Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: träning-tips-råd
Läst 891 ggr
hugoochip
0

Sprattlande och "nypande kanin"

hugoochip
0

Min ena kanin nyper i kläderna när man bär honom och ibland kan det göra riktigt ontGråterJag brukar putta bort nosen men då kuttrar han till och blir jättearg!Vad kan jag göra åt detta??

hugoochip
0

OPS inlägget komm fel!Moderator får gärna flytta inlägget till en mer passande kategori:)

hjartelyckanskaniner
0

Min ena kanin säger till när han har ont om man kollar sår eller om han busar. 2 kaniner ska spela kaxiga och stampar när man hoppar.

Du kan prova med att säga Nej! ganska högt och låta arg, som man gör med hundar och sedan ta ner kaninen på golvet om han sitter i ditt knä. Hoppar han upp till dig och börjar bitas så gör du om det igen tills han slutar då berömmer du honom. Det hjälper inte att slå till kaninen på nosen eller puttar för hårt så det kan göra ont på kaninen för då blir den bara aggressiv och då har du det problemet. Du ska vara sträng, men inte för hårdhänt eller skrika på kaninen.

Sen när han slutar naffsas och bitas så kan du ju leka med honom. Lite cirkus konster kanske? Det gillar en av mina kaniner. Han älskar kanelbullar, fått ifrån pappa Oscar;) så om man har en kanelbulle framför honom och säger ''Upp'' så ställer han sig på bakbenen och säger man sedan ''Hoppa'' så hoppar han efter kanelbullen på bakbenen=P

Försök att ha roligt med kaninen och berömma istället för att skälla på honom för minsta lilla. Mamma säger att jag är lite väl sträng med mina, men man kan väll säga att de är väl uppfustrade för om de är nära mig så hoppar de upp i knät och är nära mig och har respekt för mig, men även om jag är sträng så skriker jag inte åt de och vi har roligt ihop. När kaninen klarar ett svårt hinder så berömmer jag och ger de godis så de förstår att de gjort något bra.

Som min jobbarkompis säger, ger man ris så ska man ge ros också.

Lite OT i inlägget, men hoppas du förstår vad jag menar:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

hugoochip
0

Tack för svaret!

Jag förstår vad du menar och jag ska "följa ditt exempel" och fortsätta att uppfostra alla ninisarna:D Vad gulligt att han gillar kanelbullar!Skrattande

hjartelyckanskaniner
0

Hoppas det går bra med kaninen=)

Haha, hela han är gullig:D händer ofta att han rymmer ifrån buren och sätter sig uppe på höbalen och äter=P så nu har han hänglås på sin bur.

Mvh Emma

hugoochip
0

Naww!

Han låter lika lurig som en av mina ögonstenar!<3

Han är en riktig diva,han äter bara morot om man matar honom med den!XD

Han heter Black shadow,allmänt kallad Hugo<3

hjartelyckanskaniner
0

Haha:P Hittade, som vanligt, Sven utanför buren idag. Han hade på något sett fått upp hänglåset och hoppat ut ur buren. Makalösa kanin!!

Mvh Emma

hugoochip
0

Jag såg hanom på en tävling tror jag:)

Underbart söt kanin<3