Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 1185 ggr
Twinklys
0

Kullplanering rexdvärgvädur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 21 februari träffades Tussilagons Somewhere Else "Elsa" och Wim, båda rexdvärgvädurar. Beräknad nedkomst: 23-25 mars. Ägare till Wim är Louise Johansson som har Tussilagons kaniner!

Både Wim och Elsa är havana (helfärgade). Elsa är öronmärkt och har stamtavla, dock inte utställd än då jag inte sökt dispens på henne. Hon ar däremot utställd på PET och fick allt som allt betyg A (=mycket bra) och beröm för sina fina öron!

Hoppas på så trevliga och rastypiska individer som möjligt, med bra kropp och bra kvalité på rexpälsen! Förväntade färger: Havana, kanel, egern och japantecknat. Förhoppningsvis helt wienerfritt vilket är ganska troligt! Tror starkt på denna kullen och ska själv behålla en avkomma!

Elsa är klassad med 1 pinne i rak lätt och 2 pinnar i krok lätt. Som hoppare är hon otroligt duktig, man bara står bakom så fixar Elsa det mesta, även om det kan gå lite långsamt ibland! Stor, luftiga hopp är det som gäller för henne! Även Wim har testat på att hoppa men har aldrig startat.

Ser alltså helst till att ungarna hamnar i hopphem respektive utställning/avel men absolut inget krav. De ungar med godkänd färg ser jag dock helst till att de öronmärks om de ska användas vidare i avel.

Vid intresse maila: twinklyskaniner@hotmail.com

Eller ring: 0733-464416

Berätta om dig själv och vilket hem du har att erbjuda, samt dina önskemål.

Vi finns i Malmö. Transport runtom i landet går oftast att fixas!

//Ayla E.

Twinklys
0

Wim :)

Twinklys
0

Lite blandade bilder på Wim när han hoppar ^^

Twinklys
0

Elsa hoppar :)

kyrkeliden
0

Mjuka chokladpraliner <3<3<3<3
Havanna älskar jag! Rexpäls kan man inte annat än älska!!!

å ihop <3!!

Lycka till, kommer dregla dregla jag ^^

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

hugoochip
0

Kommer bli helt underbara ungar!<33

Lycka till!

Husberg
0

Kommer att bli fina bäbisar! Säger som Sandra, dregla, dregla och dregla.
Lycka till!Glad

Twinklys
0

#4 Hihi, tack så jättemycket :D<3 Kommer ville behålla hela högen ^^,

#5 Tack ^^

#6 Hihi, tack :D

KaninEmma
0

Kommer säkert bli jättefina ungar! =)

// Emma :D

Trasdockaa
0

#4 Hum… Är det inte du som är Jossan (Amnestens) klasspolare som har kaninerna i ladan vid djuraffären? :)

Isf kan jag göra det ännu värre och säga att jag utan problem kan fixa hemkörning från skåne till dig ^^,

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

kyrkeliden
0

#9 Jo jag hade dem där innan jag flytta, precis ;O)
Hehe, ibland e det väl tur man inte har plats, men kommer bli sötis <3

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Twinklys
0

Bara lite mer än 2 veckor kvar tills bebisarna anländer, om det nu blir några, vilket vi får hoppas på!

Twinklys
0

Börjar tvivla på att Elsa är dräktig, då hon inte gått upp märkvärdigt mycket och brunstar som bara den, men vi får se. Håller tummarna!