Ida+Dayo *Ny*
Tråkiga nyheter. Tyvärr var Ida skendräktig mellan Ida+Zano kullen. Ungar skulle ha fötts för cirka 3-4 dagar sedan. Tyvärr har både magen och bröstvårtorna lurat oss. Då jag inte har den möjligheten att åka ner till Skåne ska jag den 10/02 para om Ida med Frihetens Dayo.
Så här beskriver Frida om honom: Dayo har flyttat runt en hel del när han var yngre. Vid 1 års ålder kom han hem till mig igen, och meningen var att jag skulle hitta ett nytt hem åt honom, men det gick ju inte! Hur skulle jag kunna sälja honom? Han var (och är fortfarande) världens gladaste och snällaste kille <3 Hoppningen har inte varit några problem, och han springer alltid på i bra takt. En riktig liten charmpelle som jag inte skulle klara mig utan <3
Frihetens Dayo
Ras: Vädurskorsning
Färg: Brunzobelbrokad
Härstamning
E: Grenens Unbreakable of Jasmine
U: Skruttan 6534
Klassning
Rak: Svår
Krok: Svår
Höjd: Elit
Längd: Ej Elit
Ida
Klassning
Rak: Lätt 1p
Krok: Lätt 2p
Höjd: Ej elit
längd: Ej elit
Ungarna blir hoppglada, slanka och högresta. Lagom stora och trevliga! Brokat kan dyka upp men exakta färger är svårt då vi inte vet vad modern till Dayo bär på. Men förhoppningsvis mycket intressanta färger!
Ungarna är lev.klara i april, med ungarna medföljer övergångsfoder, faktamapp och kontrakt. Skulle du undra något så är det bara att mejla mig! elinpelin95@hotmail.com
Vad tråkigt!
Lycka till med denna kullen då!
#1: Jadu, riktigt tråkigt.. Tack ska du ha!
Bilder på Dayo kommer snarast!
Frihetens Dayo.
Dayo är elit i höjd 65cm.
Längd: Ej elit - 120cm
Riktig snygging!
Hoppas det blir bebisar denna gången!!
Lycka till med kullen! 
Ida parades 2010-10/02, 5 lyckade parningar!

#8: Åh vad roligt, :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#8 - Ja, vad kul! :D
8#Jättekul!Grattis!
Nu på dag 3, puttar upp.
Lycka till med ungarna :)
// Emma :D
#9: Spännande!
#11: Tack^^
#13: Tack så mycket!
Dag 4, får se om det händer något snart
Jag har grävt fram mycket släkt på Dayos sida. Ungarna kommer att vara besläktade med Skåningen och Kasper. Mer om vilka färger som kan dyka upp kommer!

Hej!
Jag letar efter en hoppkaninunge som är en hona och undrar om dessa ungar kommer att säljas? och vart du bor?
MVH Johanna ;) Själv bor jag i Göteborg!
#16: Jag har Pm:at dig. Lägg till mig på msn eller skicka iväg ett mejl till mig för mer information!
elinpelin95@hotmail.com
Nu är tråden på skhrf's forum uppdaterad! http://skhrf.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=35052&sid=32b88897108d06ba1d1da9595b8cde89
Jag har frågat lite överallt om vilka färger som kan tänkas dyka upp, chinchilla och zobel förekommer, även brokat i dessa färger!
Här kommer släkt längre bak!
Dayos fader=Svartbrokad
Dayos moder= Madagaskar
Dayos faders far=Madagskar
Dayos faders moder= Svart brokad
Dayos Moders mor= Okänd
Dayos Moders far= Okänd
Dayos Faders moders moder= Siames brokad
Dayos Faders moders moders fader= Madagaskar brokad
Idas fader=Chinchilla
Idas moder= Chinchilla mantelt
Idas Faders far= Chinchilla
Idas Moders mor=Mantelt Chinchilla
Idas Faders moder= Mantelt chinchilla
Idas Moders far= Chinchilla
Idas Moders mor=Tequila
Idas Faders moder= Mirabell
Idas Moders far= Stig
Dayos Fader= Grenens Unbreakable of Jamine
Dayos Moder= Skruttan 6534
Dayos Faders far= Gd Ch King of Magic "Kasper"
Dayos Faders moder= Jasmines Gt Ch olive obsession of Laylock
Dayos Moders mor= Okänd
Dayos Moders far= Okänd
Dayos Faders moders moder= Vallmons Royal Nobility of Laylock
Dayos Faders moders moders fader= Laylocks S Ch Flames of Flame "Skåningen"

Lycka till med kullen :)
Nu är det endast 15 dagar kvar, tjejen är på dag 17.
Ingen lust har hon att komma ut och springa av sig, hon sitter mer och äter med halvslutna ögon. Jag har än inte känt på henne, vill inte stressa upp henne för mycket. Jag får helt enkelt vänta och se! :)
Idag fick jag veta att Dayo tog sin första pinne i rak svår, enligt Dayos ägare gick loppet riktigt fort! Ungarna får säkert mycket fart på banorna!
Uppdaterar klassningen!
Rak: Svår 1p
Krok: Svår
Höjd: Elit- 65cm.
Längd: Ej elit- 1,20cm
Ida står på dag 25, endast 7 dagar kvar nu. Då jag varit uppe i Fjällen har min mamma informerat mig om att Ida tydligen börjar boa lite smått. Nu får vi hålla tummarna för att det kommer något!