Hur tränar ni era kaniner?
Vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden men men :P
haha eftersom jag har varit lite lat nu ett tag och typ övermatat kaninerna för att det har varit så kallt så skulle dom behöva komma i form lite :P
Jag har väldigt djup snö här hemma typ minst 50 cm :S Och ninerna är inte så sugna att skutta omkring i snön dom sjunker ner och så blir dom ledsna :( Men jag är endå ute efter lite träningstips för snöns kommer ju inte ligga därute i all evighet ;) jag har en helt okej backe att träna i bara att jag aldrig orkar gå dit med kaninerna :P
Har tyvärr ingen skog i närheten även fast jag bor ute på landet :/ Ibland tar jag en kaninis och går til skogen men det tar en stund att gå dit men ja det är ju också lite träning :)
Har ettt gärde där jag brukar springa med dom också och det är ofta uppskattat eftersom dte är så stor aytor att röra sig på och kaninerna får gräva hur mycket dom vill ( mamma blir ledsen om dom gräver på gräsmattan:/)
Så jag skulle vilja veta hur ni tränar kondisen och bygger upp muskler på era kaniner så jag får lite ideér för jag har ideé torka :P

Kan ju skotta lite så de får hoppa?:)och brukar gå lite i sele där det är lite kulligt, men har typ inte heller nån skog.
#1 Menar du att jag ska hoppträna dem :)? Jag hopptränar "tyvärr" aldrig mina kaniner:P Eller ibland om det behövs :)

#2 asså skotta så du kan ta ut dom i hagen;) och om de ska träna upp sig lite elr vad man ska säga kan du ju packa ihop snön lite till små "kullar":) Zessan älskar det, då det inte är bara platt och brukar skutta omkring på kullarna och ibland hoppa över dem om de är små:P
Ja gjorde så i en hage idag Albin blev jätte lycklig <3 :)

#4 kul!:)
Jag har skottat upp en rektanglig bana och stuckit ner bommar i snön för att markera hörn och sånt, som en mini-paddock ungefär. Och satt ut hinder och sånt för att öva.