Hoppbanor
Hej! 
Jag undrar bara om någon har tips på ett par banor för träning som är enkla men ändå roliga för kaninen att hoppa. Inte så jätte många svängar alltså. Skulle vara jätte kul och till stor hjälp om ni hade bild på någon skiss till en bana.
Mvh
Emeliema
Om du inte vill träna en bana som inte har för många svängar kan du ju träna rak?:)
#1 kanske vill ha lite varierat ;)
tyvärr har ja inte någon ritning :(

#3 Tack så mycket för en ritning. ;)
Den verkar vara lagom svår för mina kaniner. :P

#4: Så lite så! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

En sak som man kan träna på är att "stoppa upp" kaninen lite i banan. När dom får ordentlig fart när dom lärt sig hoppa bygger jag ibland hindren tätt så dom får titta uppåt och inte kan hoppa i platta språng.
Det är dock ganska jobbigt för kaninen så det bör inte göras för ofta!
6# okej, men det är väl ganska svårt att lära kaninen det?
#3 - En sån bana har jag ungefär hoppat. Men det var en 8:a 
#9 - Den verkar väldigt kul, men väldigt svår att komma ihåg också 
Nää, det är typ som en 8:a xP
#8 Förstår precis, men kanske lite väl enkel. Väldigt bra om man typ inte orkar träna seriöst. x)
#9 Verkar väldigt svår för mina kaniner, mina kaniner tröttnat lätt om man hoppar för lång tid på samma gång. Måste ta den ena, låta den hoppa och sen vila, ta den andra och göra samma sak o.s.v.
Kanske kan öva på den när dom blivit lite äldre. ;)
Du kan ju bygga en bana som ett U. Inte jätte svårt men vissa kaniner har svårt när där blir långa bitar de måste springa och inte ser hindret direkt efter.
Du kan bygga som ett S/Z/5:a också. Inte svåra, men där blir lite svängar dock.
#13 Okej, det kanske man kan testa nåån gång. :)

#7 Nja.. Mina kaniner tog det ganska naturligt, att bara se upp över hindren lite mer :)
#15 Okej, jag testade det härom dagen och det gick bra med min ena kanin som tar det lite lugnare men som ändå är pigg, men för min andra kanin som oftast har väldigt bråttom båda före och efter hindret, gick det inte så bra för… ;)
Ganska bra övning ändå eftersom det inte är så lätt och dom behöver se upp var dom sätter tassarna. Tack så mycket för tipset!