Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 575 ggr
Emiizan
0

Nu i början..

Jag har inte precis tränat mina kaniner så länge, eftersom de bara är 6 mån gamla. Jag tyckte dom var rätt så duktiga i början, men nu har dom blivit alldeles olydiga och frånvarande. Jag vet att dem kan, men de bara stannar framför hindret och nosar på det eller kliver på det. Jag har testat med alla möjliga sorts hinder i olika låga höjder, men dom bara vägrar.. Dom har klarat det, och dom ska klara det igen!

Men hur ska jag lära dom att hoppa ordentligt?

Ida-M
0

De kanske kommit in i tonåren lite tidigt? Eller så kanske du har tränat för ofta..?

Emiizan
0

#2 Mmm.. Jag tror inte det beror på att jag tränat för mycket, snarare att dom känner sig obekväma framför hindret. Men jag vet inte, blir dom olydiga/obekväma av sig i tonåren?

Ida-M
0

#2 Det beror väll på varje inivid hur de är under tonåren.När min kanin kom in i tonåren märkte jag det knappt, hon var som vanligt. Men när hon brunstar kan hon ibland bli väldigt sur.

PaaatyPalm
0

Jag skulle nog personligen säga att det antingen är så att de är i tonåren och då är det bara att ha tålamod :P
Eller så har de helt enkelt tröttnat :) Det är ju helt olika hur mycket man ska hoppa för att kaninen ska tröttna, vissa kan man ju hoppa med varige dag utan att något händer medans man med vissa bara kan hoppa typ varannan vecka.

Det jag skulle föra tror jag är att jag skulle sätta in ett lågt hinder i buren bara, för att om det är så som du säger att de är obekväma så vänjer sig de med hindrena kanske sakta men säkert.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Emiizan
0

#4 Okej :)