Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 1216 ggr
kyrkeliden
0

Resultat 28-29nov

Ja hur har det gått för alla i helgen???

Skriv å berätta :D

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

hugoochip
0

Jättebra!Skrattande

Ninisarna var såå duktiga

*Hipp´s magic touch 4/35

*Black Shadow 7/35

*Best you can get 9/35

Det var då första gången de hoppar inne:)

Det var en rolig tävling med mycket bra stämning!

Gott med julfika! XD

Jetaime
0

Gucci (krok msv) kom på 18:e plats av 27 startande trotts 10 fel och den sämsta rundan hon gjort under helatiden hon har tävlat :p. Hon ville inte alls hoppa ^^.

Årissa (krok lätt ny) var verkligen grymt brunstig och gick inte att få framåt om hon inte själv sprang för petade man på henne så slängde hon sig på marken med baken upppåt och gick liksom och letade efter hanar och blev kär i alla. På banan lyckades hon kommer över start, men var det stopp. Lite synd då hon blivit så duktig nu, hade vatt kul att se hur det gick.

Sen var det lilla Gramet också, hon kom 3:a i krok lätt ny med 2+1. Är otroligt stolt över henne :)

Sashhi
0

Hiroshi var ju minst sagt grym och tog pinnar i båda msv hon startade i den 28de i ULKH. Därmed betyder det att vi får tävla Kista då vi blev svår, det gillar man! Sista chansen att bli svår innan Kista var det också. Vann även höjden och blev elit där.

Spöke fick starta höjd och tog sig en pinne där trots att han var ganska 'lost'.

Toffla är ingen stor fan av ridhus, och fick hoppa höjd. Hon sparkade endast och hade ingen lust alls.

Nelson gjorde en msv-deut, jättefin förutom att han svängde ut överrallt. Dessutom var det första gången i ridhus, och det var lite läskigt.

Not your mom, not your milk.

damparu
0

Tävlade i ULKH precis som #3! (: Sture gick dubbel nolla i båda lätt han startade (:

// Ludde

Husberg
0

Fick hem en pinne, Phoeb. Tävlade hos ULKH. Nu får vi hoppas att killen tar sig medel nästa helg!

Mickis1994
0

Tävlade i Uppsala (Samma som #3 & 4). Jag hade inte tävlat sedan Berga (31maj). Så mina förväntningar var väl inte så höga. Hoppades på att komma i mål med båda kaninerna i alla fall en klass.

Penny gick på 1+2. Vilket gjorde mig jätteglad. Hon gick snabbare emellan hinderna än vad hon gjorde innan. Andra rak klassen gick hon på 3.

Omi gick på 2 båda klasserna.(?) Han snuskade sig inte alls så mycket. Gick bra fram och så (:

Två hinder som båda kaninerna inte klarade/stannade till vid länge var Halvmånen och parkbänken..

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

damparu
0

#6 haha, påväg hem "Jag hatar parkbänken!!!" hihi Oskyldig

// Ludde

kyrkeliden
0

Gick bra för egen del också :)
Tävlade som de flesta andra ovan i ULKH. Endast lätt och medelsvår så mina tre elitbusar fick vila :D

Hade tre stycken med mig,

Ronja hoppade utom tävlan i medel (är svårklassad). Var vår första tävling ihop, och hennes första efter kullen så. Så rolig att hoppa! Man riktigt känner hur positiv och glad hon var! Gick på 2+0 i första och fick 1fel (jag fastnade med kopplet…klant!) i andra medeln (UT kaninerna fick inte hoppa final).

Pest gick bra i första, 1+0 fel och pinne! Så då blev han svår….läskigt värre :S
Känns ju som han gick upp i medelsvår direkt, och då han inte är den med fart utan tar det lugnt och säkert kändes redan övergången från lätt till medel läskig. Vet inte alls vad denna kille sitter inne med! Ska försöka träna lite i veckan, så får vi se…inte riktigt säker om det blir Kista för vår del än :)

Gustaf, min bebis debuterade :D Över alla förväntingar :D 1+1fel i första, och 1fel i andra (delade på ettorna till finalen ;( ) Fart fanns där i överflöd och han sprang som en liten dåre…inte alltid på hinderna, men ibland ganska rakt :D Så sött så! Inga stora fel heller, japan och hel-låga gulan och i andra tyckte han Knotan var föskräckligt ful =p

Alla mina bäbisar har varit så duktiga i helgen också :D Känns som man har än fler kaniner å tävla när man ser dem i resultatlistorna ;) Så kul så!!!

Charlie, Kavat & Modig, vann sin debut i krokbana i Skepparslöv. Gick på 2+0fel, å inomhus dessutom :D

Alfred, Sann & Ärlig, får Emma själv berätta om =p

Knatte, Tuff & Kaxig, gick på 4+1fel och en 10:e plats :D Inte illa!

Bus, Lek & Bus, tävlade rak lätt och gick på 0+3fel :D Verkar som hon ska ha kommit ur rytm i andra omgången, för ingen kunde förklara riktigt varför hon rev tre på rad bara sådär =p

Sven, 7Up, får Emma också själv berätta om ;O)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

pigelina
0

Tävlade 29/11 i Sjuntorp

Pigelin blev oplaserad i båda rundorna och ville inte alls hoppa, tror det beror på att hon inte är van vid att hoppa i ridhus och inte brukar hoppa inne.

Tequila första rundan gick Tequila på 4 fel och kom på plats 28/33 andra rundan gick hon på 2-1 och kom på plats 9/26, jätte stålt över henne:D

Aska hon gjorde debut och är därför väldigt nöjd med henne, hon blev opl i båda men första hade hon bara något hinder kvar:)

Akilles han gjorde debut, första rundan blev han opl men andra hoppa han med 6 fel bara:D

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Twinklys
0

Inga av mina två kom i mål, de hann bara fram till fjärde hindret och rev typ allt… hmm, undrar vad som hände :P Kanska bara för att det är inomhus, ingen aning ^^

PrinzeZz
0

Jag vet inte hur det är med er men jag ör helt slut efter helgen :P

Lördag (28)

hoppade bara lättny och en i medel, har inte längre råd med att starta alla så satsade på bebisarna och Petrus fick följa med bara för att jag ville hoppa någon annan klass också.

Lova 0+2, vette sjutton hur vi nollade grunden… hon gick på 3 hinder och var i 2 st… i finalen rev hon igentligen bara ett, hade jag varit med lite och hunnit korra hade hon gått på 0+1 och fått pinne… så jag är lite arg på mej själv…

Ayla var överallt och ingenstans på samma gång… typ 5 fel, hon debuterade och for som en studsboll ^^. får hon bara ordning på benen och all energi tror jag det blir superduper.

Stella 1+1 gick abslout inte att påverka för fem öre, hon satsade på målet och sprang så fint så! fick pinne.

Lily, hoppade UT i lätt 2+1 Tanten var inte på hugget

Petrus 3+1 god glad och lycklig som få, så som det alltid är med honom ^^

Sönd (29)

hade med mej några fler idag.

Isa 3+2… varav typ 3 var räcken hihi

Saga 2+3 Tror hon måste få lite bättre kondis

Petrus: 9 mwaha!!! skruttbullen som inte hoppar inomhus :P han kom minsan i mål.. vilket kanske inte är en överraskning men han klarade ett hinder mer än sist! vilken bragd!

Fabian: jaa vad fick han? 7 kanske… han tycker som petrus att matta och inomhus är ett djävulskt påhitt

Stella 1+0 och vinst, hon dök på muren, precis som brorsan ;)

Lova 2+1(?) och pinne… hur sjutton gick det till?

Ayla 6 pingisboll!!

Bella 0+1 jag klantade ner ett hinder i finalen :( dumma mej, men hon fick pinne iaf. Bella är ju inte min men jag tävlade henne åt ägarna som tittade på och ville se hur det gick till :P

Det var min långa novell

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

hjartelyckanskaniner
0

Mina var riktigt duktiga! Gud vad stolrt jag är över de!!!

28/11:

Glader var superhanig så han kom inte i mål. Var lite jobbigt då jag vet att han verkligen kan. Finns så mycket bra i den hanen!

Sen var det Suffis tur. Det blev 1+1 fel (tror jag) och det blev en 3e plats i Lätten för henne. Så oerhört stolt! Från att riva exakt alla hinder och att bara lägga sig till att ta pinne på nästan varje start.

Sen var det Alfred. Jag ville inte vara 2a ut för jag vet hur sjukt mycket energi det finns i den killen så han skulle ju aldrig tagit det lugnt,. Jag ville vara 22a eller så med honom så han fick springa i minst 20 min så han var någotlunda trött och inte slarvade. mewn gud vad man kan ha fel! 2 fel i grunden och vi var nog snabbast i lätt ny;) sen hoppade han ännu snabbare i omhoppet och rev bara 1 hinder i protest. HAN KOM 2A! MIN LILLA SKIT KOM 2A I DEBUTEN!

Sen var det min lilla skit Tosca som var duktig. 4+3 fel (aldrig hoppat krok förr tror jag).

Sen min lilla köttbulle, Sven. Han var såå duktig! Hanig som bara den men kom i mål på 3+ 1 fel och tog den sista pinnen i lätt ny.

29/11

Oerhört lång tävling.

Suffi hoppade på 1+1 först och 0+1 fel sen och tog ''bara'' 1 pinne den dagen.

Glader hoppade på 2+1 först och sen 3+0 sen och tog en pinne i Msv. Vad man blivit ovän med den kaninen! Men det gav resultat!

Så gick det för mig=)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Ida-M
0

#9 Jag vill också tävla, är Sjuntorp jättelångt bort från göteborg? Det ligger väll typ vid Trollhättan..? :/

Vad roligt att Tequila blev placerad btw :) Jag längtar tills det blir vår så att vi kan ha hoppträningar/kaninträff i slottsskogen :D

pigelina
0

#13 jo det ligger typ vid trollhättan men typ alla är långt ifrån gbg;) tog la 1 timme och 10 min dit:)

längtar oxå till våren, kan ju se om min klubb kanske kan fixa en tävling där(A)

// Hanna

Ida-M
0

#14 Ja, och eftersom jag bor ca 30 minuter nedanför göteborg lär det ta ännu längre tid för mig. Det hade varit roligt om det någon gång skulle hållas en tävling där =)

pigelina
0

#15 ja bor oxå 30 min från gbg;) men nu blir det OT(A) du får PMa mej, så kan vi snaka:P

// Hanna

[Bolten]
0

28: Tävlade krok i skäpparslöv, Kajan tog pinne i krok och kom 2a :)

29: Tävlade i trollhättan,

Kajan kom 2a i första lätt rak klassen och 6a i andra (2pinnar).

Bettan vann msv klassen och kom 5 i den andra (2pinnar och är nu svår klassad).

Molly debbade i svår och gick på 3 fel i banan och 1 i korr.

Mimmi tramsade i om hoppningen, men gick på 1+3. 

Mario  tyckte banan gick på fel hål, men kom till sista hindret innan tiden tog slut, rev bara ett hinder.

Sillen gick på 3+1 men hoppade jätte fint.

Bossa gick på 5 tror jah, men hon hade fin fart och bjöd mot hindret :D