Världens STOLTASTE matte :D
Jag har (nästan) aldrig varit så här stolt över min lilla norska prinsessa <3
Vi tävlade tvådagars tävling i helgen. Förra helgen funkade det inte alls mellan oss och hade inga förhoppningar alls.
På lördagen var det dubbla rak elit. I första gick hon på 1+1 som lika gärna kunde ha varit 0+0 halkade på en blöt matta :( I den andra var hon sjukt taggad och sprang som en tok så jag fick byta till ett längre koppel:P Banan var ganska svår med dubbla ex och en stor femman. Det gick sjukt bra hon sprang som jag vet inte vad , och var en decimeter över hindrena :D
Vi nollade grunden jag kunde inte riktigt fatta ,min "bebis" kan hon nolla en elit? Till finalen var det bara två nollor Corona och Tinas Flora. Nervöst värre ,Flora som är så duktig och till råga på allt trasslade Corona in sig och stressade upp sig så jag fick försöka lugna ner henne. En tanke gick genom mitt huvud att nu är det kört nu kommer hon riva halva banan och lägga sig platt. Usch var så sjukt nervös innan starten och ville helst slippa :P
Jag kommer typ inte ihåg nånting av loppet helt plötsligt var det slut och jag vände mig om och såg att vi inte hade rivit ett enda hinder :D Min plutt hade dubbelnollat en elit och just i den stunden spelade det ingen som helst roll om vi fick något cert eller inte. Flora rev två i finalen och då förstod jag att Corona hade vunnit. Sån sjukt underbar känsla :D
Samma dag var det höjd och jag tänkte att Corona kanske kunde hoppa 65 cm en gång till , jag trodde inte hon någonsin skulle ta sig över högre hon är verkligen ingen höjd kanin :P
Hon klarrade 65 i första vi provade 70 det klarade hon i första 75 i sista försöket och sen tänkte jag att om vi kommit så här långt kan vi åtminstone försöka på 80 cm går det inte så går det inte. Dom två första försöken missbedömde hon helt. På hennes andra frösök trasslade hon in sig i luften så jag släppte henne när hon kom lös sprang hon i väg det fortaste hon kunde och la sig i andra änden av lokalen. Stackars Corona var dödstrött och hade ett försök kvar. Jag ville ju prova så tog fram henne till hindret och lät henne titta en sista gång och släppte sen iväg henne. Och då tog hon 80 cm i ett jätte hopp :D Tyvärr hade tiden tagit slut men vi fick hoppa klart iaf:) Herregud nu kan hon inte förvåna mig mer den här helgen tänkte jag. Men då trodde jag fel :P
Idag var det krok och längd. I kroken gick hon riktigt bra 2+1 som mest var mina fel vårat samspel är inte direkt det bästa i krok tyvärr.
Längd har hon startat en gång och då utgick jag efter 160 cm. Idag ville jag gärna prova 180 iaf men trodde inte hon skulle orka eftersom hon hade sprungit så mycket igår :P Men hon gick riktigt fint var lite trött och ointrsserad och tog nästan alla längderna i andra försöket. 180 var inga problem och hon hoppade med sån marginal att jag kände att vi nog kunde prova på 200 cm. Dom två första försöken blev lite knasig och hon kom snett. Inför sista fick hon titta på hindret innan jag lät henne hoppa och då tog hon i allt hon hade och svingade sig över 200cm :D Herregud hon kommer nog aldrig sluta förvåna mig :D
Ett cert och nya personliga redkord i höjd och längd hon är otrolig min Corona <3
Verkar som om dina tävlingsdagar blev lyckade! Stort grattis! :D:D
Haha,Vilken känsla det måste varit!^^ Gud jag hade varit så glad att jag nästan hade gråtit!Låter jätteroligt :p Min kanin kan hoppa 8cm men efter 2-3 hopp börjar hon låta som en gris och springer iväg :P
Grattis :))
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Grattis!!:D
Vad roligt!:D
Grattis, hon verkar vara en jättefin kanin! :D