Underlag i din transportbur
Ja, jag är lite nyfiken på vad ni har för liggunderlag i transportburen när ni är på tävlingar. Och varför ni föredrar det liggunderlaget till era kaniner.

Tidningar
Man får inte ha spån, halv eller hö som underlag i buren. Tidningar billigt å bra. Har alltid med några extra ifall de kissar så man kan byta. Bara å slänga skitiga tidningar sen. Smidigt!
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Har också tidningar, lätt att bara byta och släga när dom kissat och så ;). Absolut smidigast tycker jag.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Samma här :)
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
Har handuk:) oxå lätt att byta och om dom kissar torkar det in, det gör det inte i tidningar:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
har tidning men funderar på att ha transportmattan och tidning över :)
Har tidningar, ibland en handuk till de kaniner som tycker bara tidningar är halt.
Tidningar,som alla andra:P
Lätt att byta, sedan kan man bara slänga dom.
#7 inte alla andra(a);)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
I den ena har jag tidning under och låtsats gräs över.
I den andra har jag tidningar och handdukar. Bara det att Twix har transport buren med tidningar och handukar och river sönder tidningarna.
8# Nästan alla^^
Tindning låter populärt!
Själv har jag handduk, men den glider runt så ska nog byta t tidning lr nåt?
Har tidning under och handuk över till dom som inte stökar :) Dom som inte kan låta bli att knuffa handduken till en stor knöl får ha burmatta med tidning under ^^
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Handduk. Mina kaniner gillar att "boa" med underlaget och med gamla handdukar kan de bita och riva hur mycket de vill.
Tidningar som kaninerna brukar roa sig med att misshandla x)
Tidningar har jag det är så smidigt :) Bara att kasta ut den gamla och lägga i en ny :D
På vintern när vi är utomhus och tävlar brukar jag ha tidningar plus handdukar för att det ska bli lite varmare att sitta på plus att jag ställer burarna på sittunderlag så det inte blir kallt ifrån marken :) Men tidningar tycker jag är bäst för dom kan man ju slänga på plats har man handdukar måste man ju släpa med dom äckliga hem , usch :P
Jag har handuk:) Tycker att det funkar bra;)
Jag har transportmattor till nästan alla mina kaniner trorjag, :)
//Anna Odenbrand

Jag har handduk till mina :)
Jag tycker att det är lättare att göra rent, även om det är praktiskt att bara slänga tidningarna när de är blöta.
tidningar, mest praktist.
har använt handdukar också, men dom lev inte särskillt långvariga.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Tidningar :)
Mvh Maia
Till Sven och Tosca har jag: 1 matta+ en tidning över.
Till de andra: 1 tidning. Alf brukar vara duktig på att mörda tidningen så han får man byta tidning till efter att man kommit fram och när tävlingen är slut.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Roligt med alla svaren
jo jag Köpte nyss en liten dörrmatta som jag har ist för handduken,, och det rekomenderar jag verkligen, glider inte runt och är mjuuuk :]

Tidningar.
Lätt och smidigt. :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
transportbursmatta eller tidningar brukar jag ha;)

tidningar och ibland även matta:)
jag har tidningar oftast men föredrar tidning med balkongmatta (tror jag det heter?) över. Sådan matta med pluppar under som gör att det blir lite mellanrum mellan mattan och tidningen = allt kiss rinner rakt igenom mattan och kaninen sitter alltid torrt och rent. Man behöver sällan byta mattan om de inte har löst bajs utan räcker med att byta den blöta tidningen och hälla ut alla pluttar :)