Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: ot-övrigt-måste-skriva-av-mig
Läst 715 ggr
Popstar
0

Panik, vad ska jag göra ?

Händelsen hände idag.

Det var såhär att jag kommit hem från skolan och tog ut kaninerna i rashagarna . Stampe & Tuffe som alltid brukar vara bredvid varandra i rashagarna (gjorda av kompostgaller) brydde sig inte om varandra som vanligt så jag satte upp lite hinder på andra sidan gården . När jag kom tillbaka så tog jag upp Tíndra, och hörde sedan ett högt typ pip . Jag tog ner Tíndra igen och tittade till båda hanarna . Stampe hade ett stort sår och det kom massor av blod ifrån tassen . Jag drog över honom en filt så att endast huvudet var synligt ochgick i panik till pappa som var inne i huset . Han tror att det kommer att läka av sig själv, men han kan knappt stödja på tassen och jag är värkligen i panik just nu, gråter !

Finns det någon ängel här som kan hjälpa mej ? :(

/Anna

Tossan
0

Stackars dej Rynkar på näsan

Jag kan inte säga vad du ska göra,,vet ju inte hur bettet tog

Men jag kan tala om hur det gick för min hona som blev biten igenom tassen+en bit var borta

Jag tog och spolade såret med jodapax . även så att det rinner in i själva hålen efter tänderna

Så gjorde jag i två dagar ,sen använde jag bara koksalt tills det började se bra ut

Det läkte fint sen

Men ser du att det blir var böld som du inte kan få bort så¨ring vetten

lycka till med ninen

Papaya
0

Man ska aldrig använda jodopax på ett färskt sår då det dödar alla bakterier, även de "goda" som hjälper till att läka såret.

Antar att du tvättat såret så att det nu går att se hur det ser ut? kanske tillochmed en liten bild hade kunnat hjälpa de som läser att ge råd? :) Håll ögonen öppna för förändringar, bra som dåliga, så lär det säkert inte vara några problem. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner