Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 811 ggr
kyrkeliden
0

Resultat 23-24jan

Hur har deet gått för alla i helgen?

Skriv & berätta :D

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

minkaninester
0

Var ju morotscupen idag, hoppade tre kaniner, Ester som är min egen, Glädjens Blossande & Kyrkelidens Beat it som båda ägs av Olivia, (Bolten).

Först ut var Ester, hon var jätte fin, fick två fel men jag är supernöjd med rundan! :) Vi kom till final, och där kom hon ut med 1 fel och var ännu finare, var verkligen hennes dag!

Sen i MSV var det både Bossa och Bettan. Av dem två var Bettan först, hon hade bra fart och vi kom igenom banan på 5 fel, varav ett var korrigeringsfel, men jag är nöjd för hon hoppade stort och sprang på bra, tyvärr ingen final då det var 4 felare som gick vidare ;)

Sen var det Bossa, haha ja, vad ska man säga? Hon "hoppade". Nu var hon väldigt brunstig och rullade runt, fick henne över start men längre kom vi inte haha x)

Sen var det andra omgången i lätten, och där var det Ester igen. Hon var super fin där i men lite mer fart, och lite stirrigare så det blev två fel där också, men det räckte till en final ;) I finalen var hon dock lite lugnare men fortfarande lite stirrig, där gick hon på ett fel men kom igenom banan väldigt fort! :)

Så bettan kom 15/34 eller 35, (något sånt ;P) (MSV)
Bossa, oplacerad. (MSV)
Ester, krok lätt #1, 15/63 & #2, 18/62

Och sen placerade sig Ester i morotscupen och
vi fick hem en säck morötter! :D

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

KyrkelidensJosefin
0

#1 Hejja fina Bettan!

Rättar bara lite :P Dangerous Beat it är det numera;)

//Josefin Svensson

Medarbetare Kaninhoppning iFokus

www.dangeroushk.weebly.com

Dangerous kaninuppfödning

minkaninester
0

#2: Haha tackar! ;)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

hugoochip
0

Jag var då också på morotskuppen:)

Först ut i lätten var det då lilla Molle."Best you can get"

Han var jättefin och gjorde ett fint lopp på 2+1.Där placerade han sej som 13/63.

Det räckte för att komma till final och i finalen gjorde han en fin runda på 1+3,men när han hoppade omhoppningen var han så trött så han kostade på sej något slarvfel.Här tog han också sin första pinne:D

Näst ut var Hugo."Black Shadow"

Han var inte riktigt sej själv och var väldigt seg.

Han i sin första runda 4 fel vilket inte räckte till omhoppningen.Där placerade han sej som 36/63.

När nästa lätt satte igång gjorde han en mer samlad runda på 2 fel.Det räckte för omhoppninen.Där han fick 3 fel och placerade sig som 41/58. 

Sedan hade jag ju Chip."Milleniums hot chocolate chip"

Henne ska vi inte tala om..

Hon var väldigt försiktig och luktig+brunst så vi plöjde genom halva banan där jag valde att utgå;)Hon blev då opl.

Chip blev sedan parad med Vindens Glader och det blev en lyckad parning:)

Jetaime
0

Det gick inte alls bra för mina :p (Morotscupen, skepparslöv 23/1)

Årissa var så brunstig att hon slängde sig på marken bara man tog på henne och rullade sig för hon inte visste var hon skulle ta vägen och letade bara efter hanar.. (y). Båda gångerna kom vi ingenstans då hon bara låg ner på golvet.

Gramet var helt virrig och osäker (och lite ur form dessutom (a))och visste inte var hon skulle, så det blev 4 fel i första och 2+3 i andra.

skanorskaniner
0

Jag va också på morotscupen i skepparslöv :) jag tävlade 9 kaniner varav 2 var mina. Jag kommer inte berätta om alla utan bara om de som det gick bra för:P Bosse och Challe är inte mina kaniner utan en kompis;)

Bosse (Milleniums Chokladsorbet) var jätte duktig och vann första lätten på 0+0 fel och va den enda dubbel nollan:) Han har inte hoppat sedan september så målet var att bara få honom igenom banan, så jag var lite chokad när vi kom i mål efter finalen och han hade gått på 0+0:P I andra lätten gick han på 1+0 och kom 6a. Han fick 2 pinnar och blev medelsvår. Sen kom han 3:a i cupen och blev slagen av syrran Suffi med samma poäng men hon va snabbare.

Challe (Kyrkelidens Kavat & Modig) va också jätte duktig. Första lätten gick han på 1+0 och kom 7a. Andra lätten gick han på 0+2 blev ett litet missförstånd mellan oss i finalen och han rev ett hinder som han egentligen skulle ha klarat. Men han kom på en 10e plats. Han fick också 2 pinnar och blev medelsvår på endast 3 starter:) Han kom 5a i cupen :-)

Min underbara Frasse(Khaos Jumping Frenchman of Maine) gick på 1+0 i medelsvåren och vann klassen:) Han hoppade riktigt fint och i bra tempo. Ett bra slut på medelsvåren eftersom han blev svår i krok. Nu är han svår i båda och kommer debutera svår i februari eller mars.

Hipptipp
0

Tävlade också (Morotskuppen) Jätte stolt över Hipp (Hipp`s magic touch) hon kom 4 av 63!

Nöjd med Tipp också som kom igenom bana, och till finalen.XP

kyrkeliden
0

Tävlade inte själv, men en massa bäbisar gjorde :D

Charlie, "Kavat & Modig" har Emma redan nämnt fick 2pinnar och blev msv i krok.

Alfred, "Sann & Ärlig" tog en pinne i krok

Knatte "Tuff & Kaxig", kom precis utanför placering i ena kroken

Bus "Lek & Bus" tog både en krok och en rakpinne genom vinst i båda i helgen. Blev därmed msv i krok hon med!

Gustaf "Söt & Gullig" lät jag Magda ta med å tävla i helgen. Hade varit helt galen i rakbana och bara sprungit ut =p I krok msv*2 dagen efter tar han två pinnar och blir svår!! Gustaf din dåre! Lätt i rak utan pinnar, svår i krok…ehmm…ja…och killen är 6månader gammal, tok!

Sven "7Up" ska ha varit sötast som vanligt iaf ;o)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Twinklys
0

Kopierar det jag skrev i bdb precis ;)

Första lätten gick det inte bra för någon av mina busungar, den enda som kom igenom banan var Elsa som gick på 4 fel, haha. Synd att hon inte fick ett fel mindre så hon kunde komma till final och bli placerad i cupen :P Chania var jätterädd, hon hoppade bara ett hinder på framhoppningen. På banan kom hon knappt över start sen stod hon där och gnisslade tänder, stackaren! Hon var verkligen jätterädd. Zoë hoppade inte alls på framhoppningen, kom över ett hinder på banan och rev ett, sen blev det stopp. Och Cupcake tramsade som han brukar :P

I andra lätten gick det bättre! Hade Zoë först ut, hon hade massor med spring i benen. Hoppade lite på framhoppningen, men vägrade hoppa X:et, hehe. Men sen på banan var hon överallt och ingenstans, och fick ta tillbaka henne flera gånger innan hon kom över hinderna. Men hon hoppade ändå rätt snyggt :) Banan var på 9 hinder och hon fick 5 fel, kom dessutom i mål precis innan tiden tog slut.
Chania var inte lika rädd längre, hon skuttade lite och dök genom hinderna, hehe. Hoppade bara en rättuppstående, och hann riva runt 5 hinder innan tiden tog slut.
Cupcake var jättehanig och snusade överallt, när han väl bestämt sig för att lukta noooga på något så kunde jag inte flytta bort honom, haha! Men han kom i mål iaf, på 5 fel :)
Elsa var jätteduktig! Efter att ha haft en väldigt tur kom hon i mål på 1 fel. Vissa hinder skakade till, och om man tittar noga på filmen så ser man att en av bommarna på det näst sista hindret hoppar ur märlan men landar i märlan igen, hehe. I finalen var hon grym! Behövde inte korrigera henne alls och hon sprang på jättefint, hon hade inte ens behövt mig eller en sele, nästan iaf, hehe ;) Så det blev en pinne och en 7:e plats :D
*stolt matte*

Film på Elsa:
http://www.youtube.com/watch?v=fUWv5FZmsn0
Louise filmade första rundan, Emma andra. Tack!

hjartelyckanskaniner
0

Jag tävlade Suffi, Svennis, Gladis och Alf.

Suffi var först ut och hoppade 1+0 fel och tog pinne. Nu är tjejen Msv i krok.

I andra lätten gick hon på 0+0 fel och vann. Suffi kom sedan 2a i morotscupen och vi fick med oss en stor säck morötter.

Alf var det sen. Ett snyggt lopp på 2+0 fel. Sen blir man extra stolt när man hör en säga ''så ska en kanin se ut!''. En stor (för mig iaf^^) uppfödare och har många, många duktiga kaniner. Alf tog sin andra pinne på 2 starten. I andra lätten var hans muskler trötta men han själv ville springa på fort fort. Han hoppade på 3 fel.

Glader var såååå hanig! Jag fick stå 2 meter bakom honom annars hade han hoppat på mig. Får hoppas att han blir mindre snuskig nu när han träffat en flicka.

Sen i andra lätten tävlade Sven. Han var ganska mätt efter att ha ätit hela dagen=P Sprang på i bra fart men rev 6 hinder. Men man kan ju inte mer än älska min lilla köttbulle! Att charma folk är han expert på! Han åt nog 1 banan, lite morötter och något brödbit=P Ja, den kaninen äter allt! Förstår inte hur han orkar så mycket=P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/