Hanar Utlånas
Tycker vi ska dra ihop en tråd där alla som har en hane som de kan tänka sig låna ut till hoppavel får skriva.
Tänkte mest om man söker hane till sin hona, så kan man gå in här oc titta :)
Skriv en liten snutt om din/a/ hane/ar samt klassning och meriter om det finns :)
Å så gärna en bild förstås!!!
Vill man sedan låna en hane kan man ju pm:a personen ifråga :D
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Jag kan börja :D
Namn: Oscar
Ras: renrasig dvärgvädur (reg. 94,5p)
Färg: Viltgrå
Stam: obesläktad med alla hoppled i Sverige.
Oscar är min lilla ögonsten som nu börjar bli till åren. Han var den som lärde mig kaninhoppning, och lärde mig framförallt lugn och tålamod. En snäll kille i all hantering.
Som hoppare tar Oscar det lugnt. Han kan hoppa vad som helst stillastående och har en stil som verkar fungera för honom.
Klassning (KAF)
Rak: Svår, 3pinnar
Krok: Svår, 1pinne
Höjd: Ej Elit
Längd: Ej Startad
Tidigare avkommor: Oscar har gett väldigt trevliga och kelsjuka ungar efter sig. Hans snälla temperament nedärvs!
Emmas (Hjärtelyckans) Sven är en son till Oscar. Goare kanin får man leta efter! Sven har nu tävlat en gång i Falsterbo och hoppade riktigt fint hela helgen, 1+2fel!
Finns: I Skåne, Kristianstad
Mer bilder & Info, se hemsidan!
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Namn: *Silvergläntans* Whisper of the heart
Ras: Vädurskorsning, alla syskona ser ut som slanka har korsningar, medans han ser ut som en stor dvv.
Färg: Madagaskardborkad
Stam: obesläktad med alla hoppled.
syskona & morsan är svårklassade
Klassning
Rak: Lätt "ny"
Krok: Lätt, 1pinne
Höjd: Ej Startad
Finns: I Skåne, Sjöbo
Mer bilder & Info, se hemsidan
www.windsors.weebly.com
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Namn: Texas Holdém
Ras: Korsning,
Färg: Blå
Stam: "Hitte" kanin. En kanin som blivit utsläppt i uppsala.
Klassning
Rak: Lätt "ny"
Krok: Lätt "ny"
Tävlad typ 5 ggr, har kommit imål alla gånger, men hoppat på runt 3-4 fel.
Finns: I Skåne, Sjöbo
Mer bilder & Info, se hemsidan
www.windsors.weebly.com
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Namn: Kex (tävlingsnamn Kex 01 dock)
Ras: Vädurskorsning
Färg: Blå/gul japan, vilt.
Stam: Obesläktad med alla hoppled.
Klassning
Rak: Msv
Krok: msv, 2 pinnar
Höjd: 50cm.
Längd: Ej startad
Finns: I Stockholm
Kex är en häftig hane som är 7 år gammal. Han hoppar allt med vilja och säkra hopp. Hinderklok och springer på, vänder aldrig ut. Man ser hans glädje när han hoppar. Jag tror han kommer klara svåren galant :) Han är sparsamt tävlad. endast 11 gånger. Vilar nu 1 månad och ska hopptävla för första gången på en månad den 1:a augusti.

Namn: Emil
Ras: Hermelinblandning
Färg: Viltgrå manteltecknad
Stam: Härstamningsbevis, ej besläktad med någon "hoppkändis"
Emil är en underbar kille som bor innomhus och är rumsren. han går lös i huset och skvätter inte. Han är lugn och trygg i sig själv och är även underbart snäll! på nätterna sover han på mitt rum och på morgonen kommer han upp i sängen och väcker mig genom att tvätta mig i ansiktet, så man vaknar alltid glad!
inom hoppningen så är han en en kille med mycket nerver. När han får kontroll över sina nerver så finns en spänst som visar stor kapacitet! Han har precis börjat tävla så han är lite nervös på banorna men jag är övertygad om att när han blir äldre (han är idag drygt 6 månader, född 2 mars 09) och nerverna hamnar på rätt plats så blir han en stor konkurent på banorna!
Klassning (KAF)
Rak: Lätt Ny
Krok: Lätt Ny
Höjd: För ung
Längd: För ung
Tidigare avkommor: -
Finns:I Mölnlycke strax utanför Göteborg
#4 - Är nu medelsvår i rak. :)
Not your mom, not your milk.
#1 Du kan tillägga att han hoppadeidag på 0+2 fel;) kom 28 och 37a i klasserna tror jag det var. Han var inte så sugen på att hoppa så tyckte han var urduktig för det!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Namn: Vindens Glader Ras: Vädurskorsning Färg: Blå/gul Japantecknad
Stam: Är släkt med Kasper, Lowe och Tux. På Gladers mammas sida finns det bara renrasiga dvv ifrån Frostnattens kaniner:)
Klassning (SKHRFS)
Rak: Lätt, 2pinnar
Krok: Lätt, 2pinne
Tidigare avkommor: Glader har aldrig använts.
Finns: I Skåne, Staffanstorp
Bättre bilder kan mailas eller ifall ni kollar hemsidan. www.freewebs.com/staffanstorpsfuchs/
Mvh Emma
Namn: Everlasting Love.
Ras: Dvv
Färg: G/S Japantecknad (något rödförstärkt).
Obesläktad med alla hoppled.
Klassad
Rak: medelsvår 1p
Krok: svår
Höjd: ej elit
Längd: ej elit
Petter har inga tidigare avkommor.
Petter har blommat ut otroligt nu på senaste tiden, så sent som i förrgår nollade han glatt en maxad medel krok och ledde inför finalen, han blev dock för överpeppad i finalen och rev tre hinder så ingen pinne där tyvärr.
På hemmaplan är han en liten gosklump han kryper upp i knäet och ska bli klappad på och han har sedan han kom gjort mej till hans människa.
På banan är det viktigt att Petter och jag är ett team, han måste känna fullt stöd från mej annars går det inte alls, då ligger dom flesta hinder på backen och vi har väldigt många korrfel.
Jag brukar se till att vi snackar ihop oss innan vi får klartecken att starta, jag sitter på huk och han kommer fram och sätter sina framtassar på mina knän och så gullar och pratar vi lite, jag berättar för honom om vilka hinder som kan vara stora, vilka svängar som är lite knepiga och var jag vill korrigera. Han lyssnar men jag tror inte han förstår så mycket, dock är den där lilla pratstunden viktig, den lugnar oss båda och när vi sedan går in på banan har vi full fokus och då är inget hinder för stort, inga svängar för knepiga och inga korrigeringar existerar.
Oj vilken roman det blev 
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#4 - En pinne i rak msv nu även. :)
Rak: Medelsvår, 1p
Krok: Msv
Mvh Emma

#6 Emil är inte längre tillgänglig.
#4 - Svår i rak, medelsvår i krok.
Namn: Min Abra-Kadabra "Billi"
Ras: 75% lejonkanin, 25% fransk vädur
Färg: gul/svart japantecknad
Stam: Härstamningsbevis, obesläktad. Mamman madagaskarfärgad och pappan blå.
Information: Hemma är Billi en riktig myskille, älskar att gosa och är extremt tam vilket också har visat sig hos hans båda avkommor. Han är en snäll pojke med glimten i ögat, busa kan han men för det mesta är han lugn och snäll.
I hoppningen är han också duktig, även om han kan bli lite lat ibland. Han är väldigt självständig och bryr sig inte så mycket om vem det är som håller i kopplet. Han kommer förmodligen aldrig att bli någon riktig hoppstjärna, men mysigare kanin får man däremot verkligen leta efter. Hans höjdrekord just nu ligger på runt 50 cm, men det är inte heller förrän på senare tid han har hoppats seriöst så chanserna för att detta ska ökas är stora.
Billi är endast tävlad en gång (mitt fel, då jag inte har hunnit med mer). Han var väldigt lugn och trygg på tävlingsplatsen, men på grund av lite missförstånd togs han ut för tidigt och hann därmed bli trött innan det blev dags att hoppa. Det, i kombination med mycket spännande att lukta på och en ganska klantig matte (min första start också) gjorde att han drog på sig lite fel, men han kan garanterat bättre vilket det är meningen att han ska visa så fort vintern har försvunnit!
Billi är tilgänglig för alla typer av honor, både för kel och hopp. Ska avkommorna vara till hopp är det dock bra om honan är ganska framåt och "på" eftersom han själv kan vara lite slö ibland. Hans underbara temperament i kombination med en pigg hona kommer bli perfekt för framtida hoppkaniner!
Klassning (SKHRF)
Rak: Lätt Ny
Krok: Lätt Ny, ej startad
Höjd: Ej startad
Tidigare avkommor: Två stycken med en lejonkaninshona(2009). Används inte till hoppning, men är väldigt fina och välutvecklade.
Finns: I Skåne, strax utanför Kristianstad
Kontakt: Första kontakt via PM.
(Ursäkta för den lite dåliga bilden… Fler kan skickas vid intresse!)
Namn: Golden Phoenix "Phoeb"
Ras: Vädurskorsning
Färg: Madagaskar
Besläktad med: Lucky, Skåningen, Sheldon, Xander, Simoneholms.
Klassning
Rak: Lätt 1p
Krok: Medelsvår
Höjd: Ej startad
Finns: I Stockholm
Mejla mig vid intresse! eldsjalenshoppkaniner@hotmail.com
Mer om honom finns på min hemsida! www.eldsjalenshoppkaniner.tk
Video kommer!