla honom själv, vill inte gå miste om en sånhär skatt! =)