Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1668 ggr
LovePoppy
0

Utekaninunge!

Hej!

Är det någon som har en kull på gång med kaninungar som ska säljas?

Är ute efter en liten kanin (inte större än dvärgvädur) och som är en utekanin!

Har ni nån eller nån på gång och bur i eller vid Göteborg så är jag intresserad!

MVH Johanna ;)

Qepta
0

putt

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

lydds
0

Har en kull planerad, men de blir  inte lev klara förens i maj. 
Du kan läsa om kullen på min hemsida! =)

Louise71
0

Jag ska ha en kul nu i april bor i täby stcocholm men titta anars på blocket efter nån !

hugoochip
0

Jag har en kull som är planerad till den 22 feb.Detta är dock vädurskorsningar som är lite srörre än en dvv. Dom kommer väga ca 2,5 kg. Du kan se mer på min annons" Chip + Vindens Glader".

Jag bor i skåne,men transport kan säkert lösas=)

LovePoppy
0

#4 Tycte inte de såg så stora ut! Medelar du när ungarna kommer?

hugoochip
0

Självklart!

Men hoppas inte för mycket då Chip är väldigt svår att få dräktig..

hjartelyckanskaniner
0

Jag väntar också en kull =) Suffi visar lite tecken på dräktighet. Inte så att hon rör om i buren och har vänt toaletten upp och ner m.m Hon är bara lite mer tillbakadragen och äter mer och dricker mycket ibland och lite ibland. Ungarna kommer om ca 3 veckor. Hon har gått 1 vecka nu.

Du kan se mer om kullen under Millenium's Chokladsufflé + Midgårdsolens Balder.

Hanen är superduper trevlig! Slickar en i ansiktet, på armarna och händerna. Sen kan han bara hoppa ut ur buren och klänga sig fast på axlarna. Att hoppa går super. Vi hoppade förra veckan. Han hoppar mycket fina hopp och behöver knabbt ta sats eller skjuta ifrån så mycket mer bakbenen. Stannar lite och kollar sen hoppar han igen. Han gillar inte innetävlingar men kom ändå 5a i Svåren när det var Morotscup. Han kom tyvärr precis utanför, men Emma och jag var jätte stolta för att inte gilla innetävlingar och hoppa så bra.

Ungarna kommer finnas i Staffanstorp,Skåne men kan transporteras runtom i Sverige.

Pappan är Svår*/Svår* och mamman Msv/Lätt**

Dessa är Vädurskorsningar. Föräldrarna till Suffi är Millenium's Chocolate Chip och Premiärs Pow. Mycket duktiga kaniner båda två. Suffi är lik mamma i sättet och utseendet men lik Pow i hoppningen. När hoppningen släpper för de, då släpper det verkligen och de tar pinnar på nästan varje tävling. Suffi har tagit 4 (5) pinnar på rad.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

LovePoppy
0

#7 Hej! Tittade in på din hemsida! Tävlar själv med mina kaniner så en unge med hoppföräldrar skulle inte vara så dumt! ;) Hittar dock ingen bild på Midgårdsolens Balder? Har du möjligtvis någon bild på honom att visa? MVH Johanna ;)

hjartelyckanskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Då Balder inte är min så har jag inte honom på hemsidan;) Har lånat hem honom ifrån Emma Brandmyr.

Lägger in en bild på honom=)

Mvh Emma

LovePoppy
0

#9 Vad söt!!! Säger du till när de kommer?

hugoochip
0

Mina ungar kommer också ha hoppföräldrar;D

LovePoppy
0

# 11 Vad roligt! Du måste medela när de små kommer!

lydds
0

#12 Samma här! (:
Pappan är svårklassad!

LovePoppy
0

#13 Är det kullen mellan Triffis <3 Limholens Flying Fire som du ska para?

Vad är de i för ras? Och vart bor du? MVH Johanna ;)

lydds
0

#13: Ja precis! 
Triffis är lejonhuvad och Flying Fire är dvärghare.
Bor i stockholm, men transport går alltid att lösa. =)

hjartelyckanskaniner
0

#10 Jadå, absolut=)

Mvh Emma

LovePoppy
0

#15 #16   Okej   Ska bli kul att se bilder på dem när de mkommit :)

hjartelyckanskaniner
0

Vi får se hur många bebisar det blir=) Jag säljer först och främst till de som hoppar och jag litar på till 100% Sen väljer jag och Emma vem som ska få en bebis. Har hellre ungarna hemma och använder de till vad de är avlade för, än att sälja till första bästa. Är väldigt noga med hemmet.

Jag kommer först se vilken unge som passar mig och vilken jag vill spara och sen få man maila intresse för ungarna=)

Mvh Emma

hugoochip
0
hugoochip
0

Det funkar inte..

Någon som kan fixa så länken funkar?

hugoochip
0

Tack så mycket!Skrattande

LovePoppy
0

#18 Förstår att du är noga med hemmet när du säljer kaniner. Jag förstår mycket väl hur du tänker och att man inte kan lita på alla människor. Om jag skulle sälja något djur hade jag också varit jättenoga med vart dem hamnar, jag vill absolut inte att de hamnar hos någon som är taskig mot dem eller som inte bryr sig efter ett par år. Förstår om du inte vill sälja till mig. Hoppas du hitter bra hem till dina små!!! Kramar Johanna ;)

hjartelyckanskaniner
0

#23 Jag menar absolut inte att du inte har någon chans. Maila och berätta vilket hem du kan erbjuda, hur pass vad hoppare du är, personligheter m.m Eftersom detta är min förtsta hoppkull så är jag extra noga med att de kommer till hopphem där de får tävla aktivt.

Nu är det bara 12-14 dagar till de föds och Suffi är absolut inte sig själv. Tror det är stor chans att det blir bebisar=)

Mvh Emma