Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettot-övrigt-måste-skriva-av-mig
Läst 1510 ggr
adelinerokaniner
0

Kanin namn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken seriös tråd detta kommer bli….Oskyldig

En av mina yngsta kaniner heter Glad stone (Kullenstema: hopphästar) kallas Skåning. Tyckte att jag kände igen det namnet från en annan kanin och upptäckte snart att det var Louise Janssons kanin.

Vad tycker ni om att ha liknande namn på kaniner? (inte bara på det jag tar upp i denna tråd - "får" jag kalla honom skåning?- utan alla kaninnamn..

Vad tycker ni?

Maiae
0

Tycker det är helt ok, det finns ju inte bara en kanin som bär på det namnet. Utan du ar ju rätt att kalla din kanin det om du vill ;)

Mvh Maia

thexclub
0

Klart du får, men det kommer säkert vara en del som blir irriterade och du får räkna med att din kanin lär bli ihopblandad med "stora" skåningen ibland. Personligen ser jag inget fel med att döpa sin kanin till det.

the vanity, it becomes insanity

kyrkeliden
0

Skåningen kallades han ;O)

Man får ju kalla sin kanin vad man vill, finns ju inget patent på namn heller =p
Dock är Skåningen Sveriges, kanke världens mest kända hoppkanin och finns i nästan alla hoppkaniners stasm idag (de som är hoppavlade). Så namnet kommer många känna igen ;)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

hjartelyckanskaniner
0

Jag tycker att du kan kalla honom skåningen! Jag skulle inte klagat på om t.ex. Sven skulle bli världskänd (vilket är väldigt liten chans, eller vad tror du Sandra?;))  så skulle jag bara bli glad om någon ville ''härma'' och döpa eller kalla sin kanin Sven:).

Det finns säkert många i Sveige som har t.ex. en Dvärgkull eller någon Chokladkull så man kan ju inte vara ensam med det. Det får man räkna med när man sätter namn på en kanin:) Det är precis som om ingen får heter Emma utom jag, det går ju inte!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Qepta
0

håller med #4

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

minkaninester
0

Klart du kan kalla honom det:)

#4 Precis!

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

kyrkeliden
0

#4 Vaddå? Sven e ju världskändis Oskyldig

Man har rätt å kalla sin kanin vad man vill. Tycker folk annorlunda, är deras problem

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

DixieMyMelina
0

Jag har läst en bok om Skåningen Flört

hjartelyckanskaniner
0

Haha, i söthet då;) finns ingen sötare kanin än min köttbulle Sven<3

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

adelinerokaniner
0

#8: ja, det är lite  därför jag undrar om folk "tar illa upp" för att jag kallar honom Skåning..

annaforsgren
0

Det enda som kanske händer är om du parar din skåning med en hoppkanin och så kanske de i flera generationer fram tro att den kaninen är släkt med den "stora" skåningen.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Hipptipp
0

ååååhh, skåning är ett jätte gulligt namn. Kalla honom vad du vill.Glad

hugoochip
0

Klart du kan kalla honom Skåning men han kommer antagligen lätt bli ihopblandad med den "stora" skåningen;)