tävla 2 kaniner i samma tävling?
Hejsan!
jag hade tänkt att tävla i helgen (min första tävlig) i rak mini. och jag hade tänkt att tävla två kaniner i samma tävling/klass..De är grymt duktiga!
o min fråga är, går det? och ska jag betala för båda kaninerna lr bara för en?
och vad tycker ni ska jag tävla 2 kaniner på min första tävling?,,och till sist kan jag ha dem i samma transportbur på tävlingen? då den är stoooor
tacksam för svar
du får lov att tävla båda i samma klass och betalar för båda. du får ha dem i samma transportbur om den är tillräckligt stor (t.ex. en atlas 20a) men du måste ha med en extrabur om de skulle börja bråka. och kom ihåg att inte ha löst hö eller halm i buren =)
jaa vad bra! tack. ja buren är tillräckligt stor då jag har 3 kaniner som transporteras i den. tack så mkt :]
man får visst ha löst hö. De har ändrat på regeln.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Vad jag vet får man inte ha fler än en kanin i samma bur. Har själv blivit tillsagd av domare fast jag hade en Atlas 50….
bra då vet jag tack tack
#4 då har dommaren fel eller så var det längesedan, nu får man ha kaniner tillsammans om dom inte bråkar
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

varför skulle man inte få ha kaniner som kanske till och med bor tillsammans i vanliga fall i samma transportbur?..låter ju helt knäppt. Var på en kurs och hon som hade hand om den kursen hade sina två kaniner i samma transportbur. Så visst går det..
//Camilla
Jaa, gud så braa, så jag slipper köpa en till bur..höhö.
och jag undrar om jag måste ha med mig tävlingsboken till rak mini?
§ 15) Varje kanin ska ha tillgång till eget burutrymme på minst 1000 kvcm, kaniner som vanligtvis bor tillsammans får sitta i transportbur av rimlig storlek, men måste kunna delas om osämja uppstår. Tävlingsarrangörer avgör i samråd med domare vad som anses som rimlig storlek. Överträdelse kan leda till varning före diskvalificering.
paragrafen i skhrfs TR, har strukit under det viktigaste.
du behöver inte ha tävlingsbok i mini
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Tack alla snälla för svaren! nu vet jag vad som gäller