Favorit startnummer
Har ni något favorit startnummer? Varför har ni det?
Vill ni starta era kaniner i en viss ordniong och varför?
TYcker sånt här är så roligt att veta.

På min kanin Piggelina har jag 19 för att hon brukar gå bra på det numret och fått det rätt ofta. Brukar vilja ha den jag trror mest på sist.
Igentligen spelar det inte så stor roll för mig när jag startar, men ibland blir jag väldigt less på att vänta till min tur så då är det skönt att starta tidigt. Men i dom högre klasserna, typ elit, så startar jag gärna lite längre bak så jag ser hur dom anndra gjort vid vissa hinder osv. ;)
Jag har 18 som nummer. Jag ska tävla krok för första gången på lördag fick startnummer 3 och 13. Inte bra enligt mig.
hade jag bara haft en kanin så hade jag velat va sist för då har man sett alla föregående och vet vilken taktik man bör köra
Startnummret spelar ingen roll, bara jag slipper vara först. Vill starta Jocke före Bella, vet inte varför men jag tycker det känns bra så. :)
♥

Nummer har jag inte så bra koll på… Men har alltid mina kaniner i en speciell ordning :)
Brukar alltid ha den långsammaste kaninen först, för då hinner man iaf kolla in banan på nära håll, i detta fall blir det Chania.
Sen brukar jag ha den snabbaste, (neej, inte aaalls Zoë :P) vet inte riktigt varför men känns helt enkelt bra för mig att gå från den långsamma till den snabbaste :P
Och sen brukar jag avsluta med någon som är ett mellanting, så som Elsa, även om hon ibland kan gå åt det mer långsammare hållet, som för paus efter springningen med Zoë.
Nej nummer spelar ingen roll. Inte allra först…!
Anmäler dem alltid enligt följande:
Teddy
Happy
Tuva
Ronja
å e så van vid den ordsningen nu så blir det itne det händer det jag tar fel kanin xD
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
nummer spelar absolut ingen roll, men jag har gärna mina kaniner först/tidigt i klassen. Jag tycker om att gå ut först och sedan sitta och fota och räkna på vad de andra får, om man har pinnchans eller certchans. Sånt är alltid kul
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag bryr mig inte om när jag startar, det spelar ingen roll för mig. Tycker dock det är rätt drygt att vara bland dom sista i klassen när det är typ 70 starter ^^…
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Har iför sig också en viss ordning på kaninerna (precis som #7) så anmäler alltid mina kaniner i den ordningen..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Känner mig lite udda, hahaha! Jag vill helst starta första. Vet inte varför.
Anmäler också den jag tror på sist. Typ
Triffis
Zäta
Kevin
Mvh Linnea Matros
Om det är första kalssen på dagen så i mitten (om det är stor klass). Annars gärna långt fram så slipper man stå och glo.
Not your mom, not your milk.
spelar ingen roll mina brukar endå inte komma imål(a) men 18 tror jag det var som Tequila gick på 2-1 så det får väll vara mitt favvo
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Vill vara 1:a med Glader för då luktar han inte en massa i gräset utan hoppar som han ska.
Alf får gärna vara runt 10:e för då hinner man springa av honom lite så han inte springer i 190. Jag tror att han alltid är snabbast på tävlingarna:P men nu börjar han med att vända tillbaka så då förlorar man tid på det.
Sven, Suffi och Tosca spelar det ingen roll vilket startnummer de har. De är exakt likadan oavsätt var de är i listan. Dock är jag alltid bland de sista. Brukar ha nr. 17, 27, 37 och 47 i lätt och runt nr. 10 i msv.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/