4 nytillskott
Förra onsdagen, 1 vecka från nu, kom jag hem från skolan och mamma sa att hon hade något roligt att berätta. En bekant till henne hade ringt och berättat att hon snarast måste bli av med ett gäng kaniner då hon omhändertagit dom från ett ställe. Vi åkte bara för att kolla på en dvärgharehona, men vi kom hem med 4 st :D Tyvärr var alla i ganska dåligt hull. Det tog några dagar innan papprena lyckades komma till mig (flera mellanhänder om man säger så). Men nu när jag äntligen vet vilka de är så tänkte jag att jag skulle presentera dom för er! ^^
Först ut är Blaxtorps Calcifer, hane född i mitten på Augusti. Jättesöt kille! :D e. Skärbos Calvados u. Åsa Nisses Eulalia
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Bilderna togs samma kväll som vi hämtade dom vill jag bara tillägga. :)
Nästa upp för visning (haha) är en liten dvärgharehona som heter Aktiv. Hon är verkligen en charmig liten sak, underbar. :)
//Emma
Nästa dvärgharehona heter Moonshines Vitani of Lionking och är född 2007. Också en mycket trevlig tjej :D
//Emma
Sist ut är sverigeharehonan Paradisets En Sfinx för Seraphis som min kompis hämtade igår. :) Hoppas dom ska trivas tillsammans. :D
Detta var alla, förhoppningsvis får ni se mer av dom i framtiden. Jag har fullt upp med att lära känna dom nu. :D
//Emma

Grattis till nytillskottten, riktigt fina allihopa :)
Mvh Maia
#4 Tackar! :D
//Emma
jätte fina kaniner
Åh, Aktiv var grymt fin! Jag är väldigt svag för dvärgharar, har ju en dvärgharekorsning som är hoppare. :)
Not your mom, not your milk.
#7 Det tycker jag med :D Hon är supermysig och jag hoppas att hon är lika trevlig på hoppbanan när det är dags för det. :)
//Emma
Känner igen namnen på 3 av dem. Vitani tror jag har tävlat förr, å så seraphina såklart. Föräldrarna till Calcifer har väldigt bra hoppsläkt.
Så tråkigt när det går så…. skönt de kom till dig nu :)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#9 Ja, Vitani har tävlat fast då i KAF tror jag. Jag hoppas kunna komma ut på lite tävlingar så småningom med allihopa. :) Jag hade ingen aning om vad det var för kaniner jag tog hem, det fick jag reda på först flera dagar senare :P Kul att det blev sådan lyckoträff.
//Emma
Känner uppfödarna till allihop förutom Aktiv…
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
Åh vilka snyggingar!
Kul att dom hamnade hos dig. :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Tackar ^^
//Emma