jag har en fråga!
hejsan(: som sagt har jag köpt en ny kaninunge, och jag undrar om den ska ha tillgång till mat hela tiden eller om man ska ge den någon gång om dagen bara? Hon äter typ hela tidenXD
Dom ska ha fri tillgång tills dom är sex månader har jag fått lära mej:)
Hö ska hon ju ha fri tillgång på hela livet. Pellets får man se och känna efter lite. Har också hört det där med 6månader, men funkar inte på mina. De blir alldeles för hårda i magen av det.
Har nu två på 4månader som delar på 1dl + att de har fri tillgång på hö och får en morot varje dag. Det fungerar bra med dessa två.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Okej:D jag tror jag inte kan ha fri tillgång till pellets för då blir hon nog hård i magen (hon är ett riktigt matvrakXD). Det låter rimmligt att ha det som dig tycker jag(: Tack för tipset
Jag har en 4 månaders bebis ifrån Sandra (#2) som får 2dl/dag och fritt med hö. Han är liten till växten men han kommer nog bli stor som vuxen. Han har energi som en häst som får en massa havre varje dag, så han springer av sig maten så han är inte överviktig. Han väger 1,67kg nu.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Har en 2 st som är fem månader nu och den ena får en dl pellets om dagen men den andra får bara en halv om dagen för att hon blir lös i magen om jag ger mer. Och hon är inte smal så det funkar bra.. :)
Jag har 1 som är 5-6 månader och har haft fritt med mat tills för ngn vecka sedan. Min yngsta som bara är 4 månader får "bara" lite mindre än 1dl om dagen,, så det är ju olika på olika kaniner:P
okey(: jag ger henne en halv dl morgon och kväll nu