Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettot-övrigt-måste-skriva-av-mig
Läst 738 ggr
PandaFish
1

Great Champion !! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaknade imorse och hade en sån där nöjd känsla i hela kroppen som man brukar ha efter en lyckad tävling.

Igår var jag och tävlade. Hade med mig 8 ninsar och alla gick förvånansvärt bra. Jag hade anmält Pia till höjden,trodde dock inte det skulle bli något cert för vi hade inte tillräckligt många starter. Men tillslut lyckades vi skrapa ihop till tio starter trots allt.

Pia var inte alls taggad men trots det tog hon sig över 75 cm iaf. Tillslut var det bara jag med Pia och Sandra med Tuva kvar. Vi blev tvungna att hoppa om eftersom att båda hade lika många rivningar och hade hoppat lika högt. Jag var så grymt nervös att jag knappt kunde andas. 

Båda fick börja på 75 och båda kaninerna klarade det i första försöket så det höjdes upp till 80 cm. Pia var inte ett dugg taggade och ville nog allra helst åka hem så hon typ gick fram till hindret och hoppade 80 cm stillastående!  Usch vad jobbigt det var att titta på när Tuva skulle hoppa 80 cm , hon som är så grymt duktig. Tuva rev och det var där någonstans jag förstod att Pia hade vunnit och tagit sista certet till en Champion titel i höjd :D

Var så enormt glad så visste inte vart jag skulle ta vägen ^^ När jag skulle sätta ner Pia i hennes bur kom glädje tårarna .

Så nu kan vi (förhoppningsvis) titulera oss Great Champion :D

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Twinklys
0

Grattis! :DD

Papaya
0

Stort grattis! :D

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

skanorskaniner
0

Grattis!!:D

hugoochip
0

Vad roligt!!

Grattis!:D

Sashhi
0

Heja båda våra halvsystrar!! :D

Pia tar sig an ett cert och halvsyrran Toffla vinner både svåren och höjd eje :D Peggy-barn for the win!

Not your mom, not your milk.

hjartelyckanskaniner
0

Grattis!!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

minkaninester
0

Grattis! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[nneo]
0

Grattis!!

Tarkie
0

HEJJA PIA!!!! <3

kyrkeliden
0

Ja ni e så väl värda det ::D
Å i det vädret å underlaget är jag så chockad över alla kaniner som vågade hoppa över huvudtaget!!

Stort Grattis från mig å Tuva!!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Qepta
0

Grattis!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se