Hur ser ditt schema ut?
Hur ser ditt schema ut. Asså mat tider,hopp tider och sånt ;)

Mitt ser ut så här
Mat
Morgon,ca kl 10 1dl pellets och lite sallad och så byter jag vatten
Lunch, Ett halft knäckebröd typ
Kväll,½dl pellet och nytt vatten
Han är ute hela tiden så han kan beta fritt. :)
Träningar
Måndag: Ledig
Tisdag: Hoppning
Onsdag: Ute och går i sele
Torsdag: Ute och går i sele
Fredag: Hoppning
Lördag: Ledig
Söndag: Ute och går i sele
:)

Jag har faktiskt inget direkt shema. Men det blir frukost vid 9 ungefär, då byter jag också vatten. Ungefär en halv dl pellets på kvällen (ungefär 9 då med..) fritillgång till hö, släpper ut i gräshage på dagen.
Skriver bara upp vad dom gjort varje dag, så det blir ungefär hoppning 2 ggr/vecka, vila 2ggr/vecka och sele 3 ggr/vecka..
Kaninerna får mat på morronen, varierar men det får ca 0,5 dl på morronen+0,5 på kvällen och då får de även grönsaker och nytt vatten:D
har inget träningsshema utan de kommer ut i sele varje dag:P
har inget direkt schema, hopptränar gör jag knappt då jag tävlar ofta. Jag ser till att alla kaniner får komma ut varje dag (eller så gott som varje dag, spöregnar det tex sitter dom inne).
Fodrar försöker jag göra vid 21.00.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Oj, så duktiga alla är :)
Har heller inget schema.
Just nu tävlar jag i princip varje helg så på veckorna får de bara gå i hagarna och njuta större delen av dagen. Ingen hoppträning, möjligen att jag tar ut minstingen Pest i sele.
Då jag inte har dem hemma nu på sommaren har jag endast möjlighet att åka ut å ge dem mat en gång per dag. Har ordnat så de får vatten iaf 2ggr/dag.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
jag hade ett schema, när jag bara bodde hemma, där det stod vad vilken kanin skulle göra vilken dag (en viss runda, hoppning eller vila) men nu när jag knappt är hemma så försöker jag ta ut dem så mycket som möjligt när jag väl kommer hem. det är dock inte schyst mot kaninerna så får väl försöka göra mig av med nån även om det är näst intill omöjligt för mig.
nu på sommaren när jag är hemma så får några av dem komma ut i sele varje kväll och gå promenad och hoppa. fodrar på kvällen, så sent som möjligt.
jag tar ut dom lite när dom verkar vilja ;)
haha typ så ^^
♥
Jag har inget direkt Schema :P Tävlar nästan varje helg så tränar bara med bebisar eller kaniner som klassat upp sig elelr som verkligen behöver tränas :)
Runt 15:00 får dom nytt vatten och påfyllning av hö och någon grönsak eller gren.
Sen blir det kvällsmat vid 19:00 :)
Vraje dag får dom komma ut i hage eller i sele :)

Mitt schema brukar se ut såhär;
Måndag: Rasthage, ca 1,5 h
Tisdag: Sele & koppel
Onsdag: Sele & koppel
Torsdag: Ledig
Fredag: Rasthage / Sele & koppel
Lördag: Ibland tävling, annars varierar jag med sele & koppel, rasthage, hoppträning, men det blir oftast sele och koppel.
Söndag: Ledig, (städdag)
-
Hon får mat på morgonen (07.00), då får hon nytt vatten, hö och någon grönsak då jag börjar vänja hennes mage vid det.
På kvällen (20.00) får hon 3½ msk pellets, nytt vatten, hö och möjligen någon liten grönsak!
:)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Har inget schema förutom att påfyllning av hö/vatten sker på morgonen innan skolan alt. när jag vaknar på morgonen om jag är ledig. Hopptränar gör jag i princip aldrig då jag tävlar mycket.. Tja, inget schema.
Not your mom, not your milk.
Har inget Schema men ska börja göra det för då är det lättare att hålla koll på vad man gjort i veckan.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Mitt schema:
Måndag:Hoppträning
Tisdag:Rasthage
Onsdag:Sele o koppel
Torsdag:Rasthage
Fredag:Rasthage
Lördag:Sele o koppel
Söndag:Hoppträning
Matschemat:
Morgon: 1/4 dl pellets och ett halvt äpple
Kväll:Samma
Mitt schema ser ut såhär just nu:
Morgon: Hö, vatten och en bit morot:
Mån em: Abbe ut i sele
Tis em: Städa, Glader ut i sele
Ons em: Suffi ut i sele
Tor em: Alfred ut i sele
Fred em: Städa, Tosca ut i sele
Lörd em: Sven ut i sele
Sön em: Alla ute i rasthagen
Kväll: Mat, vatten, hö ochg en mortsbit
Alla är ute i rasthagen varje dag. Från em-kväll
På tävlingar så ändras schemat lite.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag har inget chema men ska nog göra ett, så blir det enklare att ha koll på allt.
www.facebook.com/profile.php?id=100001224241293
Inget schema här. Här fodras det på morgon, nytt hö/vatten både morgon och kväll. Hoppträning sker ytterst sällan. Kaninerna får komma ut i hagen varje dag.
12# Sedan städar jag lite varje dag:)
jag har inget schema alls, hade de först men jag följde de bara första dagen :p
dom bor ju så dom kan springa i sin hage så mkt dom vill hela tiden, och så tar jag ut dom i sele så ofta jag kan :) (= ca 5 ggr/veckan)
♥
Har inget shema, men nu på vintern så ger jag dom 2dl pellets på morgonen & bytar vatten, lunch/kväll - hö & morötter & bytar vatten.
På sommaren får dom 1dl pellets på morgonen,hö & morot som lunch , och gräs varje dag. Sen bytar jag vatten varannan dag ;)

:D

Frukost klockan 7 med morot och broccoli (alltid fri tillgång till hö, men nu äter hon ingen pellets för tillfället)
Kvällsmat klockan 19 med frukt och grönt (bla. morot, broccoli, äpple, päron, blåbär, persilja, vindruvor, banan… saker som finns hemma helt enkelt)
Sen har vi nu ett särskilt träningsschema för att hon under vintern lagt på sig lite för mycket. Så här ser träningen ut som gäller för resten av veckan:
Onsdag: Konditionsträning i backe och trappa, 2ggr
Torsdag: Promenad i sele fritt, minst 1 h
Fredag: Promenad + konditionsträning i backe och trappa, 3ggr
Lördag: Hoppträning
Söndag: Vila el promenad (vädret skulle vara dåligt på söndag, så antagligen blir det vila)
Ungefär såhär:
13.00-14.00-Vatten,pellets,grönsak hö
18.00-Hö,vatten
Jag har dom ute i hagar varje dag och tränar hoppning ungefär 3dagar i v.
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
inget schema, hopptränar ca 2 varannan - var 3dje vecka, tävlar oftast 1 gång i månaden men blivit lite nu ivår eftersom jag inte haft några kaniner att tävla med nästan^^
Men alla kaniner får vara ute så mycket som möjligt, men har det lite svårt att passa in hagtider, eftersom vissa kaniner inte funkar vara bredvid varandra och vissa måste ha tak eller extra nät runtom:P
Har dom i sele så ofta som möjligt:)
Men dom får vatten på morognen och hö om dom behöver, annars pellets kl 20 ungifär och då mer hö och vatten och kanske ngn grönsak.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Har inget schema uppskrivet men jag har det i huvet…eftersom min kanin måste gå ner i vikt efter vintern så ser mitt schema ut så här den här veckan:
Måndag: Sele,lite hoppning och skuttande i rasthagen
Tisdag: Rast hage och parning
Onsdag:Vila i buren då det är dåligt väder och matte är sjuk
Torsdag sele och ev. rasthage
Fredag: Rast hage
Lördag: sele
Söndag: rasthage
Det är schemat för vecka 18 :)
Morgon: Mat ca 7.00 eller 9.00 ½dl pellets och nytt vatten
Kväll: Nytt hö och ev grönsak/frukt
Det här gäller alltid ^
Jag gör lite vad jag känner för.
Är ledig från och med jan 2010 till sept 2010!
Har inte hoppat med dom sen i höstas då snö inte är min grej!
Och satsar med på utställningar och avel.
Men nu hoppar ja med dom som tycker om att hoppa några gånger i veckan! Sen mat får dom när ja är och håller på med dom!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jag har väldigt lite i skolan nu, vilket har resluterat i att jag har fyra lediga förmiddagar i veckan som då ägnas så här:
08.00: Peach får frukost (pellets), byter vatten, fyller på hö
09.30 - 11:30: Jag släpper ut henne i trädgården och städar buren, byter ev ut halm och spån, rengör bottenvåningen eftersom hon kastar ner halm när hon går upp och ner för trappan, fyller på hö, byter vatten och sopar marken framför buren. Under hela den här tiden går hon fritt i våran trädgård där hon kan äta klöver, gräs och maskrosblad och dessutom "hjälpa" mig med städningen genom att vara i vägen där jag ska städa :P Samt skutta omkring och lägga sig under vinbärsbusken om hon blir trött :)
17.30: Middag (pellets,byter vatten, fyller på hö)
ca 19.00: Promenad i skogen eller närområdet, hon får gå som hon vill.
21.30-22.00: Kvällsmat bestående av lite frukt och grönt.