Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettavel-färg-genetik
Läst 1232 ggr
Mickis1994
0

2010s kullar

Lite nyfiken som man är. Hur ser era kullplaneringar ut för 2010?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Sashhi
0

Två kullar blir det för mig. I januari på Kistamässan paras Hiroshi med Challe, Grenens Challenger.

Runt Dala-Expo i augusti paras Toffla, Grenens Scala med Brolle, Snöflingans Commander Crowe. Ur denna kull kommer jag spara en unge säkerligen.

Not your mom, not your milk.

Husberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För mig blir det en enstaka kull. På Kistamässan i Januari paras Ida med Nonstop's Manzano. Ur den kullen sparar jag 1 bebis.

hjartelyckanskaniner
0

En kull för mig.

Suffi ska paras (millenium's Chokladsufflé). Söker efter en Elitklassad hane, som hon kan träffa. Helfärgad, ej släkt med henne och han ska finnas i Skåne, för jag själv kan inte åka upp för att para.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

kyrkeliden
0

Ja än sålänge är en kull planerad,
Skärbo's The Moments of Happyness <3 Jasmines Ch Med Vilja
Träffas på Kistamässan i januari!

Har ju ytterliggare två fina honor här hemma, Snöflingans SevenEleven & Flamencos Premier Rose.
Om dessa ska få någon kull är ännu ej planerat men har väl lite tankar på en fin hane till Ronja ;O) Mer avslöjar jag inte!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

PrinzeZz
0

jag har två kullar planerade.

Grenens Made Up Fairytale som paras i februari med Royals Bollinger

sen ska jag para Arrows Graffiti With Stencil i juli, har några hannar jag funderar på men inget är bestämt

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

PandaFish
0

Har två kullar på G :)

I slutet av Januari/början av februari ska jag para Premiärs Sinistra med Flamencos Jaspis:)

Och på krok och höjd SM (vet inte exakt datum än) ska jag para Grenens Ch Pacifica med Sävast Ch Livshunger.

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

hugoochip
0

Jag har en planerad kull år 2010:)

Chip(mileniums hot chocolate chip) ska paras till våren men ännu har jag inte hittat den "perfekta" hanen för min prinssesa.Jag har några jag är sugen på men det är såå svårt att bestämma sig!Är det någon som har en helfärgad elithane i skåne så kan du gärna pm:a mej!:)

Zessan
0

Har en just nu, med Zessan:) Ska paras mars-april nån gång tror jag, men har inte börjat leta än..

lydds
0

Jag har en planerad kull år 2010

Triffis paras med Limholens Flying Fire i vår. Har inget exakt datum ännu! Glad

jahadu
0

En planerad kull som kommer bli väldigt spännande där jag är säker på att ungarna får riktigt härliga personligheter =) Deras vikt kommer ligga mellan 2 och 4 kg.

Det är tänkt att ungarna ska bli hoppkaniner. Jag kommer själv att behålla minst en.

Honan är en röd nya zeeland och hanen en svart otter brokad vädur. Båda två är än så länge bara klassade i lätt ny men kommer de bara igång i vår så tror jag att de klassar upp sig =)

(honan är än så länge för ung för att tävla och hanen har en otrolig kapacitet men har inte fått den konditionsträning han behöver då jag knappt varit hemma på sistone. men snart kommer båda få mycket träning och komma ut på banorna och förhoppningsvis plocka pinnar =))

De kommer paras runt 16 maj så att ungarna kommer lagom till sommarlovet =)

Denna kommentar har tagits bort.
pigelina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

3 kullar hos mej:) Just nu är föräldrarna bara lättklassade:P men kullarna är ju först och främst stamtavlekullar(inte Askas)

15 januari paras Sagornas Tequila med Solställets Akilles.
Tequila på bild

16 februari paras Ytterforsens Candyfloss med en zobelbrun rysstecknad

15 mars paras Lindhults Aska med Solställets Akilles

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Sashhi
0

#11 - Tror den här var menad i tråden "Din nyårsafton"? :P

Not your mom, not your milk.

Haztparken
0

Ska para min hona Blue Angel (Ängel) i maj någon gång så ungarna kommer till sommarlovet =) Min allra första kull så det ska bli jätteroligt!, Längtar :D

Maiae
0

#13 Haha rätt, ingen aning hur den kom hit X)

Någon Medarbetare kan väl ta bort den? :)

Mvh Maia

hugoochip
0

Till inlägg 7#

Chip ska paras med den underbare hanen "Vindens Glader":D

hjartelyckanskaniner
0

#3 Suffi är i dag 11 nu. Några små tecken. Tex. att flytta in allt halm och hö under huset. Sen vill hon inte ha toan på samma ställe som innan.

Får hoppas på en massa bebisar mellan den 27e Feb-1 Mars =)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

kyrkeliden
0

#4 Happy verkar inte vilja ha några bäbisar, även om hon spelar dryg som om hon vore dräktig, men gått 32-33dagar nu så tror inte på det.
Omparning kommer isf ske först efter SM i slutet av maj då jag inte vill missa detta med tjejen.

Har dock ytterliggare en hona parad som är på dag 15:
Är mellan dessa:

Flamencos Premier Rose <3 Ch From Above

Bove
Har just nu Bove hemma hos mig och denna stora(!) kille är så mysig! Vill gosa hela tiden och det bästa han vet är när man lägger sin panna mot hans och gnuggar…så gooos!

Ronja
ÄR även detta en stor donna. Mysig på alla sätt, äslakr mat och myser gärna en stund när hon själv vill.

Båda elitklassade i bana, Bove Ch i krok. Kommer själv behålla en unge.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Husberg
0

Till inlägg #2. Tyvärr var Ida skendräktig och ska nu paras om med Frihetens Dayo. Mer om den kulle kan du se här.