Gt Ch Pia <3 Ch Ciro
Till hösten kommer dessa två att träffas men jag vill gärna veta redan nu om det finns intresse för kombinationen? Jag kommer att behålla en (kanske två) själv samt att en är tingad:)
Grenens Gt Ch Pacifica "Pia" Viltgråbrokad rödförstärkt
Rak: Elit 4 cert CH
Krok: Elit 1 cert
Höjd: Elit 85 cm 3 cert CH
Längd: Ej Elit 180 cm 2p
Pia är en helt otroligt duktig hoppkanin som ger allt på banan. Vissa dagar är hon inte lika taggad men oftast är hon på hugget. Hon har inte startad särskilt många gånger i svår innan hon klassade upp sig till elit. I eliten går hon så mycket finare än vad hon gjorde i dom lägre klasserna och det syns att hon verkligen trivs i eliten. På sin tredje elit start gick hon på 0+0 och tog sitt första cert.
Hemma är hon jätte mysig och har aldrig varit arg eller morrat.Lätt att hantera och är jämt trevlig och snäll.
Dock har hon en egen vilja och går inte med på precis allting. Hon har inte den där envisheten som harkorsningar brukar ha utan är enormt lätt att samarbeta med.
Sävast Ch Livshunger "Ciro" Viltsiames
Rak: Elit 5 cert 1 SM CH
Krok: Elit 1 cert
Höjd: Elit 80 cm 2 cert
Längd: Elit 210 cm 2 cert
Ciro är ett riktigt krutpaket, i hagen är det full rulle hela tiden och fort ska det gå. Om man är på gården och han är i hagen tar det inte många sekunder innan han springer runt benen på en.
Trots att han har mycket energi är han världens snällaste. Han skulle aldrig komma på tanken att bita eller något, han accepterar alla situationer och säger aldrig nej till en kelstund.
Som hoppkanin är Ciro helt underbar. Han hoppar stort och högt, mycket fart och oftast är det bara att springa med.
Ciro kan vara rätt så svårt att hoppa med utomhus eftersom att ytorna blir stora och han vill vara överallt samtidigt. Men han har gjort enorma framsteg och jag är otroligt stolt över honom!
Det känns som att kapaciteten aldrig kommer ta slut för honom, han slutar aldrig förvåna mig.
Pia och Ciro kombinerar varandra helt perfekt. Ciro har den energin som Pia ibland saknar. Jag tror på lagom stora ungar med mycket energi och mycket kapacitet på banan.
Blir besläktade med Skånningen och Love
Förväntade färger ? Pratade lite med Tina på Kista men minns inte riktigt allt hon sa så är det någon som är duktig på sådant får ni gärna skriva här under vilka färger ni tror att det blir :) Men vad jag minns,svart,viltgråt,järnblått och även brokat i dessa färger.
Pris: Inte bestämmt ännu
Alla ungarna säljes med köpeavtal,härstammnings bevis, en foderpåse samt registrering inom SKHRF.
Kulltemat kommer blir Final Fantasy:)
Bilder på Pia och Ciro kommer senare
Längtar så mycket tills ni parar de!