Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1536 ggr
alwiz
0

Kull, hoppkaniner (sökes)

Hej!
Nu till sommaren planerar jag att skaffa en till hoppkanin. Så nu skulle jag gärna vllja se vilka som har kullar som skulle passa in till mina "krav" ;) Inte säkert att jag kommer köpa men skulle vilja se om det är någon som har en fin kull på gång, se lite vad som finns dvs. ;)

Jag söker/krav:

• Föräldrar som är bra klassade med fin teknik och mycket fart.
  • Inga harkorsningar
  • Ska gärna kunna transporteras/finnas i/till norrland, ev. övre västerbotten.
  • Får gärna innehålla lite temperament på hoppbanorna.
  • Hellst inte besläktade med Wendi eller Elliot.

Söker alltså "riktiga" hoppkaniner, inte kelkaniner som kan hoppa bra. Bra stam är ett stort +, även bra om föräldrarna är bra klassade och har visat fin hoppteknik och vilja på hoppbanorna.

Kullen behöver inte vara lev.klar. Det räcker att den är planerad, vill gärna veta om föräldrarna.

Tack på förhand :) /alwiz

Visste inte vllken grupp jag skulle välja i…

jahadu
0

kolla in takida-kullen! Mamman har ingen hoppstam men är msv och grymt duktig, pappan har däremot väldigt fin stam och högt klassad

alwiz
0

#1 ska kolla :)

Husberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har just nu en hoppkull aktuell. Mellan Ida Rak: Lätt1p, Krok: Lätt 2p (snart medelsvår). Snabb och har kapaciteten, tekniken och psyket! Video: http://www.youtube.com/watch?v=VQYVQKJUTLg

Frihetens Dayo Rak: Svår 1p, Krok: Svår 1p (vann klassen), Höjd: Elit (65cm) Längd: Ej elit (120cm). Snabb, hoppar långt och högt, vet vad han gör. Han är efter Grenens Unbreakable of Jasmine och Skruttan 6534. Video: http://www.youtube.com/watch?v=CXsV-cL2Y9k

Dessa ungar blir besläktade med Skåningen och Kasper av de större hoppleden.

Info finns här:  Bredow-Kullen. Även här.

Jetaime
0

Jag har en kull just nu (kullen som #1 skrivit om).

Honan har ingen hoppstam, men visade sig vara grymt på hoppning, hon är nu msv klassad i både kork och rak (1 pinne i rak). Hon är inte jättemycket tävlad, men har ändå kommit rätt långt tycker jag. Hon är en fantastisk kanin att hoppa med, man blir så glad av henne för man märker att hon verkligen älskar att hoppa :). Hon har bra flyt och springer på bra och hoppar snyggt över hinderna!

Filmer på henne:
Gucci RAK MSV - Falsterbo HS
Gucci KROK LÄTT - Klippan

Hanen har hoppstam och bla bestäktad med skåningen, dock långt bak. Han är sju år och har inte tävlat på några år nu, och var även har rätt sprarsamt tävlad men svårklassad i rak och msvklassad i krok samt Elit i höjd. (Hans ägare har skrivit om honom som hoppare i tråden Curre+Gucci :) )

Bifogar även en bild på småttingarna!

Jetaime
0

Kan också tillägga att det är vädurskorsningar (pappan är vädurskorsning/angora, väger strax över 3kg och mamman lejonhuvad dvv väger runt 2kg).

hjartelyckanskaniner
0

Jag har 2-3 st bebisar kvar ifrån min kull:)

Hallon, Jordgubbe och Krusbär är otingade och söker hem. De är 12 veckor (idag) så om ca en månad får man tävla de:)

Suffi är släkt med Simoneholms, Lowe, Nordanvindens och Kasper i det stora ledet och Babbe har ingen i det stora ledet.

Mycket fina ungar (dock borde de växa till lite, men det kommer med tiden), otroligt bra psyke och de visar stort intresse för hoppning redan nu. Jag har löshoppat alla. Krusbär var den som sprang rakt mot hindert, Hallon och Jordgubbe tvekade lite och sen flög de över. Har doch bara testat med en bom.

De finns i Skåne men transport går att fixa till Linköping på Fredag.

Du kan se de i "Suffi<3 Babbe *ny tråd*"

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

hugoochip
0

Jah har en hane kvar från min kull.

Han är jättefin kroppsmässigt och mycket fint psyke. Han blev 12 veckor i fredags. Visat stort intresse för hoppning och förstod första gången när jag satte honom framför hindret att han skulle över. Redan fin bakbensteknik.

E: Vindens Glader.

U: Milleniums hot chocolate chip.

Glader är klassad svår i rak och Msv i krok med två pinnar.Han har också en pinne i höjd.

Senaste tävlingen när han tävlade(onsdags) vann han medelklassen genom att gå 0+0 och fick sista pinnen till svår.

Transport får man själv ordna.

Mer info på min hemsida.

hjartelyckanskaniner
0

#7 glöm inte att han har en pinne i höjd oxå;)

Mvh Emma

hjartelyckanskaniner
0

#7 glömde säga att han gick på 0+0 i Lund oxå och tog andra pinnen i msv där och kom 2:a:)

Min duktiga bebis!

Mvh Emma

alwiz
0

tack alla som skrivit :D
 ska kika lite nogrannare på kullarna men just nu funkar inte iFokus för mig så kan inte se bilder…

Tarkie
0

Jag har en planerad kull som nedkommer om 1 månad.  All information med bilder och filmer finns här -> Tiza och Benji

alwiz
0

Oj, vad många fina kullar det finns ^^ håller på att kika för fullt ;)