Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettot-övrigt-måste-skriva-av-mig
Läst 766 ggr
Emiizan
0

*Lycklig* =)

På bara några dagar har jag märkt vilken hoppälskare Molle egentligen är! Han skulle vara perfekt som hoppkanin - han lyssnar otroligt bra, han följer med i svängarna, han är snabb & han hoppar bra :) *Stolt*

Nån som vet hur man kan utöka detta ? :D

PrinzeZz
0

förstår inte riktigt frågan? om han redan är lyhörd och hoppar bra, vad är det du vill utöka?

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Emiizan
0

#1 Problemet är att han har liksom "stannat" vid en höjd. Höjer jag hindret ett snäpp så klarar han inte det. Och sätter jag dit några fler hinder så förstår han inte riktigt. Jag vill ha hjälp med det - att kunna få honom ännu bättre (;

minkaninester
0

Vilken höjd har han stannat på?

Så länge Molle klarar av 30 cm, kan han hoppa lätt klass i alla fall. 
Så det är en början. Klassar han senare upp sig till MSV får man öva på den höjden osv.

Det viktigaste är att han tycker det är roligt, och att ifall ni ska börja tävla klara av lätt klassens höjd.
Man får alltid börja på det lägsta. :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Emiizan
0

#3 Det högsta han har hoppat är ca. 40 cm (:

Högre vill han nt :s

minkaninester
0

#4: 40 cm är en bra höjd. Det är t.o.m in på svår höjd. Jag tycker att vill han inte hoppa högre än så ska du inte tvinga honom, att hoppa så högt är bra. Koncentrera dig istället på dem mer lägre höjderna i lätt klass där alla kaniner börjar ifall du ska tävla.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

PandaFish
0

Låt honom hoppa på den höjden han kan hoppa på annars kommer han att tröttna eller kanske tappa sitt själv förtroende.

Jag forstod inte riktigt , han hoppar bra på ett hinder men när du ställer fram fler så vill han inte? Ställ isåna fall upp tex tre hinder på låg höjd kanske bara 10 cm och sen tränar du honom på det tills han hoppar dom tre hindrena på rad utan problem :) Sen kan du lägga till fler hinder och så småningom höja dem också. Det tar lite tid men det är det absolut värt!

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Emiizan
0

#5 Okej :) Det var ju kul att höra, men då håller mej till den höjden. Jag kan ju testa lite högre ibland :)

#6 Det är precis så jag gör, men han börjar bli lite förvirrad. Men.. ja,han lär sig nog med tiden ;)

PandaFish
0

Förvirrad :)?

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Emiizan
0

#8 Vad menar du? :o

riiffen
0

#9 Jag tror att han/hon inte förstod vad du menade när du skrev att han börjar bli lite förvirrad =P

medarbetare på allergier.ifokus .

Emiizan
0

#10 Aha ;P

#8 Jag menar att han inte riktigt förstod att han skulle hoppa över de andra/nya hindrena ;)