Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketthinder-selar-andra-tillbehör
Läst 786 ggr
brandie
0

Stannar framför hindret!!

Hej. jag har en kain som heter dumle som jag hopptränar med. Problemet är att när han springer mot hindret så stannar han precis innan o hoppar ur stilla läge… behöver också hjälp med att sluta få honom att sätta i framtassarna när han hoppar, tacksam för många tips:)

Salish
0

Sätt upp ett lågt kryss

brandie
0

okej, tack:)

hjartelyckanskaniner
0

Sålänge han inte river hindert så är det väll inget problem att han hoppar stillastående? Min hane hoppar svårklassade hinder stillastående. Hinderna är 45 cm höga och 80cm långa. Han har nästan alltid gjort det, iaf hemma, inte på tävlingar för där springer han oftast och är säker på att han klarar det.

Sen har jag en kanin som sätter tassarna på och sen hoppar. Oftast stannar bommarna kvar. Han måste bara ha lite mer fart så står han inte på bommarna. Han kallades för Ferdinand en tävling för han gick fram 2 ggr för att lukta på ett litet blomhinder (inte stora blomman utan det ser ut som riktiga blommor som de skutit ut, det är egengjort):P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

brandie
0

nej, men oftast så klarar han inte att hoppa så högt eftersom att han stannar innan, men har lärt mig att kittlat man dom under baktassarna så springer dom;)