Sökes: Hane på lån
Hej!
Jag är sugen på att ta en kull på min hona Petronella. Hon är nu 6 månader men vill para henne i slutet av April då hon är 8 månader
Hon har färgen Aprikos Weinertecknad blåögd (tror jag). Inga kända genetiska defekter.
Det blir min första kull på kanin så jag vet inte så mycket om vilka färger som kan korsas med vilka därför behöver jag lite hjälp med det ^^
Nella är en korsning mellan teddydvv och lejonhuvad. Hon hoppar bra och är väldigt social och supersnäll. Söker likasinnad hanne
Nella är innekanin.
Jag och Nella bor i stockholm och söker en hane i närheten.
Betalning enl överenskommelse. Skulle vara snällt ifall jag fick lite hjälp med parningen också.
Kontakt: PM eller mejl susse.123@hotmail.com
Det finns ingen färg som heter aprikos, utan hon är madagaskar (rödbrun om man hellre ivll säga det) wienertecknad (blåögd) :)
Not your mom, not your milk.

Jättefin hona, gulligt tecknad ;) (Madagaskar wienetecknad är hon) Hade en hane som skulle kunnat passa henne men han har flyttat, tyvärr. Bor hos rosågårdens kaninuppfödning nu :)
Jaha jasså
det var vad uppfödaren sa men men
Vilken färg skulle vara bra att para henne med?
Det beror ju på vilka färger du vill få fram;)
vad är det för typ av hane du söker?
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#7 vill ha en enkel typ nybörjarfärg ;)
#8 Rätt liten till storleken och gärna lejonhuvad eller teddy.
Verkligen hur söt & fin som helst <3!
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Jag hade en jättesöt grå/vit med röda ögon vid namn Tusse..
Men han lever ju inte.
Mitt tips är nog att leta på blocket efter en billig kanin som du vill para med.
Lycka till!
#11 tyvärr vill jag inte köpa en hane och sedan sälja. Rislen är då stor att jag vill behålla honom och jag har inte plats. Jag lånar helst min hane från en uppfödare också som har lite koll på läget.