En fråga-ang.pellets
Hmm, nu behöver jag värkligen hjälp! :P
Min kanin är en hona,som fyllde 2 den 19 februari. Jag hopptränar henne 2ggr i veckan och dressyr 2ggr i veckan:), Hon är ute i hage varge dag, förutom när jag tränar (oftast)… Jag köpte henne på Arken Zoo i motala, och dom rekomenderadederas pellets i lösvikt. Någon som vet vilken pellets jag menar, den har ingte ngt specieltnamn.. `
Här är iallafallmin fråga:
Vilket pellets rekomenderar ni till henne,och hur mycket ska jag ge till henne?,hon är somsagt hona, 2år och väger sirka 2,5kg tror jag.. Juste,hon är dvärgvädur:)
Tacksam för svar:)
Jag använder stampe som finns på Granngården, fungerar jättebra. De flesta gnagarblandningar i "vanliga" djuraffärer innehåller väldigt mycket fett och inte allt kaninen behöver, vilket är farligt i längden.:)
/Isa

#2: Gnagarblandningar,åh nej,det skulle jag alldrig använda:o,vad fick du det ifrån ? :D
#2: Haha vilken tur då (a)
/Isa

#3: haha, jaa :)

1 msk för att det är bättre för dem att äta hö då de användder tänderna längst in med ;)
Mina tävlar aktivt å rör sig mkt varje dag. Trots det behöver de ingen pellets. De får hö och grönsaker varje dag, å håller hullet fint å bygger muskler på det!
Prova att inte ge någon pellets. MAgrar hon inte av och fortsätter håller hullet tycker inte jag det finns någon anledning till att hon ska ha det. Förutsatt att hon får fri tillgång på hö.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

#6: Okej, det ska jag prova! :)