Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 673 ggr
Killen
0

Tävlingar

Jag är lite nyfiken på hur det brukar vara på hopptävlingar, om listor med start tider för varje klass brukar finnas? Iaf ordningen på klasser?

Jag har bara varit på en hopptävling förra året, då fanns det ingen som hällst information om tider eller i vilken ordning klasserna skulle hållas.

Så jag var där kl 09 och min klass var vid 14 tiden.

kissmekate.blogg.se

Husberg
0

Varje klubb har en hemsida med olika forum för anmälningar. Till exempel så har varje klubb ett anmälningsforum där vi klubbmedlemmar kan anmäla våra kaniner. Till exempel så skriver STKH alltid upp startlistorna någon dag innan själva tävlingsdagen.  Så att vi enkelt kan se när våra kaniner ska starta. Speciella tider när just din kanin ska starta får du klura ut själv (uppskatta själv). Varje tävling ska ha både funktionärs listor och start listor synligt på en tävlinsdag dock får man själv försöka hitta dessa papper.

En fullspäckad tävlingsdag tar tid att avsluta så man får helt enkelt vänta på sin tur.

Hoppas att du fick svar på alla dina frågor! :)

Tarkie
0

ordningen på klassen får man fråga på forumet, och utefter den uppskatta tiderna själv.

Killen
0

Det var just inom STKH jag tävlade, och enligt forumet så skulle min klass ha varit först i sånt fall, men det var bland den sista.

Jag är sugen att pröva tävla igen, men jag har inte tid att vara borta en hel dag. Så jag hoppas att de kommer vara mer nogran med ordningen av klasser.

kissmekate.blogg.se

Tarkie
0

#3 Du ska inte kolla propositionen. Det är ej klassordningen i stkh. Du får fråga i övrigt forumet.

Killen
0

Okay…

Fast det måste bli varmt först innan vi kan börja tävla iaf. Men har sett två st som värkar intressanta

kissmekate.blogg.se