Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 1727 ggr
Popstar
0

ååh! blir så arg ;@

Imorse när jag gick ut till kaninerna så öppnade jag foderhinken. Jag hade haft två olika energigrejs&kaningodis i två påsar i snart en månad. Dem var väl knytna och låg där på kvällen innan.

Men nu så såg jag att någon hade tagit ut allt energi&godisgrejjs så att pelletsen var blandat tillsammans med det!

Eftersom jag var sjuk&hemma så ringde jag snabbt till pappa och frågade ifall han hade gjort det.

Och han sa nej, så sedan när lillasyrran kom hem så frågade jag henne och hon sa också nej.

Och plastpåsarna var också borta, men tror att det är en person som tidigare gjort sådannt här hemma hos mej.

I sommras så hade jag vitamindropps till mina kaniner i foderhinken. Men sen var dem borta! ;ss

Grannarna hade haft besök av en konstig kille som gick i 7;an. Han som var 13 och en som var 7 umgicks tydligen,[ grannen ]. Dem hade varit inne på våran gård fick jag höra när jag tjuvlyssnade lite.

Helt otroligt ;ssss

Tror ni att det var han igen?

sotlynx
0

Fan vad obehagligt! Det kan ju vara vad som helst i fodret nästa gång! En av mina kompisar är uppfödare och fick krossat glas i sitt foder en gång när hon hade besök av vandaler i sitt stall. Som tur upptäcktes det direkt, men ändå. Sätt lås på tunnan.

Popstar
0

#1 ja det är jätte obehagligt!

samtidigt blir man ju lite rädd också, tänk om det liksom står någon där på kvällen när det är mörkt och jag går ut till kaninerna, det kan ju hända vad som helst.

Nu är min pellets förstörd -.-'

bara massa med godis ju!

sotlynx
0

Kan du inte ha med det in? Så du slipper oroa dig?

Popstar
0

#3 jomen, det är såhär att det är en rätt så stor "hink".

Pellets te 4 kaniner, blir lite jobbigt att gå fram o tillbaka md den Tungan ute

jaja, vet du någon som har en kull leveransklar t våren? :ddd

PrinzeZz
0

#1 försök tänka på att inte svära

Du kan inte sätta lås så dom inte kommer in?, vet hur det är att ha oinbjudna gäster och det är inte kul

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Popstar
0

#5 jo jag ska nog höra med pappa om han kan hjälpa mej med det :)

nej usch, har det hänt dej? ;/

pepsi-v-emmelie
0

Så har det hänt mig med! Fasst dom har typ slängt ut all halm ur buren och hällt vatten på dom och sånt! Man blir sjukt arg! Dom har varit och öppnat burana åt dom också,fattar inte vad dom vill?

Qepta
0

Hänt ungefär samma sak för mig, dom släppre ut Chili när hon hade ungar på ca 2-3 veckor i boet, 3-4 gånger släppte dom ut henne och jag va 99% säker på att det var några personer (nämner inga namn) så ja skrev på bdb att om ja fick tag i den personen skulle den anmälas och allt, efter det så släppte dom inte ut henne nå mer.
och nu bor hon hemma och det är jag jäkligt glad över för skulle jag mista henne nu vet jag inte vad jag skulle göra.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Popstar
0

#8 men gud så hemskt.

Dessutom när hon hade ungar och allt ;ss

#7 hällde dem vatten på din/a kanin/er? ;o

hur kan man göra någonting sådant ?! -.-''''

pepsi-v-emmelie
0

Japp,dom hällde en hel hink på dom,det stod en hink vid buren och det var alldeles blött där

[Fruktiz]
0

#Alla inlägg: Asså vad dumt! Hur kan folk göra såhär?!

#8: Precis när din kanin hade ungar också?!

[Agneslundin]
0

vad taskiga personer det finns :(
sätt lås på burar och foderhinkar, det blir säkrare .
vissa människor kanske inte gillar kaniner och häller gifter i pelletsen.. okeej nu kommer min fantasi upp igen men ändå det kan ju hända

annaforsgren
0

Gud vad jag hatar sånna där människor!
Min kanin gick på foder hos en uppfödare och blev stulen, han är spårlöst försvunnen sedan ett år ungefär :(

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Linus-the-bunny
0

Min kanin blev slagen jag har hade ett kaninhus förr (då det är en dörr som man öppnar) och då hade hon gått in och slagit henne och när jag sa det till deras familj så trodde dem inte mig och påstod att jag ljög!!

pepsi-v-emmelie
0

Shit! Varför slå ett oskyldigt djur? Dom är ju helt dumma i huvudet!

Qepta
0

#9 Jo precis, och det upprepades ett tag tills jag blev av med ungarna och tog hem honan till mig.
Chili bodde hos en kompis farfar förut ett tag då mamma inte vela ha kaninen hemma, så fick hon en kull och jag tror jag vet vem som låg bakom allt det här men nu spelar det ingen roll för djuren mår bra. men jag förstår inte hur människor tänker :(

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Hipptipp
0

Har hittat små sten i kaninernas matskålar, man blir så arg! Så nu har jag satt lås på buren. :)

Linus-the-bunny
0

Jag förstår inte varför endel folk inte låter  andras djur eller saker  vara!! :(