Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 1267 ggr
nellachilli
0

Ta in kaninen?

Min kompis har en belgisk jätte, men hon ska köpa en till kanin (en harkorsning som kräver mycket plats). Problemet är att hon inte har plats att ha kvar sin belgiska jätte ute längre och tänker nu ta in henne och ha henne som innekanin i en innebur. När hon sa det fick jag en tankeställare då jag har fått lära mig att man inte ska ta in kaniner när det är vinter och minus grader. De kan ju få värmeslag?

Hipptipp
0

kräver en harkorsning mer plats en någon annan kanin?  Jag har hört att det är farligt att ta in kaniner på vintern och sedan ta ut dom igen för då kan dom bli förkylda, men jag har inte läst något om att dom kan få värmeslag.

hugoochip
0

Det sa du inte innan?^^

Det jag har fått lära mej är som 0# säger:att man inte ska ta in kaniner när det när det är minus.Men du kan ju rätta mej om jag har fel-.-

Hipptipp
0

#2 men jag skrev ju bara vad jag har läst?

hugoochip
0

Men enligt mej tror jag inte att det är så smart..

Tycker du ska köpa en utebur istället för en innebur.

minkaninester
0

Nej inte på vinter. Bättre att vänta till sommaren isåfall om hon ska ta in sin BJ. Och att bygga en till utebur/köpa borde inte vara så svårt! :P

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

nellachilli
0

#4 du menar väl att hon inte ska köpa en utebur istället för en innebur? Jag tror att min kompis vet vad hon gör^^

minkaninester
0

#6: nej men som kaninen kan vara i sålänge. Tycker bara det är dumt och riskabelt att ta in kaninen nu på vintern.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

hugoochip
0

6#Jag tror hon vet att hon är en tjej;D^^

Jag tycket vi kan ta bort tråden!

Men först måste vi ju såklart ha tråd skaparens godkännande.

nellachilli
0

Ja, du har rätt! vi tar bort tråden!!

SaraDerek
0

Tog in 3 kaniner som var ute kaniner. inga problem!

Papaya
0

När jag tog in ett par kaniner för kloklippning så reagerade dom snabbt på värmen. Dom bor ändå i en byggnad med ca 8-10 plusgrader. Så jag skulle verkligen inte ta in en kanin om den bott ute under vintern, med vinterpäls och allt. Har man inte plats så ska man lösa det innan man skaffar fler kaniner. Och av egen erfarenhet så skulle jag säga att belgiska jättar kräver mer plats än en harkorsning och jag skulle därför valt att ha kvar jätten ute och ha haren inne och istället se till att motionera den utanför buren. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner