Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 985 ggr
lillaisa
0

Hur ofta och länge?

Ja, som rubriken säger, hur ofta brukar ni hoppträna med era kaniner och hur länge per gång?:)

/Isa

PandaFish
0

Jag brukar nästan aldrig hoppträna mina kaniner eftersom att jag tävlar så ofta. Men med kaniner som behöver tränas brukar jag träna kanske två gånger i veckan högst. Hur länge jag tränar det beror på hur kaninen går.Jag brukar inte träna så länge för då är det lätt att kaninen tappar lusten om man håller på för länge. Jag brukar hoppa tre vänder , ibland fyra om kaninen behöver en extra runda:)

Med bebisar tränar jag ungefär två gånger i veckan och lite längre än med dom vuxna och lite mer erfarna kaninerna:)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

hugoochip
0

Två ggr i veckan och det är olika hur länge jag tränar dom beroende på vad jag känner att kaninen behöver:)

Husberg
0

Nästan aldrig, har jag någon ny kaninen blir det någon gång i veckan annars aldrig. Tävlar så mycket så träningarna behövs nästan inte.

kaninsnobben78
0

Jag träna mina kaniner  2-3 gånger vecka  ibland en gång på vinter  varje vecka det ropå på väder me om det är dåligt väde r  så hoppar jag inte allas  med dom  jag hoppar 3 gånger  vänder med alla mina kaniner i bland 4  på heljer hoppar  jag och andra dagarna så få mina vila sig då få mina gå ut långa prudander  med dom eller gå i hagen

jahadu
0

kan inte säga hur jag gör nu sen jag började gymnasiet för då bor jag inte hemma så det blir inte samma sak som innan.

men när jag borde hemma samt när jag väl är hemma en längre tid som sommarloven så tränar jag nästan bara kondition, när vi kommer in på tomten igen efter vår promenad så står där en färdig bana som de får hoppa. går de felfritt första gången så fortsätter vi bara till burarna och de får gå in. river de något så får de hoppa om max två gånger. tränar alltså aldrig enbart hoppning eller kondition utan kombinerar. hur ofta det blir beror på vädret, vi går inte ut om det regnar eller blåser för mycket (inte för att jag har problem med det utan för att kaninerna inte gillar det)

love96
0

Jag hinner typ aldrig träna dom. Men när jag har typ blir det typ 2-4gr i veckan, + tävling 1-2gånger per månad. Jag tränar typ tills dom blir trötta. Och sista frågan…. Det beror på om dom har svårare för nånting osv..

minkaninester
0

Jag tränar runt 1 gång i månaden, och då endast hoppar jag banan två gånger. Tycker inte det behövs mer om inte kaninen klassar upp sig eller helt ny.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

kaninsnobben78
0

så hoppar mina kaniner  30 cm  ibland  så hoppar dom 40 -50cm inte alltid  man ska inte hoppar  för ofta 40-50cm högt

Nickel
0

Hoppar 1 gång i veckan, och på vintern hoppar jag inte alls. Hoppar banan 2 gånger typ med låga hinder sen höjer jag till 30 elr 40 cm och så får dom hoppa det en elr två ggr. :)

Jetaime
0

Nån gång i månaden, men det beror också lite på hur mycket tävlingar det blir :)

Tisdus
0

Jag försöker träna min kanin varannan vecka i hoppning. Vi tävlar mest på sommaren (KAF) och då är tävlingarna typ varannan vecka, så jag försöker hålla igång det, iaf på hösten och våren, efter och innan säsongen. Vintern får hon oftast hopp-paus på och bara går på promenader.

Hipptipp
0

Jag brukar träna mina kaniner en gång i veckan och hur länge beror på hur kaninen hoppar avslutar alltid när det går som bäst för att kaninen ska tycka att det är kul att hoppa. :)

lillaisa
0

Okej, tack alla!:)

/Isa