Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 2747 ggr
Twinklys
0

Elsa <3 Teddy

I sommar hade dessa två tänkt paras och vill gärna kolla intresset innan :)

Tussilagons Somewhere Else "Elsa" <3 Skärbos Hultsfred "Teddy"

Om Elsa: Elsa är en mycket bestämd tjej, hon vet vad hon vill och kan alla knep för att kunna få det så som hon tycker! I buren kan hon vara lite av en bitch, men bara mot matte och inte mot rumskompisen ;) Utanför buren är hon världens mysigaste, när hon skuttar runt tycker hon om att klänga sig mot matte då och då, hon brukar ofta sträcka ut hakan på ens ben och vill bli kliad bakom nacken.

Elsa är verkligen en personlighet och betyder oerhört mycket för mig! Så många gånger har hon gjort mig glad och fått mig att skratta och ropa ut i förtjusning att det inte går att räkna! En riktig stjärna, är vad hon är :)

Elsa som hoppare: Elsa är tyngre än vad hon ser ut att vara och riktigt muskulös och stark i bakbenen. Hon är något slank och har en underbar hoppstil! Hon klarar de flesta hinderna rättuppstående vilket hon visat både hemma och på tävlingar. Från början hade jag inte så mycket hopp om Elsa som hoppare, men snacka om att jag fick en shock när hon fick 0+0 på sin debut i rak lätt!

Som förare till Elsa behöver man inte göra så mycket, i alla fall inte på finalerna där hon brukar kunna banan helt själv och hoppar väldigt självsäkert, man undrar ju vad man gör där och ser så dum ut för med ett koppel i handen ;) Tror absolut Elsa kommer komma långt, och att hon hinner klassa upp sig till msv i båda klasserna innan kullen tas.

Elsas klassning:
Rak: Lätt 1p (endast startat 3 gånger)
Krok: Lätt 2p
Höjd/längd: För ung/För ung

Såhär skriver Sandra om Teddy på sin hemsida www.kyrkelidens.kaniner.se :

"Om Teddy: Teddy är en herre som går att beskriva med ett ord, glädje! Han är alltid glad, full av energi och delar gärna med sig av sin livsglädje vilket gör att man inte blir annat än just glad när man är med Teddy. Det är kanske därför han har en så speciell plats i mitt hjärta för man kan inte annat än älska någon som alltid gör en på gott humör, som vänder en dålig dag till en bra. Att vara med Teddy är helt enkelt min lycka!

Teddy är som sagt en gosse med en energi som aldrig tycks sina. Det bästa Teddy vet är uppmärksamhet och han gör allt för att få det. Det är antagligen därför han alltid har små hyss för sig som gör att man ibland måste släppa det man har för stunden för att jaga Teddy som smitit ur hagen, runt gården. För Teddy är gräset grönare på andra sidan staketet på så vis att det händer mer där. Teddy vill vara med där det händer, och ofta är det Teddy själv som står för händelsen. ?

Teddy som hoppare: På banan är Teddy en dröm. Med Teddy är det bara att hålla i kopplet och springa med, resten sköter han själv. Han har en härlig studs i tassarna och hoppar med stora och luftiga språng. Som ung älskade han verkligen hoppningen vilket resulterade i en rad glädjeskutt mellan och över hindren. När han sedan kom upp i medelsvår blev han mer fokuserad på uppgiften men jag tror fortfarande han tycker hoppning är livet!

Teddy är en kanin som verkligen visar vad han kan på de större tävlingarna. Detta bevisade han inte bara för mig utan för kaninhoppningssverige under Kistamässan 09!
Ju mer publik desto bättre hoppar han. Teddy älskar helt enkelt att visa upp sig, och när vi ena dagen fick hoppa segerlopp löst till publikens applåder njöt han i fulla drag!
Han bryr sig dessutom inte om mina nerver, snarare tvärtom! Ju mer nervös jag är, desto mer taggad blir Teddy! Vi får väl se vad vi kan uträtta i elitklassen som stundar.."

Teddy klassning:
Rak: Elit, 1 cert
Krok: Elit, 2 cert
Höjd/Längd: Elit/Elit

Jag tror starkt på att ungarna i denna kullen kommer bli riktigt härliga individer och kommer ge sina nya ägare lika mycket glädje som föräldrarna gett sina!

Preliminärt datum för parningen: 13 juni ELLER 25 juli

nellachilli
0

Dessa ungar kommer bli super fina;)

kyrkeliden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer en film från Kistamässan i år på gossen!

Tror själv dessa ungar kan bli superduktiga, å för å inte tala om snygga!! <3

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Twinklys
0

#2 Håller verkligen med :D

Här kommer hoppbild på Elsa samt en hoppfilm från en tävling i Skepparslöv i januari :) Det var inte lika mycket flyt i grunden, men i finalen gick det grymt bra!

minkaninester
0

Detta kommer bli helcoola ungar!
:)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

hjartelyckanskaniner
0

Halvsyskon till Alf:D

Tror det blir döcoola bebisar! Elsa har lätt för hoppningen och fattar det direkt, sen är hon inte den som är helt slö heller;)

Hoppas hon blir dräktig nu! Kommer sno en bebis sen (A)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Twinklys
0

Har bestämt tema till kullen nu, håller det dock hemligt så ingen snor den (A)

Twinklys
0

Som det ser ut nu kommer parningen bli den 25:e juli, vill gärna hinna starta Elsa i höjd respektive längd innan parningen vilket hon hinner då :)

kyrkeliden
0

En text om min bästa vän, som jag skrev ihop till min kullmapp:
Cred till den som orkar läsa ^^

Teddy är min första "riktiga" hoppkanin. Jag började själv med hoppningen i KAF och efter att ha sett
Teddys mamma Britta på en tävling var jag såld. För KAF hinderna hade Britta inga problem och jag tyckte
hon var hur häftig som helst. Med Britta föddes så min kärlek till vädurskorsningarna.
Ett halvår senare berättade Anette att hon skulle para Britta. Visst drömde jag om en sådan unge men
var hoppning verkligen vad jag ville satsa på? När en kompis berättade att hon visat intresse för kullen
kunde jag inte hålla mig längre. Redan från början var det den enda brokade ungen i kullen som var
den jag hade haft ögonen på och än sålänge har jag aldrig ångrat mitt val.

Teddy växte och växte. Lång och ranglig med långa ben. Energi utan dess like och man kunde inte annat än
skratta åt hans glädjesprång i vartannat steg. Utan att jag la märke till det kom den här killen att stå mig
så otroligt varmt om hjärtat.

Hoppningen kom sig naturligt för honom. Lättklassen var snart förbi och ett halvår gammal vann han sin
medelsvår debut i rakbana trots att han var sparsamt tävlad. Ungefär ett år efter den där medeldebuten
var det dags för vårt första stora mästerskap tillsammans, Kistamässan 2009. Det var här jag märkte
vilken kapacitet och psykisk styrka den här killen innehar. Han fullkomligt älskade miljön, publiken och
allt oväsen. Inne på banan var han i centrum och han njöt av varje sekund. Att få hoppa segerlopp löst
till publikens jubel är nog ett av våra allra starkaste minnen tillsammans…

Men det är inte hans meriter på hoppbanan som är det jag älskar mest hos den här killen, det är hans
otroliga charm och livsglädje. Teddy är en kanin som alltid får mig på bra humör, han kan vända den
sämsta dagen till den bästa med bara en blick. Han älskar uppmärksamhet, människor och framförallt
barn. Han kan ligga timtal i famnen och ger dig gärna en puss ibland. Det finns inte ett ont hårstrå på hans
kropp, hur taggad och stressad han än må vara så skulle det aldrig falla honom in att säga ifrån. Han
accepterar helt enkelt läget och ser alltid allting från den ljusa sidan.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Twinklys
0

#8 Jag läste ;D Är otroligt nöjd med mitt val av hane! ^^ Elsa kan inte vänta hon heller, har en massa låtsas-bebisar hemma nu som hon ständigt vakar över *fniss*!

Det kommer bli Nightwish-tema, så ungarna kommer få namn som Feel For You, Higher Than Hope, Forever Yours, Master Passion Greed, Walking In The Air m.fl. ;)

nellachilli
0

Fina namn!:D

hugoochip
0

Jättesnygga namn!:D

Bra val av hane också, kommer bli superbebisar!^^

Twinklys
0

#10 Visst är det :D

#11 Japp :DD Är jätteglad att jag får låna Teddy ^^

Twinklys
0

Elsa är nu msv i krok och ska debutera i det nästa helg (16:e maj) :D

Twinklys
0

Kan tillägga (såg att jag glömt skriva det) att Elsa är en rexdvärgvädur, vilket innebär att alla ungarna kommer få anlag för rexpäls :)

Twinklys
0

Film på Elsas msv debut!

Hon sken verkligen upp när hon såg höjden på hinderna, hihi. Tänkte nog: "Ja, nu börjar det likna något!" och hoppade fint över dem ;) Dock måste vi träna på att hoppa vattengraven, haha ^^

Jetaime
0

Åh hon är så duktig! Hon hoppar verkligen sjukt fint ^^

Twinklys
0

Elsa tävlade höjd för första gången igår, och fick pinne! Klarade både 50cm och 60cm på första försöket :D<3

Trasdockaa
0

Herre gud, lilla Elsa är ju helt galet duktig! Go Elsa! ^^,

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

hugoochip
0

17#Hon var jätteduktig!!:*

ulanea
0

Omg:o! Kan man redan nu lägga ett litet intresse för ungarna (a)? Eller ska ni behålla alla de små underbarningarna som kommer bli:)?

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

[YrIPannan]
0

var finns dom? :) Här finns iallafall stort intresse, extremt fiina kaniner! :D

Jetaime
0

#21 (svarar till ayla) Malmö, skåne :)

Twinklys
0

#20 Javisst kan man det :) PMa lite om dig själv och vilket hem du har att erbjuda, samt vad du är intresserad av(kön, färg eller liknande) så kan jag skriva upp dig :)

Hade hemskt gärna behållt någon själv men eftersom jag ska flytta till vintern och bo i USA 1 år känns det lite dumt, men ja, de kommer bli oerhört svåra att släppa <3