Bella söker hane
Opel Speedster "Bella" söker hane för parning i april, ev. maj.
Bella är en ganska stor gul/svart japantecknad vädurskorsning, med en massa spring i benen. Hon är inte tävlad än, men här hemma hoppar hon för det mesta fint i lagom tempo, fast ibland finns de ju såå mycket annat skoj att titta på också ;) Bella är världens snällaste och mysigaste! Så fort man kommer in i buren ska hon upp i knäet och bli klappad, och hon vill alltid ha uppmärksamhet.
Hon är också besläktad med en massa: S CH Prins Elliot, CH Busig men söt, Ch Incredible Sam, Gd Ch King of Magic, Gt CH Set me on fire, Skåningen och Simoneholms-leden.
Hanen jag söker ska vara koncentrerad på hindrena och hoppa med jämt tempo, klassning spelar inte så stor roll. Han får inte heller vara släkt med Bella, och han får inte ha lämnat bettfel innan eller ha bettfel i släkten.
Mejla till malin.vilma@hotmail.com eller pm:a om du har en hane som du tror passar :)
♥
Ch Busig men söt? Är det Valentinos Gt Ch Busig men söt "Mumin" du menar :)?
Oj, ja de är det :)
♥
Vad synd att hon har så många hon är släkt med. Har en hane som jag tror passar henne. Madagaskar hane. Mycket energi i honom, hoppar snyggt, alltid snabb tid, drars mot hinderna. Han är aldrig elak men väldigt bestämd. Det ska ske på hans villkor annars kan man lika bra strunta i det.
Världens busigaste kanin! Han har vällt ner allt ifrån mina hyllor, 2 ggr! Han gillar inte godis och mat är inte heller så gott, därför är han ganska spinkig. Han är lång och smal som mamma Tuva.
Just nu kan jag inte säga vem han är släkt med i de stora leden. Vet bara att han är inavlad pga tjuvparning. Men härligare kanin får man nästan leta efter! Från första stund han såg ett hinder så har han aldrig tvekat. Då ska hindret vara enormt om han skulle gjort det.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Han l?ter j?ttemysig och bra :) skulle du kunna kolla upp vilka han ?r sl?kt med?
♥
Elliot, Mango och Kasper=( Min andra hane som är msv klassad (dock oerhört hanig av sig) är släkt med simoneholms, kasper, nordanvindens och love.
Sven är den sista som jag har. Klassad i Lätt med en pinne i varje. Väärldens härligaste! Då menar jag världens! Han ligger i knät i 1 timme lätt och sover, skottar man upp en bana i snön till honom så springer han där i och gör glädjeskutt. Han följer en hack i häl. Kallar man på honom så kommer han rusande och sätter tassarna på en knän och vill kela. Han är inte släkt med någon i de stora leden. Endast dvv. Hans pappa är svårklassad i KAF. Sven är Msv/Lätt i KAF.
Han springer på i sin takt men stannar inte för att nosa på banan. Han stannar i gräset för han är ett matvrak. Han snor kanelsnäckor ifrån andra på tävlingarna=p Han kan hoppa (tar bara ett exempel) Svår men tävlar bara lätt, utan att slarva på tävlingarna sen. Mycket härlig hane att hoppa och ha och göra med. Skulle aldrig hana sig eller vara aggressiv.
Mvh Emma
han låter oxå jättemysig :) måste bara fråga vart han finns? bor själv i göteborg.
♥
#6 Jag bor i Staffanstop, Skåne. Får se om det blir en tripp upp till Gbg till våren=) Min kompis och jag vill till Lisseberg ihop men har aldrig blivit av.
Sven är 3 år gammal. Hur långt bak i ledet har hon de kaninerna? Min kompis kan räkna ut i Mats hur mycket % det är mellan de om du vill? Mina andra hanar då. Hon ska kolla mellan hennes hane och en av mina kaniner=)
Mvh Emma
okej :) hade tänkt att para henne helst i april, men i början av maj går oxå bra.
gärna :), om jag får din mejl så kan jag skicka dokumentet med hennes släkt, eftersom jag själv inte kan fattar hur jag ska räkna x)
♥
Jag vet inte hur hennes uppfödare har skrivit i hennes härstamning. Men såhär har Suffis gjort:
U: Millenium's Chocolate chip
---------------------------------
E: Premiärs Pow
uu: …..
ue:….
----------------------------------
eu: ……
ee………
ueu: …….
uee: ……
------------------------------------
osv. Inom en sådan är 1 led. så har kaninen 7 sådana också är Elliott i det 7e. Då är han i hennes 7e led och blir då i 8e led i ungens härstamnin. =) Hoppas du förstår=P Jag är inte bra på att förklara..
Mvh Emma
tror jag fattar ^^ men skickade iväg mejlet för säkerhets skull.
har jag gjort rätt så är Elliot i tredje led, Kasper i sjunde och Skåningen i åttonde.
♥
#10 Alf är 1% släkt med henne. Men sen är han själv 2,9% släkt med sig själv.
Mvh Emma
pm:ar dej :)
♥
Kan vara bra att skriva ut klassningen på honan också :)
Not your mom, not your milk.
Hon har inte tävlat än :) Men ska tävlas 21 februari,^^
♥
ursäkta för att jag lägger mej i men är det verkligen klokt att para redan i april? då är hon ju inte mer än 7 månader!.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
de är helt okej :P, hon är 7 månader i april, jag har pratat med massa olika uppfödare o.s.v som säger att det är okej att para henne då.
♥