snälla hjälp kaninhoppning
jag håller på med kaninhoppning med min kanin. Jag är intresserad av att börja tävla men har någrra frågot jag vill ha svar på.
1. vad är en tävlingsbok?
2. måste man vara medlem i något för att få tävla? isf vilken klubb?
3. om min kanin tävlar med min kompis som förare, får jag också hoppa med den då i den klassen den blev uppflyttad till eller måste det alltid vara samma förare?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

1. En tävlingsbok är en bok där du skriver in saker om tävlingen, finns artikel om detta! :)
2. Du måste vara medlem, men det brukar finnas "prova på två gånger" eller liknande :) Det finns hur många klubbar som helst, den bästa är ju den som är närmst.
3. Vem som helst kan hoppa kaninen. :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

tack för svaren :) måste man ha en tävlingsbok? så man kan vara med i vilken klubb som helst?
finns det även kanintävlingar då man ej behöver vara med i klubb?
1. hur gör man så att kaninen får flyt på hoppningen och springer fort? :P
Rest in peace Valkyrie!

Tävlingsbok är ett måste, kostar 30 kr om man köper dem på tävlingarna! :) Tävlingsboken tar du med i på alla tävlingar!
Att kaninen får flyt är egentligen att kaninen måste tycka det är kul, annars går det inte! :) Det är inget man kan öva in, utan man får bara vänta och se ifall det går bra eller inte. Sen har ju vissa kaniner mer flyt än andra och så är det! :)
MVH.
Louise T

aa okej så den kan man köpa på sin första tävling?
hur kan man göra så att kaninen tycker det är kul? min kanin brukar efter ett tag plocka bort alla bommar, hon är väldigt envis och vänder på toaletten nr det ska städas heheh :P
Rest in peace Valkyrie!

Precis! :)
Det är bara att visa henne att hon ska över hindret, även fast hon är envis måste du vara envisare! ;D
MVH.
Louise T

- Ja, du har väl fått förklarat redan, men där skriver du i vad tävlingenheter, vilken klass du tävlar i osv:) Sen lämnar man in den så dommaren kan skriva i den;)
- Ja, du bli medlem enklast i den klubben närmast dig för och kunna tävla:) Kostar 200 kr per år har jag för mig, och då blir du automatiskt medlem i skhr (sverigeskaninhopparesriksförbund) och får hopptidningen "Rikshoppet" några gånger om året, och sen får du en typ av "fadder" som hjälper dig på tävlingar och även att hoppträna hemma och svarar på frågor:)
- Precis som #1 säger så kan vem som helst hoppa med kaninen och då tävlar man i samma klass som kaninen är uppe i:) Det är lixom kaninen som tävar;)

vad bra :)
tänkte om det är någon som är medlem i hässelbykaninhoppklubb? :) jag tycker den verkar bra , 75 kr år :)
Rest in peace Valkyrie!

#7 oj, det lät billigt!:) Tyvärr vet jag inget om hässelbykaninhoppklubb…;)

okej :) har varit inne på stockholms men de skriver ingen info eller något :s
Rest in peace Valkyrie!
#9 Stockholms hemsida har jättebra info?
stkh.se!

#9 tycker de har har bra info, fast jag fick iofs lite hjälp med förklaringar av Alexandra:)

aha, läste inte så ordentligt förut men nu ser jag att de faktiskt skrivit mycket och bra. jag ska bli medlem där :P
när får man en fadder och vad hjälper den mig med?
ska man registrera sin kanin?
Rest in peace Valkyrie!
Faddern är en som hjlper dig med frågor osv…