Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettklasser-uppklassning
Läst 741 ggr
MixiDixi
0

Klubbar?

Hejsan!
Nu är det såhär att jag tänkte börja tävla med min kanin Dixi, men jag är ju inte med i någon klubb :( Vi är två som vill tävla med våra kaniner, jag känner ju ingen som tävlar eller något sånt så det är lite svårt … :S Så vet jag hur Dixi skulle göra: Springa fram till ett hinder och sätta framtassarna på högsta bommen och hoppa bock över :| Men då finns det någon klubb i närheten av Mora, med typ lite yngre personer? tex 10-13 år? Och hur vet man när det är nå'n tävling, lägger man typ ut annonser? Hehe, jag har hört att första gången man tävlar måste man inte vara med i någon klubb, ska väl prova och sedan få se hur det går, Dixi har ju som sagt bara hoppat 30 cm …

Tack på förhand! (Om gruppen är fel, fixa det!)

Husberg
0

Du kan hitta olika anslutna klubbar genom sveriges kaninhoppares riksförbund. 
Tyvärr finns det nog ingen klubb med bara 10-13 åringar men visst finns dem i denna ålder i alla klubbar.

Varje klubb har ett så kallat Anmälnins forum där dem bygger upp årets tävlingar. Genom där kan du anmäla dig till en tävling.
Sedan kostar det att vara medlem i en klubb, du betalar in 100-200kr varje år.

Att Dixi hoppat 30cm är en bra början eftersom varje lätt klass har höjden 30cm. Vid kombinerat är max längden 40-45cm.

MixiDixi
0

Hehe, hon hoppar väldigt fint :)

Tror nog att jag måste TRÄNA TRÄNA TRÄNA, sedan första tävlingen (man behöver väl inte vara med i nå'n klubb på den?) och sedan … Ja, sedan kanske!

Husberg
0

#2: Jag tror inte du behöver vara klubbmedlem för första gången. Sedan kan du tävla mini, en lättare klass som går före lätt klassen. På denna bana får hindret bara vara 20cm högt.

MixiDixi
0

Ojsan, hoppas jag hittar nå'n tävling då!

Blev riktigt sugen på att tävla nu … Hehe, tävlar ju i lite hästhoppning, och 30cm är jätte-jätte-lågt. Och 20cm ska vi inte tala om! Men för Dixi är det nog ganska högt …

hugoochip
0

Det är ju lite skillnad på kaninhopning och hästhoppning;)

Specielt höjderna xD

minkaninester
0

#5: Haha gud ja, tänk så hade man haft hästhöjder! x)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

MixiDixi
0

#6: ja, tänk!

Typ:

Kaninhoppning, lätt A lätt B lätt C lätt D och clear round 40 cm!

Lätt A är högst :)

Ingen kanin (nu säger jag INGEN kanin, och det är ju ingen kanin!) klarar av att hoppa 130, ingen!

hugoochip
0

XD Det hade varit coolt!

Man bara"Jag ska tävla i helgen,har inte hoppat min kanin på ett tag så vi börjar lite lätt,typ 120 cm"! XD

MixiDixi
0

#8: Ja, exakt!

Hehe, jag och min kompis ska nog starta någon liten liten tävling. Eller vi planerar det, om vi får.