Hur ska man träna i vinter?
hej hej!
Jag o mina 2 kaniner tävlar kaninhoppning o de tycker det är jätte roligt.. Men jag har en fråga jag har funderat över..Hur ska man träna nu i vintern när snön är så djup här i stockholm? :'O
Jag är rädd att mina kaniner kommer glömma allt jag o de har tränat på de sista månaderna .. Någon som har ett super bra tips?
tacksam för svar!
Kram
Putt:)
Undrar samma sak men jag tror att det viktigade är att man håller igång dom,konditionsträning osv:)

Aa :)
Men jag har ganska mycket snö här o jag vågar inte släppa ut dem i rasthagen för då kan de blir förkylda.
Men gör som jag:)
Ta ut dom i sele och när ni är klara torkar du av kaninen med en handduk:) När du ska hoppa så skottar du bara upp en bana,det ska jag göra idag;)
vill du träna är det bara att skotta.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Jag har tränade här i Stockholm här om dan. Det var redan skottat där vi tränade men det gick super iallfall :)
Mvh Maia

Tack!
#3 : Blir dom inte sjuka då?
De är inte vana vid det..
Många säger att fettet i pälsen försvinner.
Är dina kaniner inne kaniner?
Annars blir dom inte sjuka. Dom sätter vinterpälsen för att klara av snön och det kalla klimatet=)

Dom är ute , men ibland tar jag in dom o myser :)
Bara du inte tar in dom för länge,max 10 min,dom kan lätt få värmeslag nu när det är så kallt ute;)

#8 Om dom bor ute kan du träna ute utan ott dom kommer frysa eftersom dom har vinterpäls :)
Mvh Maia

okej ,hur ser man att de har värmeslag?
Dom ligger och flåsar typ :P Hade en kanin som fick värmselsag i sommras hon bara låg och flämtade och det rann floder ur näsan på henne ( kaniner "svettas"ur näsan) så jag la henne i skuggan med en våt handduk över henne :)
Dock har jag aldrig varit med om att någon av mina kaniner får värmeslag när jag tar in dem och gosar med dem . Men jag brukar inte ha dem inne så länge max 20 minuter :)

Jag hittar inte äns mina hinder, asså snön är så djup 

#13 oj:O
Som alla sagt skotta, och om det är lite snö så kan du ha väldigt låga hinder, då det verkligen är jobbigt att hoppa i snön!:)