Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: allmänt
Läst 1024 ggr
Valkyrie
0

resa med kanin?

Ska till kiruna i sommar och tänkte höra med er om ni har flygit med eran kanin och om de var stressigt för kaninen eller om ni tror att det är stressigt? Tänkte att om kaninen tycker det är stressigt med landningen och i början, vad kan hända? Kan den dö av stress? Eller vet du kanske någon som rest med kanin på flyg? Vet iaf att det är tillåtet med sas iaf , resan tar 1,5 timme :) tacksam för svar =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Trasdockaa
0

Många flygbolag tar ej med kaniner just eftersom risken att de dör av stress är så stor. Jag tror absolut det är stressigt, men det kan säkert bero på gång till gång hur personalen i sig är med.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Valkyrie
0

okej, sas tar emot smådjur och kaniner. Så du tror att den kan dö? :(

Rest in peace Valkyrie!

Husberg
0

#2: Djuravdelningen på ett flygplan är på botten av planet alltså brummar det mer där. Finns det hundar på planet så kommer dem troligtvis känna lukten av kanin och skälla. Jag skulle inte ta med kaninen på flygresa om jag var du.

Valkyrie
0

Jag får ha med henne i kabinen ;)

Rest in peace Valkyrie!

Salish
0

Tror att det kan bli stressigt. Om du ska till Kiruna kanske det är lättare (speciellt för kaninen) att åka tåg.

Valkyrie
0

okej, tåg tar ca 15-20 timmar. Vet någon om man får ha de uppe under tiden? =)

Rest in peace Valkyrie!

Husberg
0

#6: Du menar att ha kaninen uppe bland alla passagerare? Jag tror inte det då många kanske är allergiska mot ljust päls.

Valkyrie
0

Jo man får ha de som bagage om ingen är allergisk, man skriver det innan man bokar ;)

Rest in peace Valkyrie!

Salish
0

Jag har för mig att det finns speciella avdelningar på tåg som tillåter pälsdjur.

aliciia
0

som #9 säger, så brukar det finnas en "djurvagn" så man kan ha sina djur med på tåget