Heja Toffla!
I lördags, 27/2 tävlade jag i Örebro. Tävlingen var menad att vara i ridhus, men vi hamnade utomhus på universitetets parkering. Det var dimmigt på morgonen och senare på dagen började det även snöa riktigt ordentligt.
När Grenens Scala, eller Toffla som hon kallas skulle hoppa svår så kändes hon som vanligt väldigt fin på framhoppningen. Men jag ivlle absolut inte hoppas på något eftersom att underlaget var väldigt halt och sikten var inte den bästa. Men Toffla gillade visst utmaningar och gick på två fel i grunden och slutade som en av de bästa från grundomgången. I finalen kunde Toffla banan utantill och susade fram i dunderfart samtidigt som det blev felfritt. Detta blev en vinst! Och hon hade inga svårigheter alls trots väderläget och underlaget. Sedan, när vi skulle hoppa höjd ej elit och hoppades på att ta sista pinnen upp till elit så snöade det redan då väldigt mycket men det besvärade inte Toffla och hon kom över 60 cm i andra försöket med lätthet. Höjdes till 65 cm, och Toffla var ensam ut att klara höjden. Jag blev förvånad över detta eftersom att jag knappt själv såg något alls vad jag gjorde i snön. 70 cm höjde vi till iallafall och det var ju inga problem heller! Hon har hoppat 65 cm förut men rivit ut sig på 70 cm men idag verkade som om det var en vana. Nu har vi en pinne kvar till elit i krok dessutom. Vilket jag är säker på att hon är redo för på det sättet som hon hoppar svår.
Jag kom alltså hem med två vinster med samma kanin. Lycklig blir man!
Not your mom, not your milk.
Grattis, vad kul :)
// Emma :D

Grattis!!:D
Grattis!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Hejja Toffla^^
Hejja Toffla^^

Grattis! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Grattia :D
Grattis!:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Hejja hejja super Toffle :D
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Grattis!=)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Men gud nu har Toffla tagit 7 pinnar på rad! :D Igår hoppade hon rak svår 2+1 och fick pinne, längd ej elit första pinnen 180 cm :D Jag börjar undra om jag har en superkanin ;)
Not your mom, not your milk.