Eng. Scheck + Hermelinungar
Jag har ev. tänkt att ta ungar på min trevliga kaninhona Skrållan med en riktigt snygg hane vid namn Ozzy Osbourne som ägs av Claudia - Claudia90 här.
Det är tänkt att ungarna ska bli hoppkaniner, och denna kombinationen blir nog bra!
Jag, Stina, bor någon mil utanför Gävle. Där kommer ungarna att finnas.
(den lilla bilden är Skrållan)
Om Skrållan:
Hon är en hermelin, men något större och längre öron än standarden. I buren kommer hon fram och vill gosa lite, men gillar bäst att gosa i famnen. Ute i hagen så skuttar hon gärna fram och vill ha uppmärksamhet. Hon är en liten modig kanin också, då hon skuttar fram utan rädsla till våra katter och nosar på dom! När hon är på humöret så är hon riktigt duktig på att hoppa! I yngre dar var hon dock bättre (; Tidigare så har hon haft två kullar och har varit en riktigt duktig mamma. Hon blir 4 år.
Om Ozzy:
Ozzy är en väldigt trevlig liten sak, han gillar att kela och han är väldigt nyfiken och framåt. Inte rädd för nya saker. Han kommer alltid fram och vill hälsa i buren, han kan vara lös ute också, utan att han springer bort. Själv har jag inte hoppat med honom men jag tror inte det gör så mycket om ungarna blir hoppare. Rasen är ju en perfekt hoppkanin arnars.
I B-klass på utställning fick han 95p och blev Bäst tecknade. På örebro utställningen den 24/1 fick han 94p, i A-klass.
Skriv gärna om ni är intresserade av en unge! (:
Aut viam inveniam aut faciam

putt putt ;D

puttar upp
I lördags, 30/5, parades Skrållan med Ozzy. Allt som allt blev det två parningar och nu är det bara att vänta och se!
Ojoj, glömt att skriva här att parningen inte tog sig.
Vad synd,ska ni para om dom?:)
Föräldradjuren var jättefina!
Nej, det blev ingen omparning.
Tack så mycket!

7# Du vet att du får para om din hona, eller någon annan hona när du vill, =)
#8 Tack så mycket! Hør av mig i vår om det blir något! :)