Planerad kull hos Eldsjälen!
Nu har första kullen planerats, söket efter hane har givit ett resultat vilket passade in perfekt i planen!
Tema - Datum har inte angivits än, månad - mor och far har givits.
Tänkte ta och berätta lite om hanen jag valt åt min Ida!
Misspinkys Jr Helios är en viltröd belgiskhare, envis men tar stora luftiga hopp över hindren, som hans ägare beskriver honom så är han en mycket mysig kille med mycket sprutt och nyfikenhet.
Klassning:
Rak: medelsvår
Krok: Lätt 2p
Höjd: Ej elit
Längd: Ej elit
Varför valde jag just honom?`
Jo för att han ser helmysig ut, snäll och trevlig! Passar perfekt enligt planen och kommer säkert ge underbara små bebisar! Bra på banan och superfin!
IdaHelle bebisar kommer att vara 50% Dvärgvädur 50% Belgisk hare och kommer förmodligen ha färgerna Viltgrå rödförstärkt.
Mer om kullen kommer, se även hemsidan där det mesta kommer att stå placerat. www.kaniner.tk - Eldsjälens hoppkaniner.

vad kul !! :)
Hoppas att det blir bra :)
MVH Emsis Persson
#1: Ja=) Jag tror det kommer bli superfina bebisar! Helt obesläcktat^^

Jag är nog intresserad om det blir en fin hona :)
#3: Vad kul! Hoppas det blir många honor då;) Ska även jag spara en Hona^^
Temat kommer att bli Smurf tema, alltså smurfnamnet och sedan dess egenskaper=)
Kan nu tilllägga att Ida nu har en pinne i krok!
Länken i inlägget är ej den riktiga utan denna = www.eldsjalens.tk

Funderar fortfarande lite på om jag ska ta en unge ur denna kullen eller inte ;)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#7: Jag tycker deffenitivt att du ska ta en bebbe ur denna kull! Jag tror mycket på föreldrarna även om dom kanske inte är världens bästa hoppare!
Bild från 11/10 - Fick pinnen
Om det blir någon chinchilla med mycket hareutseende så kommer jag nog vara intresserad (:
Aut viam inveniam aut faciam
#9: Jag tror tyvärr att det inte kommer att komma någon chinchilla, något brokat kan förekomma men det är det ytligaste. Det beräknade är viltgrå, viltgrå rödförstärkt.
Bild fotad av Sara Johansson
#10 är hon renrasig??
Tänkte för korsningar brukar ju oftast vara viltzoblar, inte chinchilla, men de färgerna kan likna varandra ;O)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#11: Hon är renrasig ja=) Därmed hanen också.
Kan nu tillägga att hon gick 1+0 dock ingen pinne pga tiden=) Men var jätte duktig genom banan.

Vad kul Elin :)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#14: Jo, längtar som bara den!
Nytt Kulltema! Tra la la tema.
Jag är nog intresserad :)
När beräknas dom komma?
Mvh Emma Tange
16# Kullen beräknas födas någon gång i slutet av April, början på Maj
Okej
;)
Mvh Emma Tange
Ni som skulle vara intresserade kan väl skriva ett mejl till mig, så vet jag vilka som kan tänkas varar intresserade
Mail: elinpelin95@hotmail.com
Asså jagmåste prata med mina föräldrar
Mvh Emma Tange
Putt!
Jättesvårt med kullteman, hittar nya precis hela tiden.
Har ett flertal i huvudet, kommer troligtvis bestämma tema när jag får se personligheterna på bebisarna.
Bild fotad av Anna Forsgren.
12/12. 1 Pinne tagen i krok (0+1). Endast 1 pinne kvar till medel.