Tävlingsresultat 12-14 Mars!
Ja, här får man helt enkelt skriva sina tävlingsresultat från i helgen C:
//Anna Odenbrand
För mej gick det iallafall superbra! :D
Det var x2 Rak i Lillerud (:
Första omgången tävlade jag både Tíndra, Laban & Tino.
Grundomgången för Tíndra gick sådär, hon gick på 3. I finalen så var jag tvungen att avbryta eftersom hon var så brunstig.
Grundomgången för laban gick väl bra, han sprang på bra men var lite hanig och slutade på 2 fel. I finalen fick han 1 fel och var liiite mindre hanig :)
Grundomgången för tino gick väl ochså bra, han gick på 2 men betydligt saktare än laban, och i finalen gick han på 2 (:
I nästa klass så gick tíndra på 4 fel , hon kom iallafall imål!
men hon gick inte till final då bara de som hade 2 fel & under 2 gick vidare :)
Laban gick ett superfint lopp, 0 fel och snabbaste tiden av alla ekipagen! ;)
I finalen nollade han ännu en gång, och vann därmed hela klassen ! :)
Tino gick på 2 fel i början och sedan 1 ,:)
Med oss hem fick vi iallafall tre pinnar (laban två och systers kanin 1) & 7 priser ! :D
ojoj vilket långt inlägg det blev x)
//Anna Odenbrand
#1 ojuste, glömde att berätta att laban gick upp till medel också, hur kan man glömma det bästa ? 
//Anna Odenbrand
Har precis kommit hem från Kvidinge:)
Tävlade med Chilli i lätt ny (rak) hon gick på 0+2, andra gången hon tävlar:D Hon slutade 19/57:)
#3 oj vad duktig! :D
mina kom inte änns i mål de första tävlingarna ;$ :)
//Anna Odenbrand
Kom också precis hem från kvidinge och båda kaninerna gjorde fina rundor.
Molle hoppade på 2 fel och kom då inte vidare till omhoppning,29/57
Hugo hoppade på 1 fel och i omhoppningen gick han nolla,7/57
Sen fick jag ju hem finaste Rakel^^<3
Jag tävlade igår med 4 av mina.
Glader gick OPL i allt pga att han hanade som bara den, så han ska bara leva som kanin nu i 6mån-1år så får vi se hur han är då.
Sven hoppade på 1+3 fel. Superduktig tyckte jag efter att han snott en minibit marabou, lite annat godis, lite toast och ätit av Emmas macka, och sprungit efter honor i typ 20 min eller hur länge han nu sprang. Sen älskade han Lollos fötter;) sprang på i bra fart men var trött i finalen och rev då lite för att han inte orkade hoppa.
Alf, min lilla duktiga bebis fick pinne :D 0+0 fel och kom 2:a :D hanig som tusan, men hoppa kan han ändå! trodde alla var snabbare än honom. Alf fick springa länge innan han skulle hoppa så att han inte skulle springa i 190 och vara helt okoncentrerad. Nu var han koncntrerad och sprang på i en ganska lagom fart. Inte för snabbt och inte jättelångsamt iheller.
Tosca, min söta lilla fluff hoppade på 4 fel i grunden och kom tyvärr inte till finalen. Sen hoppade hon längd och charmade nog alla! Först hoppade hon rakt i hindret och sen skulle vi hoppa igen, men icke så nicke, Tosca skulle brunstrulla.. 3 ggr. Så tror nog alla sa '' naaw'' till henne för hon var übersöt! Speciellt med hennes lilla rosett i sin minilugg^^
Så 1 pinne till mig igår:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Det gick bra för mig och mina kaniner igår :).
Årissa gick på 0+0 och hamnade på en 4:e plats i rak lätt ny. Hon sprang på bra och hoppade super fint. Är verkligen glad att hon inte var brunstig som hon vatt nästan alla andra gånger vi tävlat ;). Så det blev en första pinne till min lilla sötnos.
William tävlade för första gången på ett halvår, då han haft lite paus ett tag nu, och han gick på 1+1 i rak lätt, så är otroligt nöjd. Dock räckte det inte till en placering.
Även Gramet gick på 1+1, hon var också otroligt duktig, så är nöjd även här trots det inte räckte till en placering.
Gucci tävlade i msv och gick på 1+2 i rak, hon kom också precis utanför placering, men det är kul att hon kommit igång igen och springer på bra och flyger över hinderna :)
Juste och Billie som hade debut gick på 8 fel, men kom igenom banan. Hon var en liten knas och väldigt nyfiken på hinderna så rev dom främre bommanra och sen hoppade dom som var kvar efter att hon rivit halva hindret :P
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Tävlade med 8 kaniner idag,alla klasser rak plus längd ej elit :)
Pia tog cert i eliten på 1+1 kunde lika gärna ha varit 0+0 men sne hoppade den där dumma raken :P Och sen vann hon även längd ej elit på 180cm nu är hon elit i längd också :D
Smilla var bara mer för att det skulle bli cert i eliten hon är verkligen inte i form:P 6+6
Corona brunstade sönder i båda rak elit och längd ejl elit :P
Magenta brunstrullade efter halva svår banan och då utgick vi
Sessan var verkligen inte i form och kändes enormt skruttig , gick ut efter typ halva banan (svår)
Yrsa gick på 3+0 i medlesvåren riktigt nöjd för hon gick super fint i finalen :D
Albin fick 1+3 i medlen , han var riktigt trött i finalen
Harriet hoppade lätt x2 i förtsa gick hon på 0+1 och i andra vanna hon på 0+0 äntligen medlesvår i rak :D
Så två pinnar och ett cert blev det i helgen :)

Det gick verkligen kalas bra på tävlingen! kaninerna var såååå duktiga!
Kyrkelidens Söt & Gullig "Gustaf" Plockade sin första pinne i rak lätt på 0+0,tog en 4:e plats. I krok medel som han tävlade utom tävlan gick han på 1+1 tror jag eller 1+0, kommer inte riktigt ihåg:P
Grenens Hannya"Hannya" gick på 1+0 i rak medel så hon plockade sin andra pinne och hamnade på en 4.e plats.
I krok medel hoppade hon utom tävlan och gick på 1+1 har jag för mig. fort gick det!
I längden hoppade hon 120 cm,var väldigt nära på 140 cm!
Magic's Rosmarin "Nellie" gick på 4+2 i svåren, lite ringrostig fortfarande:)
I längden hoppade Nellie 160 cm och plockade en pinne:)
Gjorde 3 ärliga försök på 180 cm:)
Dangerous Why you wanna trip on me "Rakel"
Gick på 3 fel i rak lätt:) debut i rak och gjorde det jätte bra!
Rakel flyttade även till Felizia den dagen:)
Dangerous I was made for loving you "Lova"
Gick på 1+0 och hamnade precis utanför placering med endast 6 hundradelars skillnad.
Lova har nu hittat en ägare och kommer att flytta längre fram:)
Dangerous You Rock my world "Yalla" Gjorde en jätte fin debut i rak medel på 10 fel, försökte hela tiden göra sitt bästa:)
//Josefin Svensson
Medarbetare Kaninhoppning iFokus
Dangerous kaninuppfödning
jag tävlade bara med 4 kaniner, hade inte så många att välja mellan direkt då de som var med på rosvalla fortfarande vilar upp sej/väntar bebisar.
gick OK två förstaplatser och en andraplats
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Det gick bra för mina, ingen pinne men ändå :) Alla tävlade rak lätt ny.
Det gick förvånansvärt bra för Chania, första gången hon kom i mål efter tre starter och hon skuttade ändå med lite lagom fart, 5 fel fick hon. Hoppade dock rakt in i vissa hinder, haha. Men när hon väl ansträngde sig såg det jättebra ut ^^
Cupcake hoppade jättebra! Första gången på ett bra tag, de senaste gångerna har han blivit oplacerad och fått 4-6 fel, men fick 2 fel denna gången och nästan sprang faktiskt, dock blev det ingen final. Han klarade banan på 38 sekunder vilket är jäkligt snabbt för en teddy, hihi ;)
Och Zoë var jätteduktig :D Första rundan behövde jag bara korrigera en eller två gånger vilket är chockerande med tanke på att Zoë är en ganska galen lite tjej ;) Hon kom i mål på 1 fel så det blev final. I finalen sprang hon på nästan galet fort och dessutom rakt fram och stannade inte heller så jag behövde inte korrigera. Dock slarvade hon något och fick i slutändan 1+3 fel, men är ändå stolt <3 Har film på henne från finalen som jag kommer länka till senare :)
Tyckte det var en ganska lyckad dag, är stolt över mina pluttar <3