(S) Dvärgharekorsningar
Idag är det 9 veckor sedan mina små rosvalla-ungar föddes och det är väl på tiden att jag börjar leta nya hem till dem. :) Den 24 Mars föddes alltså 4 stycken, mamma Aktivs första kull. Allt har gått galant sedan dess och alla fyra har vuxit och utvecklats snabbt. Tyvärr är det ju omöjligt att veta vem pappan är, men det lutar åt att det är en liten ras, troligtvis hermelin. Hursomhelst så är mamma Aktiv en mycket trevlig och nyfiken dvärghare som gillar att klättra och utforska nya saker. Jag hann tyvärr inte starta henne innan hon blev dräktig men på träning hemma har hon tydligt visat sin entusiasm i hoppningen och jag ser fram emot att få starta henne när hon fått vila upp sig efter kullen. Själv kommer jag att behålla en av honorna i kullen och förhoppningsvis kan det komma att bli en trevlig hoppkanin av henne också. :)
Denna lilla "annons" gäller de två pojkarna i kullen, Cannonball och Gone Hollywood.

Cannonball är den av syskonen som tillbringat mest tid i luften, ni förstår säkert varför han fick sitt namn. ^^ Han har skiljt sig en del från de andra i utseende under hela uppväxten då han sett ut som en boll (hermelinstuket), men nu har även han börjat "hara till sig". Jag fäste mig starkt vid honom tidigt, en urmysig kille som är nyfiken och framåt men lugn i famnen.

Gone Hollywood är en stilig kille som är snygg att titta på. Han är nästan en kopia av sin syster och det har varit måttlig svårt för mig att hålla dem isär. ^^ Systern är dock snäppet rödare i färgen. Denna lilla krabat har ganska mycket fart i benen, men är precis som Cannonball ändå lätthanterlig och mycket trevlig.
Jag tror att bägge två kan komma att bli roliga kaniner för den som gillar framåt och nyfikna kaniner som har sina små egenheter. Jag tycker om deras mamma jättemycket, en otroligt finurlig kanin som kan ge vem som helst ett leende från öra till öra! Hon visade sig dessutom vara en riktigt bra mamma och tack vare att hon inte varit överbeskyddande blev ungarna tidigt sociala mot människor. Jag ser helst att ungarna hamnar hos någon som vill hoppa och kanske tävla. Ungarna är alltså leveransklara nu och finns i Uddevalla. Vill du ha mer info/bilder så är det bara att skicka ett PM eller maila:
Det är bara att säga till om ni vill se bilder på systrarna/mamma/bebisfoton här i tråden. :)
Mvh Emma
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Jösses så vacker Gone Hollywood var.
Not your mom, not your milk.
Oj, tack ^^
//Emma

åhh vad fina dem är! hade man ahft plats så hade jag slagit till direkt:)
Lycka till med de små!
//Josefin Svensson
Medarbetare Kaninhoppning iFokus
Dangerous kaninuppfödning
Hihi, tack ^^
Jag har ju plats så jag hade gärna behållt allihopa själv
Men det håller ju inte i längden att behålla bara för att man tycker om dem så mycket. :) Så jag nöjer mig med att behålla en så får jag hoppas att någon annan kan ge pojkarna ett trevligt hem istället. :)
//Emma
Jaha, nu är jag kär i en till kaninis… Gone Hollywood är för fin ;*
Vad kul att ni tycker om honom. :) När jag insåg att hon var dräktig var jag väldigt orolig för vilka konstiga parningar det skulle kunna ha blivit… men hittills ser det ju bra ut. ^^
//Emma
Underbara och sockersöta.. *Vill ha*
Putt :)
//Emma
10 vecokor och 1 dag idag :) Tänkte jag skulle få lite vettiga bilder, men kvällssol och kaninungar som ska vara överallt samtidigt gjorde det inte ett dugg lättare x)
Cannonball

Gone Hollywood

//Emma
Gone Hollywood är såld och bara Cannonball finns kvar :)
//Emma
Cannonball är fruktansvärt fin.. Men har inte plats och om jag skulle ha en till kanin har jag redan blivit kär i en annan