Köp lista
Hej.. Nu är det så att jag ska hemta hem en liten kaninunge 30nde Maj och då behöver man ju köpa lite saker (:.. så jag har tänkt att göra en Köp lista men kommer knappt på vad jag ska köpa xD så nu behöver jag er hjälp (: Der här har jag kommit på:
* Sele
* Koppel
* Transportbur
* Gallerboll ( till transportburen)
* Vatten flaska
*matskål
* Höhäck
sen kom jag inte på något mer xD
// Ludde
Vad menar du med "gallerboll"? Höhäck?
*Foder och hö också, så klart. :)

Bur (A)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#1 - Gallerboll=boll som man brukar ha i transportburen och fylla med hö på t.ex tävlingar..
Not your mom, not your milk.

Rast bur om man vill :)
#3 Alltså en höboll. :)
Brukar inte vara bara i transportburen, ska finnas ständigt fyllt i vanliga buren också. Hö är ca 80% av kaninens totala föda.

Betesbur/kompostgaller?
Kanske inte det nödvändigaste men kul och bra för kaninen :)
men det kanske man köper lite senare..
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
När kaninen är liten brukar de kunna ta sig igenom kompostgaller, så länge huvudet går igenom hålen i gallret. Bar aen liten varning. :)

halm och så:P

"bajslåda" 
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#9 hah, juste (:
#8 självklart :D men eftersom jag redan har 2 kaniner så räknade jag inte in det (:
#7 ja det viste jag, men tack för iden iallafall (:
// Ludde

#11 ja (:
// Ludde

Så ..
* Sele
* Koppel
* Transportbur
* Transportburs matta
* Gallerboll ( till transportburen)
* Vatten flaska
* matskål
* Höhäck
* Hörn toalätt
* Sitthylla/hus
* Kompostgaller
* nät (till kompostgallret så att kaninungen inte kan rymma ;))
Så, där är min lilla uppdatering xD observera att ja inte har skrivit med Halm, hö och spån, då jag redan har det hemma (: och inte bur matrial heller, då vi ska köpa det idag xD
// Ludde

det ser jättebra ut. =)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Ser bra ut.
Men ger en liten varning för att ha endast kompostgaller som utehage till kaninbebisar! Eftersom dom är så pass små och smidiga kan det bli så att dom (iaf. nästan) kommer ut genom gallret. Tycker man ska vänta med kompostgaller som utehage tills dom har växt till sig, så dom inte gör illa sig. Min kanin gjorde iaf. ett försök att utforska gräset på andra sidan gallret, men som tur var hann jag få stopp på henne innan hon hade lyckats ta sig ut. Så nu ska jag vänta till hon har fyllt iaf. 3,5 månader innan hon får gå ut där igen, men har en annan bur med hönsnät runt (med inbyggd sittlåda och sånt) som hon kan ha som utebur tills dess.

#15 okej (: men om man sätter tex Minkgaller runt om hela kompost hagen kan den omöjligt komma ut? ;) Uppfödaren har ia så och dom har inte rymmt där (: men du har ändå rätt. (: jag börjar nog med en sån där bur som du menar (:
// Ludde
Jag har minknät runt en av mina hagar för att dvärghararna inte ska rymma, funkar super.
Not your mom, not your milk.

#16 Minknät funkar säkert bra om man har det runt kompostgallret. :)
Funkar det inte med hönsnät runt kompostgallret, asså om man inte vill att kaninungarna ska rymma?
Tror det finns en artickel om detta på kaninifokus? ;)
#20: Mena du om det jag sa? Vet du vad den artikeln heter isf?=)
#20 Jag menade en artickel om vad man vehöver rill "startpaket" typ =) Ska kolla vad den hatte iaf ;)
#22: Najs tack=)
Artikeln heter "Startpaket"
..hoppas att länken funkar nu.. ;)
#24 Tack (länken funkade!) :)